Knoop in de maag

Discussion in 'Weer aan het werk' started by Mikarun, Aug 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikarun

Mikarun Actief lid

Jan 27, 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Ik heb 7 maanden thuis kunnen zijn bij mijn zoontje, maar nu komt morgen het moment dat hij voor het eerst een paar uurtjes gaat wennen op het kinderdagverblijf. Niet lang meer en dan gaat hij uiteindelijk 4 dagen per week heen.
    Mijn man is 1 dag per week thuis bij hem en ik zelf begin weer met een voltijd opleiding. Waarschijnlijk dat er zat momenten zijn dat ik onze kleine man optijd op kan halen weer en hij geen superlange dagen hoeft te maken op het kdv. Uiteindelijk denk ik dat hij er veel zal leren en het voor hem superleuk is om lekker met andere kindjes daar te spelen.
    Heb zelf ook erg veel zin om met mijn studie te beginnen, maar..... Ik krijg een knoop in de maag bij de wetenschap dat we hem straks weg moeten brengen. Je gevoel zegt dat je gewoon bij hem moet zijn.
    Iets waar ik weer even doorheen moet, net als de eerste keer uit logeren bij opa en oma. Maar hoe vonden jullie het om je kindje voor het eerst naar het kinderdagverblijf of de gastouder te brengen?

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik vond het dubbel: enerzijds was ik blij dat ik weer ging werken, zeker na een half jaar met een huilbaby was ik nog maar een schim van mijzelf. Zo voelde ik mij en toen ik weer ging werken kwam er weer, ritme voor mijzelf, houvast voor mezelf en bloeide ik zélf weer op. Maar het was wel lastig om je hummel uit handen te geven. Dit duurde een weekje (als in ik ging weg en dacht achhhh maar ik belde verder niet overdag ofzo dat geloofde ik wel dat het goed ging) en het ging eigenlijk direct zo goed met hem daar dat ik de rust vond.

Went echt hoor! Komt goed!!

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,172
    23,249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eigenlijk wel eens met Vrolijkheid. Daarbij vind ik het echt niet het beste om altijd maar bij je kind te zijn. (maar goed, dat is persoonlijk, veel moeders denken hier anders over. Die discussie wil ik hier niet voeren, daar gaat het me niet om) Dafne vindt het super op kdv, dus tegenwoordig breng ik haar met een gerust hart weg. Hier maar 2 dagen kdv trouwens, 1 dag oma, 1 dag ik en 1 dag papa.
    Je moet maar zo denken, je bouwt aan je toekomst, dus ook aan een goede toekomst voor je kind.

4. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze zoon gaat volgende week 3 uurtjes wennen en dan een paar dagen later heeft hij zijn eerste dag van 9 tot 3.
    Met onze dochter 4 jaar geleden, had ik het er een stuk minder moeilijk mee. Nu heb ik echt het gevoel dat ik het niet droog ga houden en vraag ik mij af of het wel goed zal gaan. Het is hetzelfde KDV als waar dochter heen ging en ik ken de mensen, maar toch.... Heb het er echt wel moeilijk mee :(

5. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Ik heb het er maanden moeilijk mee gehad... nu ze bijne 1 jaar is gaat het beter. Dl was een huilbaby en heb echt niet genoten van de eerste paar maanden...toen ze naar het kdv ging ging het net beter en wilde ik alleen maar bij haar zijn.
    Ik heb nu meer vertrouwen in andere en durf haar daardoor wat meer 'los' te laten.. maar wat ik al zei..dat heeft echt maanden geduurd en nu nog ga ik niet met alle liefde werken..

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Hier binnen 2,5 week terug werken.. Dochter is dan 7 maand
    Ze mag deze week 3x gaan wennen en volgende week 3x
    En vanaf dan gaat ze ongeveer 2-3x per week naar de crèche gaan (Ik werk als verpleegster, onregelmatig dus)

Kijk er wel naar uit, omdat het hier thuis echt té fel routine aan 't worden is (Dan moet ze slapen, dan gp maken, dan fp maken, ...)
    Maar met haar 'alleen te laten' ga ik het in 't begin ook heel moeilijk hebben vrees ik :(

Share This Page