O jak............ik heb een verdikking in mijn borst. Schuin onder de tepel, bijna onderaan mijn borst. Het voelt helemaal hard en ligt diep weg en is heel pijnlijk. Ik knijp m echt, het woord borstkanker komt toch meteen in je op. Bah. Heb hem al een week of 6,maar op google las ik dat sommige knobbeltjes na je ongesteldheid weer weggaan. Deze dus niet. Hij lijkt juist groter en pijnlijker te worden. De huisarts zei dat borstkanker meestal geen pijn doet en vermoedt een cyste. Gelukkig. En toch knijp ik hem wel...... Woensdag mammografie, echo en misschien een punctie. Ik heb er he-le-maal geen zin in....en p**p toch minstens wel 7 kleuren....
Wat schrikken! Ik heb ooit ook een knobbel gehad, die deed niet zeer. Dat bleek dus ook een cyste te zijn. mamagrafie is even vervelend, je komt met je borsten tussen 2 platen en dan maken ze een foto. De biopsie viel mij alles mee, daar was ik heel bang voor. Gelukkig was het een cyste. Maar ik weet nog goed hoe erg is schrok...veel sterkte. Probeer niet van het ergste uit te gaan, artsen gaan zich echt zorgen maken als het niet pijn doet. Pijn duid vaak op een ontsteking..
vaak als het pijn doet is het een ontsteking, maar als je het niet vertouwd gewoon even naar de ha, ik heb ook 2 knobbels in mijn borst waarvan 1 een kieste is en de ander een ingekapselde ontsteking oeps te snel gelezen je bent al bij de ha geweest. mamografie vond ik niet fijn, bestpijnlijk, maar ligt denk ik ook aan wie het doet, en bij mij was de punctie wel pijnlijk ze moesten meerdere keren prikken omdat ze er niet goed bij kwamen, maar de uitslag had ik gelukkig wel snel, echo doet natuurlijk geen pijn en vaak voelt het bultje ook groter dan dat hij in het echt is, en bij de echo kunnen ze vaak ook direct zien wat voor soort weefsel het is. sterkte woensdag, komt vast wel goed
Ik heb al eens eerder eenmammografie gehad, jee dat deed pijn zeg! En nu doet dus die bobbel erg pijn, en bij de gedachte dat ze deze gaan pletten word ik niet minder zenuwachtig van....
Ja ik zou zeker melden dat het erg pijn doet,misschien houden ze er rekening mee!! Wens je veel sterkte en hoop dat het meevalt! *knuffel*
ook ik was 2 weken geleden met erge pijnlijke steken in paniek naar huisarts gegaan ik was zo wezen voelen in mijn borsten dat ik voor mijn gevoel overal bulten en oneffenheden had zitten hij heeft mijn borsten gekontroleerd en voelde niets raars nu donderdag moet ik terug bioj hem komen maar heb geen gekke steken meer gelukkig. hij vertelde mij ook dat kwaadaardige tumoren geen pijn klachten geven nou rustig aan knuffel mirella
ooo jakkes.. ik kan me heel goed voorstellen dat je daar overin zit.... Maar idd niet ieder bultje hoeft meteen iets ergs te zijn... een cyste kan heel lang blijven zitten en vanzelf open knappen of blijven zitten. Het kan ook een ontstoken klier zijn. Sterkte en hopelijk valt het allemaal mee... (ps: ga niet googelen, dan maak je je alleen maar meer ongerust)
Dat kan, maar hoeft niet. is helemaal afhankelijk van waar de tumor zit. Vaak als kwaadaardige tumoren in de borst pijn gaan doen, dan zitten ze er al jaren...en is er weinig/niks meer aan te doen. Het is wel zo dat de meeste kwaadaardige tumoren vlakbij de tepel zitten..meestal er achter. Een plotseling ingetrokken tepel komt dan ook vaak voor...
Zag er toevallig vanmiddag iets over bij Dr. Ozz. Eindelijk eens goed gezien hoe je dus moet controleren! Kan me heel goed voorstellen dat je schrikt, lijkt mij ook niet leuk hoor! Zou volgens mij geen oog meer dicht doen, is toch logisch dat je aan het ergste denkt! Maar goed, als de experts zeggen dat een knobbel geen pijn doet en het anders een ontsteking is, zou ik daar mijn hoop op vestigen. Ik hoor wel vaker over die mammografie, dat ze pijn doen. Dat ze daar niet iets op vinden he....
Ik had hetzelfde begin van het jaar, uiteindelijk bleek het een ingekapselde borstontsteking te zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat je je druk maakt.
ik ga even meelezen. ik moet woensdag ook een mammografie en een echo maken. ook ik heb een knobbeltje ( de arts noemt het een verdikking in een strengetje) gevonden. op dat moment was ik wel ongesteld en was het ook wat gevoelig. de huisarts heeft mijn borsten goed bekeken en gevoeld, ook onder mijn oksels. hij zei dat hij met zekerheid kon zeggen dat het geen kanker was. je kan het ook goed bewegen. voor de zekerheid wilde hij me wel doorsturen naar het ziekenhuis omdat hij wil weten wat het wel is. ik ben ook best zenuwachtig nu, maar heb wel vertrouwen in de huisarts dat hij heeft gezegd dat het niks kwaadaardigs is. ik hoop wel dat ik meteen de uitslag krijg. weet iemand dat?
Ik kon na 2 dagen bellen voor de uitslag van de mammo en de punctie. Tijdens de echo was te zien dat er vocht zat in de plek die zeer deed.
en wat hebben ze er toen mee gedaan? was dat een cyste en hebben ze die toen leeggezogen? bij mij zit het vast, je kunt het niet bewegen.
het doet bij mij geen zeer alleen toen ik ongesteld was en ik zat er aan was het een beetje gevoelig en af en toe voelen mijn borsten aan alsof ik stuwing heb.