Als je volledig borstvoeding geeft, geen menstruatie hebt.. Kan het dan zijn dat je toch ovuleert en vruchtbaar bent?
Ja, je zal voor je eerste menstruatie wrs eerst een ovulatie hebben. Waneer die komt is natuurlijk een raadsel.... dus zou wel voorzichtig zijn. Bij mij kwam de eerste menstruatie bij volledige borstvoeding na 4 maanden, bij een vriendin van mij pas bij 9 maand.
Je ei komt natuurlijk voor je menstruatie... Dus wanneer je je menstruatie krijgt is je ei al geweest... Dus als je nu nog niet weer zwanger wil zijn zou ik maar oppassen
Oke, maar je kunt niet een cyclus hebben en maand na maand ovuleren zonder menstruatie? Deze vraag omdat ik vandaag slijm had dat lijkt op vruchtbaar slijm maar ik er toch heilig van overtuigd was dat ik niet zou ovuleren met die borstvoeding voor de eerstkomende maanden..
Naar mijn weten 1 ovulatie na een aantal maanden en dan menstruatie.. Ik wist niet dat je meerdere malen kon ovuleren zonder ongesteld te worden.
Bij de ene komt de eerste ovulatie en dan menstruatie na een half jaar,9 maanden een jaar.. Het kan allemaal Maar je kan ook gewoon na een paar weken/maand je eerste ovulatie krijgen en dan je menstruatie En je ovulatie is niet een paar keer zonder menstruatie.. Na elke ovulatie komt een menstruatie Na je ovulatie kab je er dus vanuit gaan dat je gewoon weer cyclusssen krijgt... Dus met elke maand ovulatie en elke maand menstruatie
Mijn eerste ei was alweer 4 week na de bevalling, ondanks volledige borstvoeding. Dus het hoeft ook niet maanden te duren. Maar werd dus wel 2 weken later weer ongesteld..
Ja hoor, hier ook. Netjes na 6 weken weer ongesteld. Dus 2 weken ervoor ovulatie. Mijn zoontje kreeg volledige borstvoeding. Ook snachts.
Hier na 8 maanden weer ongesteld, maar man, wat was dat heftig! Heel veel bloeden en met heel veel buikkrampen. Duurde ook een week. De volgende was ook zo heftig, toen zaten er opeens weer 2 maanden tussen. De laatste (nu 1 maand terug) was normaal, zoals ik het gewend was.
Inderdaad, ik was bij allebei mijn meiden na drie maanden alweer ongesteld. Moet ik wel zeggen dat ik twee slaperige meiden heb, die allebei al heel snel doorsliepen. De nachtvoeding gaat er dan wel vanaf natuurlijk en als er meer dan 5 of 6 uur tussen voedingen gaat zitten, dan verhoogd de kans op een eisprong wel heel erg. Maar je weet nooit wanneer het precies gaat zijn, tenzij je net als mij een spiraal laat plaatsen en je gyn ziet dat er een eitje op springen staat!