hoe was je een puppie en andere vragen?

Discussion in 'De lounge' started by 2lovelychildren, May 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi

ik heb haar onze kleine boomertje genoemd naar mijn 2 jaar weg gelopen poes en tevens mijn lievelings naam ISABELLA

maar nu de vraag ik wil haar effe wassen omdat die fokker dat zei omdat zij sterk naar urine stinkt.

mijn andere gecasteerde yorkshire terrier bengi is bang voor haar,ik ben bengi extra aandacht t geven , normaal blaft bengi altijd keihard als ik thuis kom,maar gisteravond toen ik met de pup thuis kwam blafte hij niet:D

mijn vragen aan jullie
    - is t goed om te wassen?
    -hoe doe je dat en waarmee die man zei met babyshampoo
    -ze is ingeeent en moet met 9 weken weer moet t ook met 12 weken weer?

zo leuk he ze is pas hier ze piepte vanmorgen om half 6 en ik zette haar buiten en ze poepte en plaste meteen.
    ik moet straks een nieuwe halsband halen mijn mooie van gisteren met diamanten ja nep he die is te groot.

en wat voor voer?
    ik en mijn man denken aan royal canin is toch beter als ze klein zijn,dit voer wat ik mee gekregen heb eet ze bijna niet.

als ik roep isabella komt ze meteen achter me aan,mijn gezinnetje is compleet joepie.
    groetjes:D

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gewoon onder de douche, hond nat spuiten, inzepen, uitspoelen.

Met 9 weken inenten en dan hoor je van de dierenarts wanneer je weer moet komen, ws met 12 weken weer inderdaad.

Royal canin ben ik niet zo'n fan van, ik zou voor farmfood of cavom puppyvoer gaan als je al brokken wil voeren.

Veel plezier met je pup!

3. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Die van ons kreeg Hills puppy. Maar vind die nogal vettig. Ik heb nu Canex maar weet niet of die er in puppy variant is en is nogal prijzig. Die van ons kreeg int begin ook rauw vlees (platte plakken uit de diepvries), was goed voor de darmflora zei de fokster.

Wassen idd onder de douche, ik had die van ons de eerste x in een wasmand gezet. Rustig laten wennen aan de douchekop en dan beetje bij beetje nat maken. Oppassen dat er geen water in de oren komt. En ik had puppyshampoo.
    Bedenk me net dat ik haar niet zo jong waste. Die geur trejt er wel uit. Was bij ons wel.

Veel plezier en succes.

4. 2lovelychildren

en kan ik haar gewoon goed afdrogen met handdoek?

gelukkig is t hier in zuid limburg lekker warm dus kan ze vandaag niet kouvatten.

ik heb zwitsal en natusan ,zou ik voor natusan kiezen lijkt me wat fijner spul voor zo klein huppeltje.

groetjes

5. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik zou toch voor specifieke hondenshampoo gaan. Ivm dat andere zou kunnen irriteren, jeuken als t niet goed uitgespoeld is.
    En met een handdoek droog maken kan goed en laat ze zich maar goed uitschudden. Vaak doen ze dat vanzelf al. En idd vandaag ist lekker weer dus geen kou vatten.

Maar ik weet natuurlijk niet of ze heel erg stinkt, anders zou ik toch nog ff wachten met wassen. Je haalt t beschermlaagje dan toch wat vd huid af.

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    geen mensen/ baby shampoo gebruiken! Of hondenshampoo en anders niks gebruiken.
    vaak als je wrijft in de nek/schouders gaan ze uit zichzelf al schudden ;)

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Zou even bij een goede dierenwinkel vragen naar speciale shampoo voor puppies en verder niet vaak wassen.

Onze hond heeft op dit moment een allergie en ik neem haar mee de douche in. Handdoek in de douchebak zodat ze niet uitglijd, en de douchedeuren dicht ( anders is ze heel snel weg). Sta gewoon bij haar in de douche

8. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Niet je andere hond extra aandacht geven! Zo voelt hij zich bevestigd in zijn angst naar jullie pup. Angst moet je niet belonen!

9. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Hier spoelen we onze pup (nou ja, hij is inmiddels al weer acht mnd) zoveel mogelijk af ipv wassen. Je zou ook kunnen proberen of de lucht er na een goede spoelbeurt al vanaf is. Je ruikt het pas echt niet meer als ze opgedroogd is. Als het echt vies is, ontkom je er niet aan idd. Wij kiezen dan voor zeepvrije wasgel voor baby's.
    Qua voer hebben wij Royal Canin, de rasspecifieke soort. We zaten eerst op het fokkervoer, maar na een aantal weken reageerde hij daar heel slecht op. Met RC geen problemen, ontlasting is prima en niet teveel. We gaven tot hij zes maanden was 3x per dag eten, nu 2x. In het eten doen we 's ochtends elke dag een lepeltje vloeibaar schapenvet, voor de glans en zn darmen. Evt. zou je ook voer van Almo Nature kunnen geven, dat geven we onze katten ivm voedselallergie van één van hen. Verder krijgt hij 2x per dag een Timo hondenkoekje (dat zijn ovengebakken koekjes en daardoor veel minder vet, lijkt qua structuur veel op mensen-kaakjes).

