Ik vroeg mij af of het normaal is dat de baby best wat knoeit bij de borstvoeding. Ik geef mijn zoontje nu een paar weken borstvoeding en had gehoopt dat het knoeien zou verbeteren maar het blijft een waterballet. Ik eindig een voeding met een natteplek op mijn voedingsshirt of voedingskussen, zijn wangetje en regelmatig ook mouwtje zijn nat, ik heb een hydrofiele luier nodig om ons het enigszins droog te houden (het plaatsen hiervan omhet volledig droog te houden moeilijk). Hebben meer hier last van? Wat kan ik doen om dit te verbeteren?
Hoi ik ben net gestopt maar bij mij was het de eerste 6 maanden een melkballet Ik had veel teveel melk dus het spoot alle kanten op en m'n dochter kon het niet snel genoeg wegdrinken. Pas veel later paste m'n borsten beter op de behoefte van m'n kind aan. Hap jou baby wel goed aan? Sommige baby's kliederen ook gewoon graag. Hoe komt het dat het nat is? Heb je ook een sterk toeschietreflex? Bij mij scheelde het vaak als ik m'n tepel bij het toeschietreflex even uit d'r mond haalde en in een hydrofiele doek ertegen en als ie niet meer spoot opnieuw aanleggen. Succes en als je twijfelt kun je altijd nog een lactatiekundige mee laten kijken. Succes en geniet vooral van de bijzondere tijd!
Zoon nu 5 maand en nog steeds een smeerboel. Ik stop de hydrofiel bij m'n bh in tijdens het voeden, dan gaat het goed en komt het nergens anders. Ik voed wel met tepelhoedje en heb het idee dat het gesmeer grotendeels daar door komt. Het weglaten van tepelhoedje wil alleen helaas niet lukken. Geen tips om het smeren minder te maken helaas.
Mijn dochter is ook 5 mnd maar die heeft ook nog steeds een lekbek Ik gooi gewoon elke dag m'n bh de was in.
Hier knoeit het ook flink. Ik heb standaard een gastendoekje (gemaakt van badstof, zit tussen een spoegdoekje en een handdoekje in) bij de hand. Dat vouw ik vóór de voeding tussen mijn bh en borst. Aan de onderkant. Alles wat lekt wordt zo opgenomen door het gastendoekje, en niet door mijn bh of shirt. Bovendien is hij groot genoeg om te laten zitten op die plek, en tegelijk met de rest van de doek zijn mond/wangen/gezicht af te vegen.
Ik had in begin flinke overproductie en als ze loslieten spoot het zo een meter verder. Na een week of 8 was alles beter afgestemd en hoefde ik niet meer met spuugdoekje en hydrofiel te voeden.
Dat is de reden dat ik amper in het openbaar gevoed heb bij mijn zoon. Was echt niet te doen met die kliederboel, inderdaad hydrofiel in mijn bh gestopt, doekjes bij de hand en zoogcompressen. Toeschietreflex weg laten lopen en ondertussen even gauw een speen in zijn mond want anders was het brullen. Na een maand of 5, 6 werd het beter geloof ik.
Dank allen, ik dacht misschien doe ik iets toch niet goed alhoewel ik hem volgens mijtoch goed aanleg, hij goed hapt. Hij groeit goed dus het is gelukkig ook niet dat hij te weinig binnen krijgt door het lekken. De toeschietreflex weg laten lopen heeft hier ook geen effect, hij lekt gewoon gedurende heel de voeding. Maar zie dat het niet ongewoon is dat het een knoeiboel is en mag ik verwachten dat dit ook een tijd of altijd zo zal blijven.