Ik ben van de week overgestapt naar de fles...(bv deed zeer!) Nu heb ik het idee dat S. meer zuigbehoefte heeft... Hij drinkt natuurlijk ook minder lang aan de fles, dus op zich wel logies... Maar nu de vraag naar de "oplossing" Nu zuigt hij na de voeding zodra ik het idee heb dat hij behoefte heeft op mijn pink, maar nu ligt ie een uurtje na de voeding te huilen/smakken in bed, naar mijn idee heeft hij zuigbehoefte en geen honger... "gewoon" maar een speentje geven? of na de fles nog even 10 minuten op een speentje laten zuigen? bij de BV had hij geen enkele behoefte hiertoe... Ik geef hem nu 6x 120+4, en hij weegt 4600, dat zou toch genoeg moeten zijn?? hij drinkt echter niet altijd alles op... ene ik mag nu toch stoppen met vitamine K en D? (tis wat, over BV valt zoveel te vinden, nu ben ik overgestapt naar de FV en daar valt niets tot weinig over te vinden, terwijl ik er toch veel vragen over heb )
Als je zeker weet dat ie geen honger heeft zou ik 'm gewoon een speentje geven. Niet nog op de flesspeen laten zuigen, want dan zuigt ie allemaal lucht naar binnen (wat dus in de fles zit) wat krampjes kan veroorzaken. Ayla krijgt nu 5 flesjes van 150+5, maar is ook wel echt een hongerlapje. Als je zoontje de flesjes 120+4 niet allemaal opdrinkt en ook niet heel snel al weer voor een fles komt zou ik het gewoon zo laten inderdaad. Ik geef geen extra vitaminen, dus daar kan je volgens mij mee stoppen inderdaad.
als Fay de fles erg snel leeg drinkt, geef ik haar altijd even haar speentje. Die tuft we dan uit na 10 minuten en dan is het klaar. Ik heb ook het idee dat ze dan veel minder terug geeft. En idd, met de vitamine kun je nu stoppen. Die zitten in de voeding verwerkt! Succes ermee.
De hoeveelheid voeding zou wel genoeg moeten zijn, al heb je natuurlijk wel kindjes die wat meer nodig hebben dan standaard.. Doet je kindje lang genoeg over de fles, zeg 20 tot 30 minuten. Als het sneller gaat kan de zuigbehoefte inderdaad niet volledig vervuld zijn. Dan kun je een kleinere speen gebruiken. Een fopspeen kan ook gewoon. Je hebt nu toch geen last meer met tepel-speen verwarring. Ons jochie had dat ook echt nodig tussen de flessen door.. Vitamines zitten wel in de flesvoeding, dus die hoef je niet meer los bij te geven..
Zuigbehoefte stil je het makkelijkste door hem aan de borst te leggen. Dat kan ook na een fles. Heb je ook gecheckt WAAROM het zelf voeden zeer deed? Is er naar zijn tongriempje gekeken? Naar de drinktechniek? Naar spruw?
Mijn zoontje had precies hetzelfde, met bv nergens last van, nu met de fles wel. Zelfs als ie er een half uur over doet. Ik geef hem dus ook gewoon een speentje als hij erom vraagt. Geen probleem. Dan valt ie ook lekker in slaap. Je kan stoppen met de vitamines, zit allemaal in de flesvoeding.
Bedankt voor jullie antwoorden! Geven jullie dan alleen na de fles even de speen? Of continu? ik heb het idee dat het namelijk niet altijd is... 's morgens vraagt hij er niet echt om.. en na de laatste fles gaat hij ook gewoon lekker slapen... Sven doet geen 30 minuten over de fles, veeeeeel korter...maar ik gebruik al maatje s van de difrax... kleiner is er niet.... Dan ga ik stoppen met de vitamines, hij blij, hij vond ze echt smerig (ene dirksmama: behandeld voor spruw, naar laktatiekundige, CB en arts geweest, niets hielp, mag ik dan nu toch "legaal" naar de fles???)
Ik geef Ayla niet altijd een speentje. Na de fles heeft ze er niet altijd behoefte aan, dan krijgt ze 'm ook niet. Als ik merk dat ze op haar vuistje begint te sabbelen dan geef ik 'm wel. En vaak geef ik 'm als ik haar in bed leg. Maar verder op de dag als ze gewoon lekker bij mij ligt, of in de box dan geef ik 'm niet.