10. Hope87

Hope87 Bekend lid

Apr 7, 2012
    910
    2
    16
    #10 Hope87, May 24, 2012
    Last edited: May 24, 2012
    sorry hoor maar puppy's wassen is helemaal niet zo'n goed idee.. vw de vetlaag die ze op hun huid hebben, het beste even met een washandje met puppy(dat is HONDEN) en geen BABY shampoo en goed verdund even de haren mee behandelen.

ik adviseer je de oudere hond voor te trekken op de puppy, zoals eerst de oudere hond eten, dan de jonge, zelfde met koekjes en aandacht. dit vw. de rangorde

voer, is heel verschillend de een zegt vlees, de ander brok.
    je moet kijken naar de eiwitten. puppys hebben veel eiwitten nodig vw. hun energie verbruik, zouten zijn ook belangrijk.

royal canin garrandeert echt geen gezondere hond.

zelf heb ik brok, en daarbij doe ik schapenvet, en gekookt runderhart. zo afentoe doe ik er blik sperziebonen (goed afgespoelt) erdoor en mijn hond heeft sterke spieren, glanzende vacht, geen aanslag op tanden, en super gezond!!

vergeet je puppy ook niet botten te geven, ze hebben veel kauwbehoefte vw hun melktanden.;)

succes!

mocht je nog meer vragen hebben, mag je me een PB sturen.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Gefeliciteerd met je pup.

Zoals al gezegd:
    - je oudere hond hetzelfde behandelen als altijd
    - beter gewoon afspoelen met LAUW water zonder shampoo. De geur trekt wel weg en gewone shampoo onttrekt idd huidvetten met alle gevolgen van dien zoals jeuk en extra geur/vet aanmaak. En met lauw water omdat je een pup net als een baby moet behandelen. Zij worden ook snel koud, zeker pups van kleine rassen met dunne vachten.
    - in je inentingsboekje moet staan wanneer de enting is gegeven en wanneer je weer moet komen.
    - hoe oud is ze dat ze haar voer niet eet? Je kunt gewoon puppybrok kopen bij de dierenwinkel/supermarkt. Hoeft echt geen Royal Canin te zijn. Het voordeel van kleinere honden is dat er minder gewrichtsproblemen voorkomen (hoeven immers nog maar een klein beetje te groeien) en het dus minder van belang is specifiek voer te geven. Bij een dergelijk klein ras zou je zelfs al vrij snel op volwassen voer over kunnen gaan.

Succes!

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Niet lullig bedoelt hoor.. Maar was het niet handiger geweest om je daar van te voren in te verdiepen.

Het vald mij de laatste tijd op hier en in mijn omgeving dat mensen een dier kopen (kleindieren, katten, honden etc etc) en vervolgens na aanschaf geen idee hebben wat voor voer ze moeten geven of hoe ze aantal dingen moeten regelen zoals nu het wassen bv..

Google is je best vriend of ga naar de dierenwinkel vraag hoe en wat..
    Vind dat zelf toch wel bijzonder..

Des al niet te min.. Veel plezier van je puppie

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    MrsNuke, ben het geheel met je eens hoor!
    Toch wel fijn dat er bij twijfel nog vragen gesteld worden, maar soms...:)

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wat voer betreft moet je ook kijken of jepup er goed op reageerd.
    Je kunt heel duur voer geven zoals Hills of royal canin maar als je hond het er niet goed op doet dan heeft het geen zin.
    Mexx had van royal canin echt hele slappe ontlasting dus over gestapt op farmfood brokken en 3 keer per week kvv.

Farmfood vind ik een goede brok maar ivm een granen allergie ben ik Oreijn gaan voeren end ie bevalt me nog vele malen beter al is ie schreeuwend duur.

Op de rest reageer ik niet dat staat er al genoeg alleen je andere hond negeren in zijn gedrag en gewoon je ding doen zoals altijd.

15. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,658
    1,417
    113
    Ga alsjeblieft je puppy niet wassen, erg slecht voor hun huid. Daarnaast heel kort en krachtig een puppy stink gewoon dat noemen ze nestgeur en je kunt hem wel dagelijks wassen maar die zal niet weg gaan, dat is nog 1 van de dingen die ze van denatuur mee hebben gekregen ieder nest heeft zijn eigen geur waardoor de ouders hun pups goed kunnen herkennen, rond de 6 maand trekt dat vanzelf weg, je went snel genoeg aan die geur. Vind je het echt heel vies na een aantal dagen afwachten, dan zou je een goede spray kunnen kopen zoals tasman dierenverzorging spray zodat ze anders gaan ruiken. Maar liever gewoon zo laten.
    Qua brokken koop een goed merk en kijk hoe ze het er op doet, persoonlijk ben ik bij puppy voor het eerst geven van de brokken die ze gewent zijn als er geen dirngende reden is om te wisselen en dan over een paar weken langzaam te gaan wennen aan andere brokken, door wisselingvan brokken krijgen honden en vooral puppy's vaak dunne ontlasting en dat is natuurlijk er lastig met zindelijk maken.

16. 2lovelychildren

Bedankt voor alle reacties ,ik heb natuurlijk ook op google gekeken,maar ik ben vaak onzeker en bang om fouten te maken daarom stelde ik deze vragen groetjes

Share This Page