Vuurwerk verbieden ? (Dierenleed)

Discussie in 'De lounge' gestart door lisanne123, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Wat vinden jullie eigenlijk ?
    Partij van de dieren wil vuurwerk verbieden .
    En eigenlijk ben ik het er wel mee eens , wat er nu weer is gebeurd met die ganzen en poes . En dat zal vast niet het enige zijn .
    Dat zegt maar weer hoeveel zieke geesten er rondlopen , en zieke geesten kunnen niet met vuurwerk omgaan .
    Zolang dit gebeurd mag vuurwerk van mij afgeschaft worden , maar ze zijn er gelukkig mee bezig .
    En anders vind ik dat vuurwerk legitimatie gebonden moet zijn en niet aan meegegeven moet worden aan mensen met bepaalde dingen op hun geweten , maarja is vast nutteloos want over de gestoordste mensen is vast niks bekend.

Een gek idee eigenlijk dat er gewoon mensen rondlopen die er van genieten een dier zoveel pijn te doen , het zal er waarschijnlijk met heel wat lachen aan toe zijn gegaan . De dieren zijn totaal niet meer veilig met oud en nieuw !! En dan nog is de schade die het milieu ervan oploopt .

Onze hond (uit Spanje , dus veel meegemaakt) heeft de hele avond zitten trillen . En ze zal zeker niet de enige zijn . Maar zei heeft een warme plek en wordt gekalmeerd en natuurlijk niet mishandeld zoals de dieren op straat . Maar toch blijft het zo nutteloos , waarom zouden we dieren zo bang maken voor iets wat overbodig is ?

Hoe denken jullie erover ? Het blijkt maar weer hoeveel zieke mensen er rond lopen, kan vuurwerk dan eigenlijk wel openbaar afgestoken worden ?
    En de ouders van de tieners die zoiets doen , zullen die er een rol in spelen ? Er zijn natuurlijk ook kinderen die geboren worden met een beperking dus die je moeilijk normen en waarde kan leren , maar dat weet je dan toch van je kind en die geef je dan toch geen vuurwerk .
    Het zal je kind maar zijn die zoiets doet , wat zou je daar nou mee moeten !!

Ben erg benieuwd hoe jullie erover denken , verbieden en een groot vuurwerk evenement organiseren of niet verbieden ?
    Ben benieuwd wat het volgend oud en nieuw geworden is !

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee niet afschaffen.

Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er met die beestjes gebeurd is maar waarom gelijk afschaffen? Er zijn zoveel mensen die zich wel netjes aan de regels houden en die er wel op een normale manier mee omgaan. Waarom moeten die er weer onder lijden dat er een stel mongolen rond lopen?

En een algemene plek voor het vuurwerk zou ik ook niet een voorstander van zijn. Mensen met kleine kinderen, ouderen of mensen die slecht ter been zijn zullen dan dus nooit meer mee kunnen genieten van het vuurwerk.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben niet voor verbieden

Wel voor kortere ophaal dagen dus nog 1 dag.
    Strengere controles en mensen die de fout in zijn gegaan een verbod geven of ergens binnen laten zitten.
    Ook ben ik voor hogere boetes ( laat ze maar 2000 moeten betalen bijv) en hogere straffen nu komen de etters bij halt laat daar dat veel hoger worden en vanaf 16 ook een paar nachtje zitten

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Debaky , ik snap wel wat je bedoelt hoor het is inderdaad ook niet leuk als andere moeten boeten voor de daden van die psychopaten. Maar het zou wel dierenlevens gered hebben als er niet afgestoken zou mogen worden .
    Misschien dan toch beter opletten en geen kinderen onder de 18 vuurwerk laten afsteken en dan niet alles maar door de vingers zien .
    Niemand wil natuurlijk werken met oud en nieuw dus er wordt bijna niks in de gaten gehouden .
    Van mij mag het in iedergeval afgeschaft worden!

Ben benieuwd naar de rest van de meningen :)

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ja precies , die gestoorde mensen/kinderen hebben natuurlijk ook niks te vrezen. En een geld boete moeten de ouders toch betalen. Als er een zwaardere straf op komt (jammer dat ze hier geen doodstraf hebben voor die etterbakken) dan weerhoud dat ze misschien.

6. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ja, van mij mogen ze het verbieden.
    Heel jammer voor de mensen die er wel mee om kunnen gaan maar blijkbaar is verbieden wel nodig aangezien ze niks aan die randdebielen doen die het verpesten! Alles kan maar in Nederland.
    Ik vind dieren belangrijker als het uurtje plezier voor de mensen die wel goed ermee omgaan.

Hier in de buurt is het gisteren raak geweest, om de klap brandweer en ambulances, en ja ook dierenambulances.

Als ze niet beter gaan controleren en straffen dan afschaffen !

