Iemand verstand van het volgende? Ik heb een knobbeltje, ong halve cm bij mijn rib. Echo laten maken maar er is niks te zien. Beeld ik t me dan in? Er zit echt wat, huisarts voelde t ook. Mag pas na 2 dagen huisarts bellen, vandaar vraag even hier, misschien heeft iemand er verstand van/ervaring mee
Het kan inderdaad voorkomen dat knobbeltjes of andere onregelmatigheden niet zichtbaar zijn op een foto, echo of scan. Je zit altijd met een bepaalde marge qua grootte en duidelijkheid. Zo zie je op een CT-scan alles beneden de 0,5 cm niet. Als er een spier of stuk bot overheen ligt, kan het beeld ook onduidelijk zijn. Als een afwijking uit weefsel bestaat, kun je sowieso op een foto, echo of scan niet concluderen of iets goed-of kwaadaardig is. Vooral het maken van een echo blijft mensenwerk. Hier helaas ook meegemaakt dat ze iets totaal gemist hadden of naar het verkeerde keken... Zowel goedaardige afwijkingen als kwaadaardige kunnen onduidelijk zijn op beeldmateriaal. Omdat je wel heel duidelijk een knobbeltje voelt, zou ik om meer duidelijkheid vragen en eventueel aanvullend onderzoek. Je zult toch moeten weten wat het is. Succes!