oef ja, dát is wel lekker vroeg. Wij moeten eerst voor algemene controle naar ka met onze zoon in de ochtend, dus veel tijd om na te denken woensdag heb ik gelukkig niet. Ik moet er nog steeds niet aan denken dat die ontzettend pijnlijke plek wordt platgedrukt straks, krijg er kippenvel van. Sterkte en succes!
ik heb wel gehoord dat als je grotere borsten hebt dat het dan minder pijnlijk is. dan heb ik geluk. ik laat het maar over me heenkomen en vooral niet te veel googlen anders wordt ik gek!! jij ook heel veel succes!!
heb je toegevoegd op hyves Maakt de persoonmeteen wat echter he hihi. (alleen svp daar niet op zp schrijven
ik heb 2w geleden een echo van mijn borsten gehad omdat ik bloed verloor uit mijn tepel (voor de geboorte) een mammo deden ze niet ivm zwangerschap en nu ivm borstvoeding. Ook heb ik een enorme dikke bult in mijn oksel. Dat blijkt dus wel iets van een cyste te zijn en die kan de huisarts er straks uitsnijden. verder zag het er allemaal mooi uit. ik zou gewoon vragen of ze eerst een echo willen doen en pas als ze die niet goed kunnen beoordelen (dan kan vaak zo zijn ivm bijv veel vet maar hoeft niet) een mammo maken.
napoleon dat lijkt me ook geen pretje om die bult weg te laten snijden. ik moet zowel een echo als mammografie en heb geen idee welke ze eerst gaan doen.
sterkte woensdag, hopelijk doet de mammo niet als te veel pijn ...vaak doen kwaadaardige tumoren idd geen pijn, maar ik hoop voor je dat ze je gauw van de pijn af kunnen helpen, misschien zuigen ze de cyste wel leeg bij de echo? ik voelde van de week ook een plek bij mijn borst onder...ik dacht laat ik eens de boel checken doe ik eigenlijk nooit...ik voel ook iets maar ik heb kleine borsten, maakt t dr ook niet makkelijk op...heb nog steeds geen idee wat t is...misschien wel een rib ofzo waar wat klierweefsel op zit, het zit namelijk echt helemaal diep. iig aan de andere kant zit t ook alleen wat kleiner.....dus lijken mij melkklieren...ik vind het iig best moeilijk hoor dat borstonderzoek bij jezelf, jullie niet?
Oh...man ik krijg gewoon kippevel van jullie verhalen Als je meer wilt weten onder zelf onderzoek, zou ik de aflevering van gister van dr ozz terug kijken. Daar legt ie en laat ie zien hoe je het moet doen!
Is echt super interessant steeds! Hij behandeld van die vragen waar je wel antwoord op wilt, maar eigenlijk niet wilt stellen. Gister ging het dus over preventief onderzoek van borstkanker, maar ook vragen zoals is de tong van een hond hygienisch, kan een piemel breken etc
Ik had het ook al een week of 6. Vorige week woesdag naar de huisarts geweest en moest de ochtend erop meteen voor een mammografie/echografie met evt een punctie. Ik vond de mammografie vervelend, maar absoluut niet pijnlijk en van een echo voel je helemaal niets. Hier blijkt het mastopsthie te zijn, wat oa meerdere cysten met zich meebrengt, maar gelukkig dus niets kwaadaardigs. Succes!
lovelydk: gelukkig is het niks ergs. had je meerder knobbels of was er maar 1 voelbaar, hebben ze ook een punctie gedaan of was die echo en mammo voldoende? succes morgen voor de meiden die echo en mammo krijgen, laten jullie weten hoe t was? gaan jullie naar de mammapoli (meteen zelfde dag uitslag?)
ik zal morgen even laten weten hoe het was. ik moet gewoon naar de poli radiologie van het ziekenhuis. ik hoop wel dat ik meteen de uitslag krijg.
ik hoop ook dat ik meteen uitslag krijg, want volgende week heeft mijn huisarts de hele week vakantie, zucht. Hoop toch dat ze zich kunnen voorstellen dat je wat weten wilt (in principe zegt de radioloog niets volgens mij). Had gisteren meer zenuwen, maar ze zullen morgen wel opnieuw terugkomen..... Succes, 'spreek' jullie morgen.