Maxi cosi in tweepuntsgordel

Discussie in 'Verzorging' gestart door Noatje, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik zit een beetje met een probleempje...
    De maxi cosi die ik heb die mag alleen in een driepuntsgordel vervoert worden, en mijn schoonouders hebben een 7 persoonsbus waarin alleen voorin een driepuntsgordel zit. Met lange ritten zouden wij in de toekomst niet mee kunnen omdat ik moeilijk mijn schoonvader achterin kan laten proppen ;)

Is er geen andere (oudere) maxi cosi die in een tweepunts (dus alleen heup) gordel vervoert kan worden?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij moet een maxicosi altijd in een driepuntsgordel. Maxicosi's ouder dan 5 jaar kun je sowieso beter niet gebruiken.

Maar je schoonvader kan toch gewoon achterin gaan zitten dan? Of apart rijden.

3. Gewoon Mama

23 feb 2008
    78
    0
    0
    Ik heb heel veel dingen bekeken omdat wij graag een derde kindje willen maar maar 2 driepuntsgordels hebben.Hier wordt het een andere auto kopen :(

Waarom kan je schoonvader niet achterin?

4. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    bij ons moet ze juist voorin, ivm de airbag,die kan je alleen voorin uitschakelen..dat is toch niet slimgedaan?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sannie, volgens mij maken de zij airbags niet uit, dus kan ze ook gewoon achterin.

Gewoon Mama, kan je niet vragen bij een autobedrijf of ze een driepuntsgordel in het midden kunnen maken? En heb je maar 2 driepuntsgordels? Meestal toch 1 voor en 2 achter?

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    waarom hij niet achterin kan, omdat er zer weinin beenruimte achterin is...lastig uit te leggen... maar goed... easybase tip kreeg ik ook van iemand maar dat is ook geen oplossing omdat je die vast zit in de auto en er 3 kinderen er dan overheen moet klimmen (er is achter maar 1 deur) en 2 evan zijn lange dan 1,80

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Deze doe ik op slot, want hij staat ook bij babyuitzet.

Deel Deze Pagina