Wanneer babybuikje?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lisa27, Dec 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Hallo meiden,

Ik ben vandaag negen weken en twee dagen zwanger. We hebben met zeven weken al een echo gehad omdat ik heel erg onzeker ben en graag wil weten of ik wel echt zwanger ben en of er een kloppend hartje was. De echo hoefde niet eens inwendig, ze zagen het vruchtje gelijk heel duidelijk, evenals het hartje welke we zelfs ook nog hebben horen kloppen, heel bijzonder!

A.s. Maandag heb ik de echte termijnecho en ben weer mega nerveus. Volgens mijn vriend heb begin ik al een buikje te krijgen en worden mijn heupen ronder. Alleen wat mij opvalt is dat mijn buik het ene moment dikker is dan het andere en daar word ik erg onzeker van. Is dit wel normaal?? Hoop dat jullie me kunnen helpen.

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Dat zijn waarschijnlijk je darmen. Kleine kans dat je nu al echt een babybuik krijgt.

3. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik ben op dit moment 12 weken zwanger en mijn buik is nu een combinatie van vet en darmen ;) Volgens mij kan het ook nog niet zijn dat je buik al van de baby komt omdat na 12 weken pas de baarmoeder boven het schaambot uit komt..

4. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Ah oké. Die onzekerheid is zo vervelend. Is ook mijn eerste zwangerschap dus nog zo nieuw allemaal. De verloskundige zei na de echo dat de kans op een miskraam nu veel kleiner is omdat het hartje zo mooi klopte, maar toch blijf ik mega onzeker. Als mijn borsten een dagje minder gevoelig zijn denk ik al dat ik een miskraam krijg........

5. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat komt al heel snel, zo'n rondingen. Ik had het ook al vroeg. Bij mij is na het eten of inspanning mijn buik ook dikker. Hoort er gewoon bij, net als wanneer je niet zwanger bent.

Maak je geen zorgen, dat komt allemaal goed.

6. blues

blues Actief lid

Jun 29, 2011
    370
    6
    18
    Ik heb pas sinds deze week een babybuikje.. Het verschil met sochtends en s'avonds is ook groot, door mijn darmen. Mijn borsten zijn ook alleen in het begin van mijn zwangerschap erg gevoelig geweest en nu haast helemaal niet meer! Wel al 2 cupmaten gegroeit.

7. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 15 weken en heel voorzichtig begin ik wat te zien en te voelen. Heeeel subtiel. Dus kan best een tijdje duren, no worries.

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Bij mij kwam het echte buikje pas na 23 weken. Daarvoor af en toe een avond dat het al heel wat leek ;) Vanaf een week of 30 ging mijn buik een beetje in de weg zitten, nu is ze ingedaald en gelukkig weer meer ruimte :D

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik ben nu 18 weken, en begin nu pas een buikje te krijgen. En dan is het mijn 2e kindje ;) terwijl ze zeggen dat bij een 2e het sneller zou gaan. Komt vanzelf goed :D

10. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik begin nu een bolling te voelen boven mijn schaambeen. Ik heb wel een buikje, maar dat zijn vetjes en darmen.

11. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Hier begin je nu pas door kleding heen te zien dat er toch echt wel iets zit..

12. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Ik ben 3 weken korter zwanger, maar ik had dat gevoel ook al heel erg! (de bolling) Volgens verloskundige kan het alleen niet. ;) :cool:

Liefs,

13. cinniz

cinniz Actief lid

Jul 19, 2011
    365
    45
    28
    ik ben nu bijna 18 weken maar 2 weken geleden vroeg de HA of ik al wist of ik er 1 of meerdere kreeg ;)
    het is er echt maar 1 maar weet van mn eerst ook dat ik met 17 weken al echt een buik had,nu nog eerder dus ;)
    bij de eerste maakte ik me ontzettend druk om alle reacties van iedereen dacht echt dat ik abnormaal was maar ik weet nu uit ervaring dat het zo weg is na de bevalling :D maak me dus nergens meer druk om.

kortom ik had dus ook al vroeg een buik(je) al geloof ik wel dat je darmen zeker een rol kunnen spelen

14. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Dat kan wel hoor, ik voel het toch echt heel duidelijk ;) Gekke verloskundige heb jij :p

15. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg

Sluit ik me bij aan. ;)

Maar verschilt ook weer per persoon vanaf wanneer het echt een duidelijke babybuik wordt.
    Bij mij begon je het vanaf 15 weken ongeveer een beetje te zien:)

16. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Ik ben bijna 22 weken zwanger en mensen die het niet weten zien het ook niet... Nog niet veel te zien. Mag van mij nu wel beetje komen :)

17. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Bij de eerste pas met 20-23wk. Toen had ik ook pas zwangerschapskleding nodig. Nu de tweede, 9 maanden na de geboorte van de eerste zwanger geworden, zie ik met 16/17wk al een buikje en draag ik nu al zwangerschapsbroeken

18. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Hahaha, ik hou der ook niet! ;)

Neh, ff zonder gekheid, ik zal haar niet meer zien denk ik, was alleen voor counseling gesprek. Ga maandag bellen voor overdracht naar verloskundige. :D

Liefs,

19. Kittie

Kittie Actief lid

Sep 30, 2013
    107
    0
    0
    Ik heb meer een 'taart' buik, alsof ik teveel heb gegeten haha.
    Dan is het meer in evenwicht met mn borsten, die van B naar cup F zijn gegroeid :$

20. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Ik moet nu al wel zwangerschapsbroeken aan, had ik al met 6 weken. Zat op het werk voortdurend met het knoopje van mijn broek los en wilde de rits het liefst ook los doen maarja dat ging ff te ver. Het verschilt wel per moment dus zullen nu idd wel de darmen zijn. Ben al wel 2kg aangekomen en mijn heupen worden al ronder.

Share This Page