Baby kraakt als ik hem oppak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jo79, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Beetje vreemd, maar er knakt er kraakt vaak vanalles als ik mijn baby oppak, vooral bij de schoudertjes. Hij reageert zelf niet, dus het zal wel geen pijn doen, maar hebben er meer mensen een 'krakende' baby, wat was het en is het weer over gegaan? Het knakt al vanaf de geboorte trouwens. Volgende week moet ik naar het CB, daar zal ik het ook nog even aankaarten.

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Haha, dat heb ik ook :D, dacht alleen 'zal ze wel van mij hebben' omdat ik hypermobiele gewrichten heb :D hihi.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    :Ddat dacht ik ook! Heeft met de opbouw van je gewrichten te maken!

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Herkenbaar, de eerste paar keer schrok ik en dacht ik ook dat ik haar pijn deed, maar aangezien ze gewoon blijft lachen is dat niet zo.
    Nu ze wat ouder wordt is het "kraken" wel afgenomen.

5. Kejay

Kejay Niet meer actief

Hier kraakt het knietje :D

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ja hoor, hier eentje.
    kHeb er toen onze uk nog een ukje was (;)) ook es een topic over geopend - er kwam veeeeel reactie op, allemaal herkenning :)

Ze kraakte al voor dr geboorte (hoorde het knakken in mn buik, zelfs mn man kon het soms horen).
    Ze kraakt nog steeds hoor, en alle ledematen zitten er nog aan!

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier gebeurt het ook wel eens. Ik denk dat het ook wel scheelt als je de baby op een iets andere manier, met wat meer ondersteuning optilt, misschien. Dat merk ik tenminste zelf.

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Als ik de uk aan zijn bovenlijfje optil hoor ik ook bij de schoudertjes krakken, maar hij heeft er echt geen last van.

9. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    :D Hier nog een krakertje! Als ik hem optil, dan kraakt zn ruggegraatje heel erg. Alsof alle schakeltjes uit elkaar getrokken worden. De eerste keer was toen ik hem uit zijn tummie tub tilde, ik schrok me rot! Ik dacht dat ik wat heel ergs had gedaan en dat hij echt wat gebroken had ofzo.. Maar geen kik van zijn kant, dus blijkbaar is het normaal.
    Denk dat alles bij die kleintjes gewoon nog een stuk flexibeler is. Maak me er dus niet meer druk om :)

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, ik hoor soms ook wel eens iets knakken/kraken! Dacht al, zo hardhandig ben ik toch niet :D?!

11. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

als ik noa op pak en ze gooit zich zeg maar naar achter of we zijn een wild spelletje aan het doen kraakt ze ook
    heb ik ook dus zal ze wel vn mij hebben

12. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Yep hier ook maar ze blijft lachen dus zal wel geen pijn doen

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hier ook een dochtertje met een krakende/knakkende schouder. volgens mij alleen rechts. Ze heeft er geen last van hoor. Want ze huilt niet als het gebeurt.

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wat een grappig topic! Ik dacht bij de eerste post echt 'hier heb ik nog nooit van gehoord, dat kraken is vast niet goed'. Maar blijkbaar is het best normaal :p Weer wat geleerd :)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh, blijkbaar dus genoeg 'krakertjes', ik ben weer gerustgesteld!

16. Oh fijn om te weten dat niet alleen wij hier last van hebben. Wilde het nog aan het cb vragen , maar volgens mij is het dus redelijk normaal.
    Met stappen voel ik soms ook zijn armpjes en polsjes een beetje knakken enzo. Dacht eerst echt dat het misschein wat mis was.

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hier kraakt het ruggetje. Ik hoor het niet (nooit opgevallen tenminste) maar ik voel het gebeuren. Hij reageert er niet op dus zal t wel oke zijn.

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is ook een krakertje. volgens mij kraakt bij haar de rug het meeste.
    idd als je haar onder de oksels optilt dan kraakt het het meeste.
    ze heeft er geen last van en zo blijven de wervels denk ik wel redelijk recht staan.
    als het recht zit kraakt het namelijk niet (is mij ooit eens verteld)

liefs doris

19. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Oh ja, vooral de eerste keren schrok ik me rot!
    Ik dacht dat ik wat gebroken had of zo.
    Vicky´s vader heeft het ook heel erg, dus na de eerste paar keren heb ik er eigenlijk niet meer zo op gelet.

20. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Dat kraken komt omdat hun gewrichten nog niet volgroeid zijn. Kinderen hebben nog heel veel kraakbeen in hun lichaam. Daarom kunnen ze op allerlei plekken kraken. Het is eigenlijk maar goed dat ze kraken, want dat betekent dat ze kunnen groeien. Wij zijn ook niet zo soepel als de kleintjes, dat is allemaal omdat ze nog moeten groeien.

Deel Deze Pagina