Knobbeltje in borst

Discussie in 'De lounge' gestart door Piepie, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb al enige tijd een knobbeltje in mijn borst, maar omdat ik nog borstvoeding gaf dacht ik dat het misschien iets met een melkklier te maken had. Sinds vorige week ben ik gestopt met borstvoeding want er kwam nog maar 20cc uit tijdens het kolven. Maar dat knobbeltje zit er nog steeds, ik moet wel zeggen dat ik soms wel een lichte stuwing heb aan één kant, niet heel hard hoor maar soms komt er nog wat vocht uit.
    Zou dat knobbeltje toch een verstopt melkkliertje kunnen zijn? Ik ga morgen toch de huisarts bellen en ik laat me niet afwimpelen. Ik ben doodsbang maar ik moet gaan, mijn lieve moeder is overleden aan borstkanker, en twee van mijn tantes ook.
    Was het maar vast morgenochtend dan kon ik de dokter al bellen......

2. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Jeetje meid wat heftig.

Het komst vast goed. Heel veel sterkte morgen!

3. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Sterkte morgen!

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Waarom zou de huisarts je afwimpelen?

Toen ik een knobbeltje had, zat ik dezelfde week nog in t zkh voor een mammografie en echo. Huisarts stelde me vantevoren wel gerust, dat t waarschijnlijk niks was, maar hij nam geen risico.

Succes morgen. Ik snap dat je ongerust bent.
    Hopelijk is het idd een melkklier.

5. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Sterke. Goed dat je er naar laat kijken.
    Hopelijk valt het mee.

6. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Goed dat je ernaar laat kijken!! En onthoud: het kan vanalles zijn. Niet de hele tijd aan het ergste denken. Succes morgen! Ik heb hoop dat het niks ergs is!!

7. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kan ook door de borstvoeding komen het duurt namelijk een paar weken voordat alle melkklieren verdwijnen, maar naar de dokter gaan kan nooit kwaad.

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik zou zeker even langs de huisarts gaan. hij zal je gelijk doorverwijzen voor een foto denk ik.
    ik heb het ook gehad tijdens mn zwangerschap. gelukkig was het gewoon een opgezette klier. die speelt af en toe nog op. ik snap dat je bang bent maar het kan ook heel goed een klier zijn.
    doet het ook pijn?
    mn arts zei dat als het pijnlijk is ook vaak een klier is.
    sterkte meid!

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je moeder en je tantes borstkanker hebben gehad, is het misschien raadzaam om een borstgen onderzoek te laten doen. Het kan nl erfelijk zijn. Mocht je het gen hebben, dan kan je ervoor kiezen om je borsten preventief te verwijderen of te kiezen voor extra onderzoeken.

Ik heb het borstkankergen niet.. Mijn vader wel..heb ik met de HA gekozen voor extra onderzoek. ( mijn moeder en haar zus hadden borstkanker en aan mijn vaders kant komt het veel voor, dus ik ken het van dichtbij)

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Sterkte vandaag!

11. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en hij zei inderdaad dat het nog een melkklier kon zijn, ik moest wel naar het lab om bloed te laten prikken. Ik verlies soms nog wat vocht uit die tepel / borst, dus besloten om het nog even aan te kijken, verdwijnt het knobbeltje niet dan moet ik voor een echo naar het ziekenhuis. Pffff het maakt me alleen maar meer zenuwachtig.

12. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je er niet gerust op blijft, zou je kunnen bellen dat je toch graag een echo wilt. Aan de buitenkant kun je niet zien wat het is. Ik heb veel cystevorming en bij de mammapoli is mij gezegd dat ik langs moet komen als een knobbel langer dan twee weken er zit. Ze nemen geen risico en na onderzoek door een verpleegkundige, gaat de echo er op. Onlangs bleek het bij mij klierweefsel te zijn door de zwangerschap, maar toch weer: vertrouw je het niet of voel je wat nieuws: afspraak maken!

Deel Deze Pagina