Knobbeltjes in de nek/achter oren bij zoontje 3 mnd.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kabouter Klus, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had de kleine van de week vast, mijn handen bij zijn hoofdje, en toen voelde ik richting zijn nek, ergens voorbij zijn oren aan weerskanten een klein was-achtig knobbeltje zitten. Iemand enig idee of dit bv. kliertjes ofzo kunnen zijn?

2. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik heb net even gevoeld maar mijn zoontje (2,5) heeft dat ook! ;) Bij mezelf voel ik het overigens niet dus ik lees eens mee maar denk niet dat het iets aparts is.

3. susy26

susy26 Niet meer actief

hoihoi,

mijn zoontje heeft dat ook, aan de ene kant wat meer. En op het bureau zeiden ze dat dat lymfeklieren zijn. en die vaak opgezet zijn omdat kindjes vaak verkouden zijn.. geen zorgen maken.

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ik voelde het laatst ook bij ons zoontje (16 maanden) maar denk dat het gewoon is...

5. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn; ik was ook niet meteen bezorgd ofzo, maar had er eigenlijk nog nooit iemand over gehoord hier, vandaar...
    Ook de kraamhulp, vlos of CB heb ik er helemaal niet over gehoord.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

mijn zoon heeft het ook vaak...bij ha nagevraagd en bij hem zijn het opgezette kliertjes.

7. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier ook gehad, waren idd kliertjes.

8. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Duidelijk dus! :D Hihi. ;)

9. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Waarschijnlijk overbodig, maar mijn meisje heeft het ook af en toe. Bij het CB hadden ze het inderdaad over kliertjes, was niets bijzonders. :)

10. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi hoi,

Bij mijn dochtertje kwam ik er ook na een paar weken achter. Op CB laten voelen, HA ook nog laten voelen omdat ik niet zoveel met CB heb (nadat ze een hartruisje niet gehoord hadden terwijl die er wel zat). Ook kinderarts laten voelen toen ze voor hartruisjecontrole daar toch was en alledrie zeiden dat het kliertjes waren.

Ze vertelden wel dat als het opgezette kliertjes waren, het:
    - heen en weer te bewegen is
    - groter is/wordt bij verkoudheid/koorts e.d.
    - meestal is het na een paar jaar weer weg.

Maar ik zou het sowieso áltijd even door een professional (HA / CB) laten nakijken. Liever een keer voor niks dan dat het wel wat is.... (is trouwens niet bedoelt om je ongerust te maken hoor....).

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    mijn zoon had dat ook een tijdje. het waren kliertjes. is een paar maanden later weer overgegaan

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Mijn zoontje heeft dit ook, al heel lang. Ook in zijn lies. Al verschillende keren naar laten kijken door de HA en CB. Zijn inderdaad kliertjes, kan geen kwaad zeggen ze. Je ziet ze trouwens beter als je kindje aan de dunne kant is.

13. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Onze zoon heeft ook sind de geboorte bobbeltjes achter z'n oren. Gelijk aan de arts gevraagd, hij zei ook dat het klieren zijn.
    Niets ergs, wanneer hij er veel last van krijgt is er wat aan te doen. Maar meestal gaat vanzelf weg..

Liefs

Deel Deze Pagina