Als ik eerlijk ben denk ik dat veel mensen het engels uitspreken (aiven) en niet in het nederlands. Hangt natuurlijk ook van je omgeving af. Hoe wil je dat dan doen wanneer jullie/hij in het buitenland zijn/is? Ivun kunnen ze in veel landen niet uitspreken denk ik... verder wel een prima naam alleen ik zou het dus engels uitspreken.
Yven zou ik uitspreken als ievun (Yves is ook iev) Iven als Aiven Maar als je het geen bezwaar vindt te corrigeren dan vind ik het best een leuke naam. Of dit is gewoon een signaal dat het een meisje is
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Mij verrast het eigenlijk dat er toch veel de neiging hebben om het op zn Engels uit te spreken. Voor mij is het een variant op Ivan en die spreek je normaal gesproken ook uit met de ie-klank. In ieder geval goed om te weten.
Leuk! Ben nu wel benieuwd of het een jongen of meisje gaat worden. Wij hadden steeds dat waar de grootste voorkeur lag het klopte met het geslacht.
Ik zou er zelf niet voor gaan omdat je op 2 manieren kan uitspreken. En ik zou het niet leuk vinden dat het kind zijn hele leven zijn naam/uitspraak moet verbeteren. Ik zou eerder voor Yves gaan. Ik heb om die zelfde Julien van mijn lijstje gehaald. Ik wil dat het op zijn frans wordt uit gesproken plus kans dat ze het verkeerd schrijven.
Ik zou het op zijn Engels uitspreken. Dan vind ik het een super mooie naam! (Mocht ik ooit in verwachting zijn van een jongetje...) Nederlandse uitspraak vind ik het zo mooi.