Dutch Comic Con

Discussion in 'De lounge' started by Sceptica, Mar 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog dames hier die naar Dutch Comic Con gaan? Wij hebben tickets voor zaterdag en ik heb er zin in! :p

Zelf zou ik wel in kostuum willen gaan (steampunk of zo), maar mijn man wil enkel als zichzelf ;) en alleen durf ik niet goed, haha. Het is ook de eerste keer dat ik naar iets dergelijks ga, wil al een aantal jaar naar EFF en zo, maar heb niemand die er mee naartoe wil gaan, dus ben echt erg blij dat ik hier nu naartoe kan gaan! :p

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Lijkt me leuk! Maar ik denk dat Elfia eerst komt. En daarvoor wil ik ook nog een kostuum maken, maar ik vind het moeilijk want ik heb nog nooit zoiets gedaan.

3. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Ik zou ook heel graag willen gaan maar we hebben helaas al iets anders afgesproken de zaterdag en op zondag is mijn vader jarig.

Dan wordt het dus volgend jaar. Heb ik ook meer tijd om een costuum te maken zou ook graag in style willen gaan

4. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nog een behoorlijke leek op het vlak van naaien, toch wat kleding betreft. Maar ik heb me toch voorgenomen er aan te beginnen nu, ook al durf ik het misschien nooit aan in het openbaar. ;)

Ik ga dit jaar ook proberen om manlief toch zover te krijgen dat hij mee wilt naar Arcen, ik heb nog tot in september, zou dus toch moeten lukken he! :D

5. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jammer dat je niet kan. :)

In wat voor stijl zou je willen gaan? Ik zie dat jij wel ervaring hebt in het maken van kleding.

6. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Leuk. :) Ben er nooit heengeweest in NL, alleen naar abunai, wat 'm dit jaar ook niet gaat worden. Hier is in april wel de Vienna Comix, daar zullen we vast wel heen gaan. :)

7. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Steampunk zou ik wel willen. Vind het ook altijd mooi om de costuums van andere te zien en wil heel graag eens een costuum voor mezelf en mijn man maken maar dan moet ik wel een doel hebben. Want de patronen vind ik soms schrikbarend duur vooral voor heren in grote maten

8. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is ook de eerste keer, of toch onder deze organisatie. Voor zover ik begrijp is dit ook de eerste keer dat het zo groot zou opgezet zijn. Maar ben nogal nieuw hierin, dus je kan me van alles wijsmaken. ;)

Abunai is hier vlakbij zag ik, maar is niet helemaal mijn ding denk ik.

9. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL

Ik vind het inderdaad ook altijd heel mooi om naar andere creaties te kijken. Kan ook uren zitten kijken op mooi korsetten en dergelijke. Ik wil zelf dan ook beginnen met een korset te maken, ik heb er een liggen dat ik als voorbeeld kan gebruiken.

Patronen zijn inderdaad vaak duur, probeer zelf alles zonder te maken, maar dat kost dan vaak heel wat proefstukken (heb nog veel gratis gekregen stof liggen, dat scheelt ;) ), haha.

10. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    ik kom al jaren bij Elfia, en heb de afgelopen 3 jaar met vriend en schoonmoeder mn kostuums gemaakt.
    de jaren ervoor deed ik mn gothic-achtige jurk aan, of maakte ik met wat kleding een personage.

Patronen hoeven niet duur te zijn, ik haal meestal van internet, of uit de burda-collectie van mn schoonmoeder (die heeft hele oude, en enkele nieuwere, maar alles is aan te passen naar je zin als je wilt)

11. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Ik ben niet zo goed in aanpassen van patronen voor mezelf.
    Daarbij zit ik ook niet in de gangbare maten en de mooiste jurken vind ik nog wel de historische en zou daar een mix van willen baljurk/steampunk

12. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat je ook hulp hebt bij het maken. :) Mijn moeder is superhandig, die zou ook fantastisch zijn als hulp, maar woont 100km hier vandaan, niet echt handig dus.

Ik borduur inderdaad vaak verder op iets bestaand, neem een kledingstuk dat ik heb als voorbeeld en zo.

13. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo'n baljurk zou ik denk ik ook niet aan durven/ kunnen beginnen zonder patroon. Is een patroon niet groter te maken dan, dat je van een gangbare maat vertrekt? *misschien een erg domme vraag, sorry daarvoor dan*

*edit* niet helemaal wakker, sorry :D . Lees nu dat je niet goed bent in het aanpassen van patronen.

14. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Ja patroon is wel aan te passen maar dat is ook heel veel werk

je moet namelijk het verschil tussen de maten doortrekken en dat voor alles. Kan ook hulp vragen aan de naai juf. En ik ga het zeker ooit eens doen maar wanneer. Want er gaan in een baljurk ook heel wat meters stof zitten en dus ook geld. Dat is ook een factor wat me een beetje tegenhoudt.

15. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Er is aanpassen en aanpassen.

Bijvoorbeeld van een gewone jurk uit de knippie verbouwen naar een steampunk costuum dat vind ik lastig.

maar een patroon aanpassen voor een maat groter dat is geen probleem.

16. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Oooohh okay, ik dacht dat ik vaker van zoiets gehoord had maar dat was dan iets anders denk. Wel spannend. :)

17. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat betreft de stof heb ik nu verschillende keren de tip gelezen om bij de kringloop gordijnstof te kopen. Maar het blijft natuurlijk een hoop werk, dat is hier ook het probleem. Heb er wel heel veel zin in, maar kom ook langs alle kanten tijd te kort.

18. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, dat is ook gewoon erg moeilijk. In mijn hoofd lukt zoiets altijd hoor, maar in real life moet ik het ook nog zien gebeuren. :p

19. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook dat er iets gelijknamig was geweest, maar dan kleiner en minder professioneel opgezet. Maar ik weet het dus slechts uit zoveelste hand. ;) Ja, vind het ook wel spannend. :p

20. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Oh cool zeg. Komen er nog leuke mensen?

Share This Page