Ik had de kleine van de week vast, mijn handen bij zijn hoofdje, en toen voelde ik richting zijn nek, ergens voorbij zijn oren aan weerskanten een klein was-achtig knobbeltje zitten. Iemand enig idee of dit bv. kliertjes ofzo kunnen zijn?
Ik heb net even gevoeld maar mijn zoontje (2,5) heeft dat ook! Bij mezelf voel ik het overigens niet dus ik lees eens mee maar denk niet dat het iets aparts is.
hoihoi, mijn zoontje heeft dat ook, aan de ene kant wat meer. En op het bureau zeiden ze dat dat lymfeklieren zijn. en die vaak opgezet zijn omdat kindjes vaak verkouden zijn.. geen zorgen maken.
Fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn; ik was ook niet meteen bezorgd ofzo, maar had er eigenlijk nog nooit iemand over gehoord hier, vandaar... Ook de kraamhulp, vlos of CB heb ik er helemaal niet over gehoord.
Waarschijnlijk overbodig, maar mijn meisje heeft het ook af en toe. Bij het CB hadden ze het inderdaad over kliertjes, was niets bijzonders.
Hoi hoi, Bij mijn dochtertje kwam ik er ook na een paar weken achter. Op CB laten voelen, HA ook nog laten voelen omdat ik niet zoveel met CB heb (nadat ze een hartruisje niet gehoord hadden terwijl die er wel zat). Ook kinderarts laten voelen toen ze voor hartruisjecontrole daar toch was en alledrie zeiden dat het kliertjes waren. Ze vertelden wel dat als het opgezette kliertjes waren, het: - heen en weer te bewegen is - groter is/wordt bij verkoudheid/koorts e.d. - meestal is het na een paar jaar weer weg. Maar ik zou het sowieso áltijd even door een professional (HA / CB) laten nakijken. Liever een keer voor niks dan dat het wel wat is.... (is trouwens niet bedoelt om je ongerust te maken hoor....).
Mijn zoontje heeft dit ook, al heel lang. Ook in zijn lies. Al verschillende keren naar laten kijken door de HA en CB. Zijn inderdaad kliertjes, kan geen kwaad zeggen ze. Je ziet ze trouwens beter als je kindje aan de dunne kant is.
Onze zoon heeft ook sind de geboorte bobbeltjes achter z'n oren. Gelijk aan de arts gevraagd, hij zei ook dat het klieren zijn. Niets ergs, wanneer hij er veel last van krijgt is er wat aan te doen. Maar meestal gaat vanzelf weg.. Liefs