Ff een vraagje! Gebruikte vroeger nooit (verse) knoflook, nu dus wel dus natuurlijk ook een knoflookpers aangeschaft Maar hoe werkt dat nou? Want als ik dan een teen erin doe en hem 'fijn pers' in dat ding komt er maar heel weinig uit en dan zit er een soort geplet velletje dat achterblijft, meer dan eruitkomt zegmaar. Doe ik het wel goed?? Kan toch niet veel aan fout gaan lijkt mij?
Nee zo gaat dat dus... Ik gebruik eigenlijk elke dag knoflook en ik plet het gewoon met een mes en snijd het. Dus een pers gebruik ik nooit
Veel knoflookpersen werken gewoon echt niet goed. Ik raad je die van de ikea aan! Echt super! De hele knoflook komt er dan goed uit en alleen het velletje blijft achter.
ik schil het teentje knoflook en pers die dan uit inderdaad. vind ik prettiger dan snijden, vind het niet fijn als mijn handen er naar ruiken
Je kan het beste het velletje eraf halen dan vervolgens met een groot vleesmes met de platte kant de knoflook plat slaan. En dan vervolgens kleine stukjes snijden. Alleen kost dat meer tijd dan zo'n pers dus gebruik ook altijd zo'n pers :s
Dat je handen erna ruiken vind ik juist lekker, loop dan de hele tijd aan mijn handen te snuffelen haha
Ik heb volgens mij een van de AH. Die is heel erg goed. Velletje blijft inderdaad achter maar als je er een flinke teen indoet komt er echt heel veel knoflook uit. Ik gebruik het eigenlijk alleen als ik Tzatziki maak. Voor de rest snij ik het en verwerk ik het.
Ik heb ook die van de AH, topding! Voorheen sneed ik het gewoon maar die stinkhanden, baaah (ook als ik meteen na het snijden mijn handen was blijf ik het ruiken!)
Heb je toevallig de knoflookpers van Action? Ik wel, en het is absoluut géén goede. Ik rasp mijn knoflook nu gewoon, gaat ook (en de smaak is volgens mij zelfs beter dan wanneer het geperst wordt) .
Trouwens over knoflook gesproken, de stank van (rauwe) knoflook (als je dat hebt gegeten) gaat weg als je een beetje peterselie kauwt.
ik gebruik zo´n ronddraai-ding van de action (of xenos?) komt de hele teen er weer uit en schijnt beter te zijn voor de smaak.