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Er zijn zat mensen die het niet erg vinden om met oud en nieuw te werken, hoor :)

Ik ben een voorstander van vuurwerk, maar vind wel dat het illegale vuurwerk harder aangepakt moet worden.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

De doodstraf ... voor vuurwerk? ... :(

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Niet verbieden.
    Bereik je niets mee

Ik vind je opmerking mbt kinderen met een beperking geen normen en waarden kunnen leren behoorlijk stuitend
    Ik heb een neefje met een beperking en dat is de mees lieve en zachtaardige persoon die er is.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    van mij hoeft dat particulieren vuurwerk echt niet, zolang er maar wel in elk dorp/stad minimaal op 1 plek een professionele show word gegeven.

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Absoluut niet verbieden, ik hou van vuurwerk...de gewone he! Die ik netjes hier in de winkel koop...
    Ik zie echt de lol er niet van in om met duizenden mensen op een klein stukje te moeten staan om naar vuurwerk te moeten kijken...lekker hoor de hele avond in de kou staan om een mooi plekje te kunnen bemachtigen;) tis hier niet zoals in australie 30 graden...
    Nee hoor, lekker thuis afsteken, veel gezelliger! :D

Oja en de kat hou ik gewoon binnen, probleem opgelost :D
    Maar tuurlijk is het te ziek voor woorden en ik moet het zeker ook niet te zijn krijgen, want dan is diegene de sjaak....
    Maar om alkes te verbieden is weer een ander uiterste... Want dierenmishandeling gebeurd ook op andere manieren en niet alleen met oud en nieuw

12. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Bedoel hiermee dat van ik hoop dat de dierenbeulen hetzelfde mee maken als de hun slachtoffertjes (de dieren) .

13. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Er zijn toch verschillende beperkingen. Ik bedoel dat als je kind een beperking heeft waardoor het geen verantwoordelijkheid kan nemen en jij het zo ook niet kan leren jij je kind en dieren dan moet beschermen tegen dit soort daden !! Daar ben je een ouder voor toch

14. dekilene

dekilene Niet meer actief

Niet afschaffen maaf wel pas vuurwerk afsteken na 24:00

15. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Gelukkig is iemand het met me eens:) .
    Wat erg zeg dat het bij jullie zo erg was met de dierenambulances !
    Dat zegt eigenlijk toch al genoeg !
    Ik vind dieren ook veel belangrijker dan het uurtje plezier .

Inderdaad , alles kan hier maar ! Het is eigenlijk te gek voor woorden als een pleziertje levens kost (ook dierenlevens zijn gewoon levens) dan kan dat pleziertje dus niet doorgaan .

16. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

niet verbieden maar 1 ophaaldag en vanaf het moment dat ik de buurlanden vuurwerk verkocht gaat worden de grenzen dicht. zodat je alleen nog maar de grens overkomt nadat je gecontroleerd bent.

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik ben tegen verbieden. Ja, het is vreselijk wat er is gebeurd; ik heb met tranen in mijn ogen zitten lezen. Feit is en blijft alleen dat zulke zieke mensen er heus geen vuurwerk voor nodig hebben om zieke dingen te doen..

Onze dieren waren ook heel bang en dat vind ik ook heel zielig, maar als mensen zich aan de tijd houden waarbinnen het mag, denk ik dat het wel te doen moet zijn. Dus dan zou ik eerder kiezen voor strengere controle (op illegaal vuurwerk ook sowieso). Maar als de buurman hier in de muur staat te boren zijn ze eigenlijk net zo bang als met vuurwerk.. je kunt niet alles tegenhouden en je kunt mensen niet alles ontzeggen.

En nee, ik vind mensen niet per sé belangrijker dan dieren ;);)

18. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Doodstraf vind ik dan ook net iets té, maar ik vind wel dat het meer gezien moet worden als gebruik van een wapen (een bom) dan dat het gezien mag worden als vuurwerk hoor, want het wordt niet gebruikt voor waar het eigenlijk voor bedoeld is maar gewoon voor iets heel anders.
    Dus vele hogere straffen mogen er echt wel voor komen vind ik.

Ben het verder met MamavanEl.
    Ieder jaar weer weet ik hoeveel ambulances etc omdat er ongelukken gebeuren. Het is gewoon vragen om problemen.
    Dus inderdaad gewoon of beter laten controleren of dan gewoon niet.
    Ja dat is jammer voor degene die het wél goed gebruiken, maar dat heb je met veel dingen wel. Als er zoveel schade aangericht wordt, dan is het niet meer dan normaal dat er maatregelen voor komen.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je zegt nu dus dat iedereen die rotzooit met vuurwerk een beperking heeft??
    Het kan zomaar die leuke sociale hoogopgeleide buurman/collega van jou zijn met dat leuke gezinnetje die dit soort fratsen uithaalt.
    Niet iedereen over 1 kam scheren aub.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Niet voor verbieden, wel 1 ophaaldag, leeftijdsgrens (jonger onder toezicht van een volwassene) en controles..

Deel Deze Pagina