Sinds een weekje of twee heb ik opeens een klein knobbeltje in mijn borst. Na verwijzing krijg ik binnenkort een mammografie en een echo. Kan nog alle kanten op. Op internet lees ik dat bij 80% uiteindelijk geen reden tot zorg blijkt. Maar gatsie, ik moet iedere keer als ik mijn zoontje zie huilen. Ik wil niet verder denken, maar gedachten gaan zo snel! Sinds de arts bij mij heeft zitten voelen doet die borst ook zeer en vandaag voelt de massa anders. Een naar voorgevoel...of is het angst? Je kunt jezelf ook gek maken, ik weet het. Ik wil het gewoon even kwijt.
Getver...wat ontzettend naar...ik zal voor je duimen dat het niets ernstigs is... sterkte en houdt moed hé! Dikke knuf!
Ik heb t een aantal jaar geleden gehad, ontzettend schrikken! Ook een echo en mammografie gehad, bij mij bleek het om een goedaardig vet bultje te aan, ik kreeg de keuze of ik een opratie wilde, hij groeide wel snel en kon kwaadaardig worden, hij was toen al 2 bij 5 centimeter. Heel veel succes! En het hoeft inderdaad niet altijd iets ergs te zijn!
Met iedere keer huilen bereik je niks. Wees sterk voor je zoontje. Wacht op de uitslagen en dan weet je of je reden hebt om te huilen. En zelfs als het slecht zou zijn, ook dan moet je sterk zijn want dan volgt er een lang en zwaar gevecht. Kom op meis, je kunt het!
Hier hetzelfde gehad, ook dezelfde acties. Behakve de mammo want toen was ik zwanger. Naar aanleiding van de echo besloten ze ook nog een stukje weefsel te prikken! Wat was ik ook bang. Inderdaad pure angst. Gelukkig was het niks. Ik heb 'gewoon' onrustige borsten (mastopathie). Wil je heel veel sterkte wensen, die eerste onzekerheid is vreselijk! En ik hoop natuurlijk dat het niks is!
He getsie dat is zeker schrikken. En je word ook gelijk met je neus tegen een werkelijkheid aangedrukt waar je eigenlijk niet tegenaan gedrukt wilt worden. Ik heb 3 jaar terug een mammografie gehad, gelukkig iets onschuldigs en geen last meer van. Maar ik vind het dood eng, ging ook van ergste uit, terwijl het ook misschien niets kon zijn. Meid, sterkte en ik hoop voor je dat het niets is. Xx
Ik had het ook, vele jaren geleden. Een grote knobbel bleek achteraf rond de 3cm, maar goedaardig gelukkig. Als je de knobeel heen en weer kunt bewegen, geen scherpe 'kantjes' heeft en niet pijnlijk is kan je meestal (!) uitgaan van een onschuldig gezwel. Zeker als je nog jong bent en er geen borstkanker in je directe familie voorkomt. Sterkte meis, komt goed!
Wat vervelend. Snap heel goed dat je je zorgen maakt. Hoe lang moet je wachten op echo en mammografie? Zenuwslopend lijkt me. Dat je borst nu zeer doet kan komen doordat de dokter (en jijzelf?) gevoeld hebt, wordt vast snel minder. Sterkte en hou je vast aan het idee dat het in de meeste gevallen niks ernstigs is. Digi knuf*
Oh sorry Queen, jouw reactie zie ik nu pas. Dankje! Ja, tuurlijk wil ik sterk zijn. Mijn zoontje is natuurlijk ook mijn zwakke plek. Ik wil ook zeker niet somber doen, kan nog zomaar alles meevallen. Wat wordt je hier opeens kwetsbaar van zeg!
Nikki88 Je kunt aan de buitenkant niet beoordelen of voelen of iets kwaadaardig of goedaardig is. Zelfs op een echo of mammografie is het soms niet voor 100% te zeggen, dan volgt er eventueel nog een punctie. Pijnlijk of niet pijnlijk zegt niks. Dat je jong bent en het niet in je familie voorkomt, zegt ook niks. Hier helaas ervaring... Er wordt vaak gezegd dat als het pijn doet, dat het dan onschuldig is. En bij geen pijn, zou het een tumor kunnen zijn. Ook dat klopt niet. Hier heb ik het juist ontdekt, doordat het pijn deed. Toke Probeer je er nu nog niet al teveel zorgen over te maken. De mammografie en/of echo zal duidelijkheid moeten geven. Een punctie wordt alleen gedaan als ook op de echo niet duidelijk te zien is wat het is en als er een vermoeden is dat het kwaadaardig kan zijn. Een punctie is niet standaard. Succes, hopelijk goed nieuws!
@Jippie: het zegt idd niet alles, maar wel (heel) veel. Bij ons komt borstkanker voor in de familie en mijn moeder is er heel jong aan overleden. Mijn oncologisch chirurg heeft het destijds zo uitgelegd om mij gerust te stellen, maar uiteraard weet je het pas na uitgebreid onderzoek 100% zeker.
Nee, absoluut niet! Je voelt er amper iets van, vnl. spier-en vetweefsel in je borsten. Komt echt goed, probeer rustig te blijven.
Jeetje meid ! Sterkte! Ik weet hoe je je voelt. 3jaar geleden heb ik ook een bultje ontdenkt. Dat bultje was gelukkig goed aardig. Maar ik sta nog wel steeds onder controle.Ik weet hoe je je voelt Mocht je je verhaal kwijt willen stuur gerust een pb bericht.
pppff spannend meid. Snap helemaal hoe je je voelt. Heb dit een paar maanden geleden mee gemaakt. Bij mij was het goedaardig vetweefsel. maar herinner me nog heel goed hoe bang ik was dat het fout was. Je gaat meteen van het ergste uit. Ik hoop echt voor je dat alles goed is, en hopelijk kun je snel terecht voor het onderzoek. Ik moest 3 dagen wachten voordat ik onderzocht kon worden, afleiding hielp bij mij heel goed. Anders ga je maar zitten piekeren. Heel veel succes meid!
het is zeker schikken heb ik ook gehad voor jaren terug, bij mij was het een cyste die hebben ze leeg gezogen met een naald, hopelijk snel goed bericht voor jouw!!!
Ik heb het ook gehad. Kreeg een borstecho omdat ik nog geen 30 ben Niks ergs op te zien.. klierweefsel.. sterkte! X
Wat spannend! Gelukkig is de kans groter dat het niets ernstigs is. Ik heb het ook gehad, het was een beweegbaar iets. Ik kreeg elk half jaar een echo en punctie. Omdat het onrustig was en bleef groeien, heb ik het weg moeten laten halen. Daarna nooit meer last ervan gehad. Hopelijk is het bij jou ook iets onschuldigs! Sterkte in deze spannende tijd!