Hoi, De kans is reëel aanwezig dat dit jaar onze zolder onze slaapkamer moet worden. Er zit enkel een klapraampje in. Zomer bloedheet dus. Mobiele airco's zitten kijken. Welke zouden jullie aanraden? Waar moet ik op letten? Alvast bedankt!
Wat bedoel je met klapraampJE? er zit hopelijk wel minimaal 1 groot klapraam/dakraam in? Dat is echt noodzakelijk voor frisse lucht. Helemaal als er bijv een cv installatie op zolder staat. Is het dak goed geïsoleerd? Dat houd ook een hoop warmte buiten.
Is airco inbouwen een optie? Wij hebben een tijd een mobiele airco in huis gehad, maar dat was ‘m net niet voor ons. Het koelt goed, zeker, maar de onze maakte echt een tákkeherrie en na het uitzetten van de airco liep de temperatuur best rap weer op. Zeker op zolder waar het al gauw bloedheet wordt. Doorgaans(?) zit er trouwens ook een slang aan die naar buiten moet, is dat wel een optie bij jullie klapraampje? Vorig jaar hebben we airco’s laten inbouwen op elke verdieping (oa op zolder, wat onze slaapkamer is), SUPER aankoop geweest. Het koelt super, geen gedoe met een slang naar buiten, maakt nauwelijks geluid en staat daarom heerlijk de hele nacht aan op hete dagen.
Ik bedoel klein, 50×50. Het zal toch moeten en opties om dak kapel, vaste airco of groot raam zijn er financieel gewoonweg nu niet. Is wel geïsoleerd maar blijft een jaren 60 huis.
Dat wordt met een mobiele airco dan ook lastig, denk ik, gezien de (vrij dikke) slang die naar buiten moet...
Gisteren deze besteld bij kruidvat (flink afgeprijsd); https://www.kruidvat.nl/nedis-acmb1wt12-12000btu-mobiele-airco/p/5385045?gclid=CjwKCAjwkN6EBhBNEiwADVfyawqVkl7A1dyhoj1RIF871tyfWgFL-tum5-ppnnYJCaPIdoadIAMJzBoCXZgQAvD_BwE Ze hebben ook eentje met wifi functie voor een paar extra tientjes, maar we vonden het zonde van het geld.
Die slang past wel er door hoor. Waarschijnlijk doet de airco het dan zelfs nog beter dan bij normale ramen omdat deze veel meer aansluit bij de slang. TS, je moet in elk geval weten wat het oppervlakte is van je kamer en de m3. Daar kies je dan de juiste airco bij. Ik zoveel eerder voor een wat zwaardere gaan die dus eigenlijk meer oppervlakte/m3 aankan.
Dank je voor je reactie. Het gaat om een totaal oppervlak van 25m2. Ik heb nog niets gezien maar een slang die niet door 50×50 past lijkt me erg dik...
Neehoor zeker niet, maar ik doe even de aanname dat je raampje niet volledig open kan? Dat had ik ook in sommige ruimtes en kreeg ‘m daar maar moeilijk tussen gepropt
Oef ik dacht al Hij gaat flink omhoog open. Maar ga zeker even meten voordat ik iets koop. Bedankt daar had ik niet bij stil gestaan
Maar zo'n raampje kan je niet continu zo wijd open laten staan want dan regent het in.... Weet je dat je een zolder met alleen zo'n raampje eigenlijk niet eens als leefruimte "mag" gebruiken? Is namelijk niet bepaald gezond via te weinig aan en afvoer van frisse lucht. En een airco is leuk maar die zorgt niet voor verse lucht. Hier geen eigen huis maar een huurhuis en hier mogen we geen slaapkamer op de zolder maken ivm bovenstaande. En al helemaal niet wanneer er een cv ketel op zolder staat. Ondanks dat die een eigen afvoer naar buiten heeft wordt het sterk afgeraden.
Ik bepaal ik MIJN koophuis zelf wel waar ik mijn bed neerzet en of dat verantwoordelijk is. Als het giet zal het vast ook geen 30 graden zijn... De trap is een enorm gat waar lucht en zuurstof uit komt... Wat is het verschil met een slaapkamer van 8m2 met in de nacht een rolluik dicht en een zolder van 25m2 met een raam en trapgat open?