Dochter steekt vingers/hand in haar keel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amethist, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou ja, de titel zegt het al... Sinds vanavond (ik was de tafel aan het afruimen, zij zat nog in de kinderstoel) steekt mijn dochter ineens haar vingers/hand in haar keel totdat ze echt (bijna) moet overgeven. Ze vindt het zelf allemaal erg hilarisch, maar ik vind het maar vreemd ;).

Is het ook echt vreemd of is dit wel een (soort van) normaal verschijnsels bij peuters?

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik herken het niet maar heb het hier wel vaker gelezen. Volgens mij moet je er zo weinig mogelijk aandacht aan besteden al kan ik me voorstellen dat dat lastig is omdat je ook geen zin hebt in een spugend kind.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn zoontje deed dit ook. Heb er 1x wat van gezegd en daarna genegeerd. Nu is het over

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben van het principe dat een kind van "dingen moet leren". Zit het niet recht op de stoel en na 2x waarschuwen en toch vallen? Dan hoop ik dat hij er van geleerd heeft. Toch rennen na een waarschuwing en vallen? Tja....

Zou mijn zoon zijn vingers achter in z'n keel steken en beginnen met spugen? Dan hoop ik dat hij er van leert dat hij dat niet meer moet doen!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze probeert gewoon iets uit.. En als mams/paps dan gek reageren(positief of negatief) is het best een leuk spelletje..
    Gewoon zeggen dat het niet zo verstandig is, en verder negeren. Gaat het vanzelf wel weer over.

6. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Mijn zoontje deed dat af en toe ook, als je er wat van zegt begint hij te lachen. Hier ging het vanzelf over.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, zo te lezen is mijn dochter dus niet heel vreemd, gezien het feit dat wel meer kinderen het doen ;):D. Negeren deed ik al en dat lijkt dus toch de beste optie.

Overigens vond ze het rete-leuk toen er daadwerkelijk een klein kotsje kwam, dus so far voor het "hopen dat ze er iets van leert"-idee.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

mijn zoontje heeft dit ook een aantal maanden gedaan, vooral als hij erg overstuur is en tot braken aan toe. gelukkig was het een fase en is nu weer over

9. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Herkenbaar... eerst gaf ik haar aandacht door te zeggen dat ze het niet mocht doen naar dit bleek de situatie alleen maar te versterken want toen bleef ze het doen. nu negeer ik het maar en dan is ze er zelf ook snel klaar mee.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn dochter deed dat eerder ook. Er iets van zeggen hielp niet, werd alleen maar erger. Bij ons ging het dus vanzelf over.

11. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    Fijn om dit te lezen. Mijn zoontje doet het sinds een aantal dagen ook, en vamorgen moest hij ervan spugen. Ik ga het nu dus ook maar negeren, als vind ik het er wel erg naar uitzien.

Deel Deze Pagina