Nou ja, de titel zegt het al... Sinds vanavond (ik was de tafel aan het afruimen, zij zat nog in de kinderstoel) steekt mijn dochter ineens haar vingers/hand in haar keel totdat ze echt (bijna) moet overgeven. Ze vindt het zelf allemaal erg hilarisch, maar ik vind het maar vreemd . Is het ook echt vreemd of is dit wel een (soort van) normaal verschijnsels bij peuters?
Ik herken het niet maar heb het hier wel vaker gelezen. Volgens mij moet je er zo weinig mogelijk aandacht aan besteden al kan ik me voorstellen dat dat lastig is omdat je ook geen zin hebt in een spugend kind.
Ik ben van het principe dat een kind van "dingen moet leren". Zit het niet recht op de stoel en na 2x waarschuwen en toch vallen? Dan hoop ik dat hij er van geleerd heeft. Toch rennen na een waarschuwing en vallen? Tja.... Zou mijn zoon zijn vingers achter in z'n keel steken en beginnen met spugen? Dan hoop ik dat hij er van leert dat hij dat niet meer moet doen!
Ze probeert gewoon iets uit.. En als mams/paps dan gek reageren(positief of negatief) is het best een leuk spelletje.. Gewoon zeggen dat het niet zo verstandig is, en verder negeren. Gaat het vanzelf wel weer over.
Mijn zoontje deed dat af en toe ook, als je er wat van zegt begint hij te lachen. Hier ging het vanzelf over.
Nou, zo te lezen is mijn dochter dus niet heel vreemd, gezien het feit dat wel meer kinderen het doen . Negeren deed ik al en dat lijkt dus toch de beste optie. Overigens vond ze het rete-leuk toen er daadwerkelijk een klein kotsje kwam, dus so far voor het "hopen dat ze er iets van leert"-idee.
mijn zoontje heeft dit ook een aantal maanden gedaan, vooral als hij erg overstuur is en tot braken aan toe. gelukkig was het een fase en is nu weer over
Herkenbaar... eerst gaf ik haar aandacht door te zeggen dat ze het niet mocht doen naar dit bleek de situatie alleen maar te versterken want toen bleef ze het doen. nu negeer ik het maar en dan is ze er zelf ook snel klaar mee.
Mijn dochter deed dat eerder ook. Er iets van zeggen hielp niet, werd alleen maar erger. Bij ons ging het dus vanzelf over.
Fijn om dit te lezen. Mijn zoontje doet het sinds een aantal dagen ook, en vamorgen moest hij ervan spugen. Ik ga het nu dus ook maar negeren, als vind ik het er wel erg naar uitzien.