Wij vinden Julliet een mooie meisjesnaam. Maar nu is de vraag , wat is de juiste / logische schrijfwijze? Zelf denken we aan Julliët, maar moet het dan met of zonder puntjes op de 'E' en is het logisch met 1 'L' of met 2? Graag jullie mening??
Ik zou gaan voor Juliët. Als je het met 2 l’en schrijft lees ik de /u/ toch automatisch als een korte i.p.v. een lange. En zonder trema staat er voor mij jùlliet/júliet (afhankelijk van het aantal l’en dat je gebruikt). Nóg mooier vind ik trouwens Juliëtte of Juliette. En ja, bij deze variant vind ik dat het weet wel mooi is zonder trema.
Ik zou ook zeggen met 1 'l', en dan Juliët/Juliëtte. Met twee keer de letter l staat er officieel 'Jullie' en dan 'jet' erachteraan (er staat dan eigenlijk jullie-jet) Met 1 l staat er juulie-jet. Ook qua wel of geen trema vind ik de officiële regels altijd mooier. zonder: staat er feitelijk Juu-liet met: staat er feitelijk julie-jet
Juliëtte spreek ik uit als sju-li-et En Juliët spreek ik uit als ju-li-et Weet niet of dat zo hoort, maar zo lees ik ze! Overigens Juliët leuker
Juliët! Zonder puntjes staat heel raar en dubbel l vind ik ook raar staan. Dan zeg je juhliët in plaats van juuliët en dat lijkt me niet jullie bedoeling.