Onze auto moet weg Moeten spontaan opeens hele dure dingen aangebeuren. En dat is die helaas niet meer waard. Nu zijn we dus op zoek naar een betaalbare auto. Liefst met 3 losse stoelen achterin ivm 3e kindje wat op komst is. Ook een auto die niet zwaarder weegt dan 1350 kg omdat we diesel willen/blijven rijden. En de wegenbelasting dan 110 euro per maand is ( betalen we nu ook) Als het even mogelijk is ook nog een leuke kofferbak. Onze oog is gevallen op een -ford c-max diesel - chevrolet tacuma (lpg-g3) Wie heeft er toevallig ervaring met 1 van deze 2 autos? en wat zijn de voor en nadelen? of iemand nog andere goede bruikbare tips
wij hebben nu een dacia logan mcv - een zéé van ruimte achterin plek voor 3 stoeltjes, maar eventueel ook te koop als 7 zitter. En niet te vergeten: Relatief licht van gewicht! Hij bevalt hier erg goed, maar ik heb geen ervaring met een diesel..
Wij hebben een Ford Focus station. Heerlijk veel ruimte en relatief goedkoop. Voor de 1.6benzine betalen we 40euro in de maand aan wegenbelasting.
wij hebben een citroen axsara picasso super auto 3 apparte zitplaatsen achterin en een grote kofferbak wij hebben een tacuma gehad maar wat zijn dat slechte dingen zeg zitten ook niet fijn ford focus ook gehad super auto maar ik vind met de kinderen de hoge instap wel heel fijn
Ik weet niet wat hij weegt, maar mijn collega kwam met een Mazda MPV aan. Schijnt niet al te duur in aanschaf en onderhoud te zijn. Wat hij dus qua diesel / wegenbelasting doet weet ik niet.
wij hebben een renaul megane station [diesel], een ruime auto, kunnen makkelijk 3kinder stoeltjes achterin. en als je als volwassene achterin zit heb je ook nog iets van 20cm been ruimte [bij mijn lengte 1,70] de kofferbak ik ook lekker ruim, kinderwagen[met kinderwagenbak] en boodschappen krat en tassen kunnen met gemak in de kofferbak.
Wij rijden een peugot 307 de diesel, 110 euro en. Er kunnen evt nog 2 extra stoelen in de kofferbak geplaatst worden..wel extra aanschaffen natuurlijk..het panoramadak is echt geweldig..mijn zoon spot de vliegtuigen uit de lucht onder het rijden..rijdt ook echt fijn!
Ik spiek ff mee. Wij zoeken ook een auto waar makkelijk 3 stoeltjes inpassen. We komen zelf ook op de s-max uit. Nu vraag ik me alleen af of mitsubishi grandis ook zou passen?
dank jullie wel voor alle antwoorden. Hebben weer paar autos op ons lijstje erbij. De renault valt helaas af omdat we er totaal geen goede ervaringen mee hebben. De citroen staat op het lijstje erbij inderdaad ook de peugeot 307 SW (dan wel de gas want de diesel is in deze regio gelijk 120 euro per maand op diesel) zag mazda staan, bedoel je daar de mazda 5 mee? die is wel zwaar en boven ons budget. Zal ook dacia staan maar dacia is onderdeel van renault dus durven we ook niet aan en de ford staat op het lijstje, dus ga gelijk even zoeken waar er hier 1 in de buurt is bedankt in ieder geval
wij hebben een opel meriva. denk dat daar ook makkelijk 3 stoeltjes in gaan want het zijn echt 3 aparte zitplaatsen achterin en 3 3puntsgordels! erg fijne auto en erg ruim.
mazda premacy hebben wij, een fijne auto, we hebben het nooit geprobeerd maar we denken dat er wel 3 stoeltjes in kunnen, zeker als er 1 kinderstoel een zitverhoger met rugleuning is. de kattebak is erg ruim, de wandelwagen met reiswieg past gewoon in de kattebak zonder deze van het onderstel af te halen en zonder inklappen.
In een opel meriva gaat het niet passen. Mijn man zijn opa heeft er 1 en dat ging niet. Zelfs een zafira pastte met onze stoeltje (de 2 buitenste in de isofix) niet.
Nou we hebben 2 autos gevonden voor onze keuze. Chevrolet tacuma ( uit 2007 lpg-g3) Citroen xsara picasso ( uit 2006 lpg-g3) Dus nu keuze proberen te maken Bedankt voor alle informatie nogmaals