Wat te doen met huilbaby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adorable, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik weet me even geen raad meer, mijn zoontje is 4,5 maand en sinds een dikke maand huilt hij echt de hele dag zonder te overdrijven! ik geef hem eten valt in slaap en na een paar minuten schrikt hij weer wakker en zet het op een huilen tot zijn volgende fles, ik kan doen wat ik wil ma niks helpt, oppakken, wiegen, wandelen in de wandelwagen, spelen, zingen, helemaal niks! geef ik de volgende fles en dan gebeurt er weer hetzelfde! sinds hij dit doet wil hij opeens ook heel veel eten ipv om de 3a4uur komt hij nu om de 2uur!!!!!!:$ en ik kan het met geen mogenlijkheid uitstellen, want dan gaat hij nog hardr huilen en raakt hij helemaal overstuur dat ie ervan gaat zweten helemaal rood aanloopt en het op krijsen zet, snacht slaapt hij gelukkig wel gewoon, ma jeetje ik begin echt op te raken, ik heb nog een zoontje van 2,5, moet mijn huishouden doen en mijn relatie met manlief gaat er flink op achteruit doordat we niet aan rust toekomen en dus niet aan elkaar toekomen.

Heeft er iemand tips, want zo kan dit echt niet doorgaan, manlief krijgt een steeds korter lontje en bij mij begint mijn geduld ook echt op te raken, ik ben heel erg geduldig geweest en dat probeer ik nog steeds m ik kan zo niet langer doorgaan.
    Ik wist dat het wat moeilijker en vermoeiender zou gaan zijn met een 2e erbij, ma dat het zo vermoeiend was???!!! Ik kan nog niet eens normaal naar de wc gaan, want dan staat het huis weer op zijn kop.

iemand tips???

xxx

2. adi

adi Niet meer actief

Heb je ooit iets gelezen over (verborgen) reflux?
    Google maar eens op de symptomen daarvan en kijk of je je kindje daarin herkent.

Want als hij zoveel huilt, wel in slaap valt maar wakker schrikt (waarvan?), en alleen stil is als ie mag drinken.. komt heel aardig in de beurt van reflux symptomen.
    Geeft hij melk terug, hoor je hem tussendoor slikken, ruikt ie zuur uit zijn mondje, is ie stiller als je hem rechtop houdt?

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wat ontzettend moeilijk voor jullie ! Ik heb geen echte ervaring. MIjn dochtertje heeft wel heel veel gehuild de eerste maanden , maar niet zo veel. Hopelijk krijg je nog veel goede tips. Het eerste wat mij te binnen schiet is toch eerst uit laten sluiten dat er niets aan de hand is als je dat nog niet gedaan heb. Hem dus medisch laten onderzoeken. Als er niets gevonden wordt dan toch ook aan jezelf denken dus hulp inschakelen, want dit houd je niet vol en raak je gespannen van en dat voelt de baby ook. Dus laat hulptroepen aanrukken.. ouders/ schoonouders ... af en toe even adem halen.
    Sterkte !

4. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jouw verhaal is erg herkenbaar. Ik kan me voorstellen dat je helemaal doorheel zit , zeker als je nog een ander kindje hebt. Ik vond het met hem alleen erg pittig.
    En dat de relatie met jouw man eronder leidt is logisch, jullie zijn moe en gefrustreerd. Probeer een beetje tijd voor jullie zelf te maken.
    Bij ons was ook zo tot rond 4 maanden. Hij huilde ook constant en kon niet slapen, werd snel huilend wakker. Aan de bel getrokken bij de huisarts, en het bleek dat hij verborgen reflux had. Ons huisarts is erg ouderwets en wou geen (sterke) medicijnen ervoor geven. Wij hebben allen Zantac gekregen tegen maagzuur. Met 4 maanden is het minder geworden en nu met 5 maanden vrijwel over. Hij huilt nog best veel en kan moeilijk slapen maar dat heeft een ander oorzaal.
    Als jouw kindje tot nu toe niet veel huilde en nu ineens veel meer heeft een oorzaak. Jullie kunnen misschien ook naar een osteopaat met hem gaan?
    Veel succes en vooral veel geduld. Hopelijk gaat deze fase snel over zodat jullie een beetje rust vinden!

5. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    hier ook veel herkenning!
    Ik heb de eerste 2,5/3 maanden alleen maar met mijn zoontje gezeten, dat was de enige manier... hier ook een reflux kindje...

Ik heb de zelfde vragen als Adi, en zo ja, meteen een afspraak maken bij de HA voor een doorverwijzing naar de KA!

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Als dit pas na een paar maanden begonnen is, dan zou ik zeker met hem langs een dokter gaan, om na te kijken of er niets aan de hand is.

7. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    ik zou ook naar de ha gaan. mocht hij niets vinden misschien een idee om naar een osteopaat te gaan. onze jongste was "ook" een huilbaby. Bij haar heeft de osteopaat ook goed geholpen. Daarnaast hebben wij een draagdoek aangeschaft, hierin was ze alleen rustig. Voordeel heb je zelf je handen nog vrij voor je andere kindje en voor huishouden ect. (bij reflux ook voordeel dat je kindje recht op zit.)

8. Storm

Storm Niet meer actief

#8 Storm, 13 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2011
    Het zou idd reflux kunnen zijn. Mijn zoontje heeft het naar alle waarschijnlijkheid ook. Situatie precies zoals jij het omschrijft.
    Ging bij ons eerst nog een heel traject aan vooraf hoor (zoeken naar de juiste voeding en ook de juiste hoeveelheid). Maar idd ook steeds meer willen eten, steeds sneller komen voor een voeding en maar blijven huilen. Op een gegeven moment van 15 uur 's middags tot 1 uur 's nachts en dan viel hij gewoon uitgeput in slaap.
    Ik zag wel tekenen van reflux (vlak voor de volgende voeding nog voeding opboeren en weer doorslikken en hij rook eigenlijk steeds naar spuug/overgeven, wakker schrikken van schijnbaar helemaal niets enz) Ik mocht voor een onderzoek naar het ziekenhuis, maar omdat we net overgestapt waren op andere voeding en dit in eerste instantie leek te werken, hebben we die afspraak afgezegd.
    Ik heb een draagdoek aangeschaft en wij zijn begonnen met het indikken van de voeding met johannesbroodpitmeel en het hoofdeinde van het bedje hebben we met een balkje omhoog gezet.
    Het indikken was eigenlijk al voldoende. Ineens ging hij weer slapen (lang slapen) en de draagdoek, echt ideaal. Lekker rechtop, dicht bij mama. En je hebt je handen vrij. Je kunt weer wat dingen doen in huis en de kleine wiebelt heerlijk in slaap. + dat hij rechtop blijft waardoor het eten minder makkelijk weer omhoog komt.
    Als mijn zoontje onrustig is doe ik hem lekker in de draagdoek en hij is in no time weer heerlijk relaxed. :)

Als ik er nu zo over nadenk, ik ben na vijf weken gestopt met BV omdat hij steeds vaker kwam en ook steeds meer ging huilen en ik dacht dat hij niet genoeg zou krijgen...

9. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar is reflux niet vanaf het begin dan? Toch niet pas na 4 maand? Ik zou denk ik idd langs een arts gaan, alles na laten kijken. Een ostheopaat helpt misschien ook. Iig bij onze zoon wel! Sterkte!

10. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is een ostheopaat iets voor jullie.
    Je hoort wel eens dat het bij kindjes die veel huilen helpt.
    Dat er iets dwars zit en dat dat zo verholpen kan worden.

11. adi

adi Niet meer actief

Kinderen hebben meestal niet vanaf het begin al last van. Dat uit zich pas later, vooral als er steeds meer voeding in de maag komt.

12. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Mijn dochter heeft ook reflux en zij heeft dit al wel vanaf de geboorte. Ook zij huilt super veel en slaapt bijna niet. Alleen hazenslaapjes van hooguit 15/20 minuten.
    Ook in de wandelwagen wordt zij niet stil, in de auto blijft ze ook gewoon door krijsen, ja echt krijsen want huilen is het niet.

Wij lopen al vanaf dat ze 4 weken was bij de kinderarts, ze krijgt ook sindsdien zware medicijnen tegen de reflux. Die helpen gelukkig wel en zo kan ik ook uitsluiten dat ze geen pijn heeft. Ze is echt een huilbaby die alleen maar meer gaat huilen als ze niet heeft geslapen en dus oververmoeid is.

Mijn vriend en ik zitten er ook af en toe behoorlijk doorheen, met name ikzelf. Word er af en toe echt gek van, de hele dag dat gehuil en niks helpt. Ik reageer het vaak op mijn vriend af, best lullig voor hem maar ik moet me ook af kunnen reageren en hij kan het wel hebben gelukkig.
    Ik snap dus heel erg goed hoe jullie je voelen. Je voelt je ook erg machteloos omdat je niet meer weet wat je moet doen.

Wij lopen ook bij de osteopaat, maar tot nu toe helpt het helaas nog niks. En ben al best vaak geweest.

Maar zoals hierboven ook is beschreven zou ik idd contact opnemen met je huisarts en je door laten verwijzen naar de kinderarts. Gewoon om alles uit te sluiten voor jezelf! Je kan ook voor de zekerheid aan de dokter vragen of ze zantac of nexium wil voorschrijven. Dit is een maagzuurremmer. Want mocht hij reflux hebben dan is zijn slokdarm misschien al behoorlijk geirriteerd dus misschien dat hij daarom zo erg krijst.

In ieder geval heel veel sterkte voor jullie!!

Deel Deze Pagina