trots en afbouwen!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamavanpoppetje, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Nu al 10 maanden borstvoeding en oh wat is het goed gegaan! Soms natuurlijk wel de nodige twijvels gehad. Maar ben zo trots op mezelf en op mijn kleine meid dat we het volgehouden hebben!
    Maar ik wil tot een jaar geven en daarna stoppen.
    Ik heb al een paar keer koemelk proberen te geven maar zodra ze een druppel in haar mondje proeft gaat haar mondje op slot en komt er niets meer in!

Iemand tips en trucs? En oh ja hoe hebbem jullie de nachtvoedingen afgebouwd.

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Heb je "gewone" melk gegeven? Misschien dat ze kv wel lust. Wij hadden het met de bambix die we eerst met bv maakte, maar toen de diepvriesvoorraad op raakte met koemelk wilde maken. Gewone volle melk uit het pak wilde hij niet, bambix met nutrilon wel.

Nachtvoedingen: niet, gegeven moment sliep hij door. En met tandjes e.d. kwam hij weer. Op het moment wil hij helemaal niet drinken (zie mijn topic:()

3. mamavanpoppetje

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ja had gewone koemelk gegeven dacht stap voor stap wennen.
    Omdat ze vanaf 1 jaar dat mogen. Oh hier is het momenteel ook drama met de tandjes! Superslecht eten etc.

Ik heb haar nooit pap gegeven want dat weigert ze. Mondje dicht en niet open.

Dame met een sterke wil

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    #4 Kusjesmama, 12 dec 2012
    Laatst bewerkt: 12 dec 2012
    Ik lees graag even mee, met name over het afbouwen van de nachtvoedingen.
    Ik wil eigenlijk ook stoppen na een jaar (dat is hier over een maand) maar mijn meisje komt 's nachts ook vaak. Vooral als ze ziek is of tandjes krijgt heeft ze veel troost aan de borst en eerlijk gezegd vind ik het heel zielig als ik haar dat straks ga onthouden :(
    Dochterlief komt bij een hele goede nacht 1x (komt niet vaak voor), gemiddeld 2 a 3 x per nacht en als er iets aan de hand is wel 6 x per nacht.

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter weigert altijd al pertinent kunstvoeding.
    Gelukkig lust ze gewone melk wel, daar ben ik erg blij om!

Misschien kun je steeds een klein beetje meer melk erdoor doen? Beginnen met heel weinig en dan steeds wat meer om aan de smaak te wennen?

6. mamavanpoppetje

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ze lust ook geen kv. Dus kan t nergens door heen doen. Ze komt nu alleen maar snachts. Overdag drinkt ze weinig elke x paar slokjes.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Geef je halfvolle of volle melk? Volle melk schijnt beter te bevallen vaak.

8. mamavanpoppetje

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Oh heb tot nu toe half gegeven. Straks even volle halen dan.

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoe is het gegaan met volle melk TS?

Lijkt me erg lastig als je meisje én geen gewone melk lust én geen KV.
    Ik was daar ook bang voor aangezien mijn dametje al kokhalsde van de geur van KV, maar gelukkig lust zij wel gewone melk.
    Ze wil het trouwens van mij meestal niet hebben maar van mijn vriend wel. Misschien is dat nog een idee om je partner te laten proberen als jij weg bent? Of eerst verdunnen met water? Succes iig!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben gewoon wat langer doorgegaan met zelf voeden. De nachtvoedingen heb ik nooit afgebouwd, dat hebben mijn kinderen zelf gedaan.

11. mamavanpoppetje

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad

Dank je voor je privebericht!!!

Ik heb de volle melk nog niet geprobeerd. Wel al i huis gehaald. Maar op de tip van dirksmama ga ik het niet forceren. Zij zei dat ik het rond de 12 maanden beter kan proberen omdat ze er meer voor open staan.

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook zure zuivel geven, toch, met deze leeftijd? Lekkere milde of vette yoghurt.

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    of thee met melk en dat steeds wat opbouwen, wie weet vind ze warmere melk lekkerder

Deel Deze Pagina