In febr. 2011 is mijn jongste dochter geboren. Die heb ik bv gegeven tot april dit jaar. Ik moest stoppen ivm een ziekenhuis opname en veel morfine in mijn lijf. Destijds heb ik me er maar bij neergelegd. Ondanks dat ik nog niet had willen stoppen. Maar nu komt het volgende, mijn dochtertje heeft altijd al eczeem gehad. Tijdens de bv was het altijd redelijk rustig. Nu steekt het weer enorm de kop op en heeft ze er echt last van. Nu ben ik er over aan het denken om te gaan relacteren. Om daags 2 bekers bv te geven in strijd tegen de eczeem. Maar zou dat wel helpen? En zou het uberhaubt nog mogelijk zijn om te relacteren? IK had altijd een supergoede productie,maar toen er besloten werd te stoppen had ik na 2 dagen al geen stuwing meer. Na 5 dagen was het helemaal klaar. Iemand antwoorden?
Wat vervelend dat je hebt moeten stoppen. Ik zou niet weten of dit nog kan en het enige advies dat ik je kan geven is contact op te nemen met een lactatiekundige zodat ze jou kan helpen mocht dit nog kunnen! Succes en ik duim dat het nog gaat lukken!
Ik heb nog even op borstvoeding.com gekeken en daar kwam ik dit nog tegen... Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Relactatie - Borstvoeding weer op gang brengen nadat je gestopt bent, oftewel: relactatie Daar heb je denk ik wel wat aan!
ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik maak nog steeds voeding want als ik er in knijp komt er nog steeds bv uit. Mijn dochter is bijna 11 maanden.. Ik heb haar wel eens geprobeerd aan te leggen maar dat wil ze niet meer..
Geef je haar nu koezuivel of sojadrank? Eczeem kan door allergie komen, maar hoeft niet. Als je wilt weten of het door koezuivel komt, zou je kunnen elimineren. Heb je al eens gekolfd, komt er nog wat?
@ zogelukkig, Nee ze lust zo geen melk,spuugt ze weer uit. Andere melkproducten die ze krijgt kreeg ze tijdens de bv ook al. Ze heeft het altijd al gehad hoor. Maar toen ik net was gestopt had ze een behoorlijke uitbraak. Maar nu zit ze echt onder. Als ik kolf komt er niets. Ja letterlijk 1 drupje. @ pluus ik heb even gekeken. Maar in het artikel gaat het vooral om baby's die je weer aan de borst wilt. Ze hoeft voor mij niet meer aan de borst. Gewoon uit een beker drinken is goed.Ze is immers al bijna 2. En ik ben al een half jaar gestopt. Volgens de huisarts zou het geen verschil maken als ik weer bv zou geven. Maar ik twijfel daar dus over. Want als ze dan minder last heeft heb ik het er voor over om weer te beginnen.
Ik merkte bij mijn zoon echt dat veel of weing borstvoeding invloed had op zijn eczeem, maar hij dronkuit de borst. Het kan zijn dat het troostende gevoel van bij mama drinken ook invloed had. Relacteren...de een lukt het wel, de ander niet...het is het proberen waard natuurlijk!
Tja.... ipv aan de borst zou je dan dus gaan kolven... Ik zou het wel met een dubbelzijdige doen... Maar nogmaals, neem eens contact op met een lk! Succes!!
Heb wel eens gehoord dat adoptiemoeders die hun geadopteerde kind bv willen geven domperidom gebruiken. Dit zijn dus vrouwen die nooit gevoed hebben. Als het bij hen lukt, lijkt me dat het in jouw geval ook moet kunnen. Succes!
Ik heb zelf gerelacteerd bij mijn oudste. Ik was wel iets korter gestopt maar had daarvoor ook korter gevoed. Heb er wel domperidon bij moeten gebruiken. Kort samen gevat na 2 weken gestopt. 2 weken later zon spijt dat ik weer begonnen ben en 4 weken later had ik het weer op peil. Toen ik begon had ik ook maar minimale melkproductie meer over, nog niet 100 ml per dag. Toverwoorden zijn, echt willen..doorzetten en vertrouwen hebben.