kan dat? Is er iemand die dit eens gedaan heeft? ? Ik heb namelijk 6 stoffen stoelen in een vreselijke kleur, maar stoelhoezen hebben allemaal van die open zijkanten en dat zie je die kleur er nog doorheen. Opnieuw laten bekleden kost net zoveel als nieuwe stoelen, dus dat word m ook niet. Heb wel geld voor nieuwe stoelen maar dat geef ik liever uit aan een aantal andere dingen die ook moeten gebeuren.
Ken je iemand die handig is met een naaimachine ? Mijn moeder heeft voor mij stoelhoezen gemaakt die je over de stoel trekt,dus helemaal dicht. Ik wilde namelijk ook van mijn blauwe stoelen af,nu zijn ze zwart en als ze vies zijn kan ik ze nog wassen ook !
Ik heb voor mijn zus ook stoelhoezen gemaakt, dat stelde niets voor: 1 lange rechte lap (opmeten hoeveel cm het is van de voorkant van de stoel tot de achterkant, over de zitting en de leuning heen) en die vastnaaien op twee zijkanten (die je simpelweg aftekent op patroonpapier door de stoel er op z'n zij op te leggen), afzomen en klaar Zij heeft toen witte stof gekocht en die zelf nog gekleurd, omdat dat goedkoper was dan gekleurde stof kopen in de gewenste kleur
kan mijn moeder wel vragen die heeft een naaimachine maar maakt nooit iets zelf ofzo. Is stof zo duur dan?
Ligt eraan wat voor kwaliteit je neemt. Voor stoelen kun je beter wel dikkere stof nemen, anders slijt je binnen de kortste keren weer door de stof heen, of scheuren je hoezen. Ik zou er voor naar de markt gaan.