Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @blike1987 ben vandaag met de fiets naar het werk (had wind mee :)) en de wind wordt na 18:00 wat minder dus vandaag helaas wel laat. Volgende week dan maar ;)
    Als ik gezonder ga eten (wat betekent minder snoepen) ben ik juist minder kwijt ;). Eet altijd al gezond maar snoep daarbij teveel.
    Wandelen moet op zich wel kunnen vanavond denk ik, de wind wordt wat minder dus wat van bomen af kon waaien is er voor die tijd wel afgewaaid ;). Ligt er wel aan waar je woont trouwens, aan de kust zal het misschien nog wel heel hard waaien.

@Mariechantal zo jij gaat echt hard met afvallen! Heb geen ervaring met ketosesticks, ik probeer wel aan mijn eiwitten te komen maar eet ook nog gewoon koolhydraten.

@klaver85 oh wat fijn de 7 in beeld! Met borstvoeding val je vaak wel makkelijker af, maar zeker iets om in de gaten te houden.

@Treez ja horse event is allemaal kraampjes met paardenspullen, voer, informatie, workshops, shows, echt megagroot. Geen idee hoe lang het al bestaat. Ik vond het zelf dus wel iets te groot maar met goed uitzoeken van tevoren is het wel beter te doen.
    Oh lekker naar de pizzeria geweest! Nu even balansen, heel verstandig ;)

@madameV misschien is weight watchers wel iets voor mij, maar goed, ik weet het allemaal wel wat wel en niet moet, maar het ook echt doen is mijn valkuil. Denk dat ik meer heb aan een psycholoog of misschien dietiste. Maar ik wil het ook zo graag zelf doen... dus ik denk er nog even over na ;)

2. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Dat vind ik ook vaak moeilijk aan deze periode. 's avonds vroeg donker en dan is het toch gezellig om wat te nemen (wat we dus nu niet doen, maar wel verleidelijk is) en de pepernoten en kerstchocolade komen ook straks weer in het vizier en dat vind ik echt heel moeilijk. Maar geloof dat we met zijn allen deze dagen goed doorkomen!

madameV vindt dit leuk.
  3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @Snoopy1979, oh, zou mooi zijn als de wind vanavond inderdaad wat afneemt! Dan ga ik toch nog maar even lopen geloof ik!

@Cloud9, Ja! We gaan elkaar er doorheen helpen!

Cloud9 en Cin1985 vinden dit leuk.
  4. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Nou inderdaad! Laten we elkaar er maar doorheen slepen! Met alle (chocolade)kruidnootjes, marsepein en kerstkransjes straks;) Wordt een lastige tijd met veel verleidingen... Op naar het blijven maken van goede keuzes!

Cloud9 vindt dit leuk.
  5. yaro

yaro Niet meer actief

Sorry even weer ego.

Nog niks gehoord over de reparatie van de weegschaal. En de oude die ik hier nog heb verschuift geen gram de laatste dagen. Heb er even helemaal de pest in. Jakkes. Ik probeer er nu zo min mogelijk mee bezig te zijn maar dat betekend dat ik meer snaaidrang heb. Heb weinig positiefs te melden dus :(

6. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Aiii dat is vervelend. Probeer toch zoveel mogelijk van het slechte af te blijven en hopelijk komt je weegschaal gauw retour!

7. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb vorige week een nieuwe weegschaal gekocht. Je mag mijn oude hebben in ruil voor de verzendkosten en als je in de buurt woont, mag je hem gratis komen ophalen. Het is gewoon een simpele digitale en doet het prima. Ik heb nu zo ingewikkeld ding dat ook vetpercentage etc. meet.

8. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hi, hier een drukke week.

Het is avondvierdaagse dus iedere avond staan we klaar om te gaan wandelen. Helpt wel goed die 5 km per dag. Ben benieuwd of het ook helpt in het gewicht

Verder niet veel reageertijd, maar pepernoten zijn super lekker! Dus we gaan die pas eten op de bijzondere momenten, bij de viering en misschien met de intocht een paar.

die kilo van Yaro, dat kan toch een keer, voor het eerst sinds 4,5 maand. Super goed toch! Dat je nu pas een keer een tegenvaller hebt! Die gaat er heus ook weer af!

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ga even algemeen reageren ;). Loop zo ver achter dat ik anders morgen nog aan het typen ben haha

Ik vind die donkere dagen ook lastig. Pepernoten roepen me al dagen en dit wordt alleen maar erger straks. Vorig jaar was ik zwanger en lag ik lekker op de bank te bunkeren :roflmao:

Ik herken heel erg dat zelf willen doen. De valkuilen zijn bij mij toch het snoepen. Ik vind alles zo lekker en dat kost me echt moeite. Wat je wel en niet moet eten en qua macro's weet ik het heel goed hoor.

Nu ben ik zelf niet zo lekker, nog geen dag gesport deze week en zoontje slaapt heel slecht dus ik zit de halve nacht met hem op. Weerstand is vet naar beneden en ik heb het idee dat de Anta flu me niet helpt qua suikers. Maar goed, ik gestopt met elke dag wegen dus ik zie het wel zaterdag.

madameV vindt dit leuk.
  10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Snoopy1979 en @Logan met Weight watchers kun je het ook gewoon zelf doen. Eerlijk gezegd snap ik die uitspraak sowieso niet zo goed want er is toch niemand die de kilo's er bij je afhaalt dat doe je nog altijd zelf haha. Ik doe het ook alleen online. Dus vind juist dat ik het goed zelf doe zonder de cursus. Het geeft je gewoon handvaten dat is het denk ik meer. Ik wist natuurlijk ook altijd al wel wat goed en fout was. Maar dit helpt wel. Als je snoep in voert en dat blijkt bv 6 punten ( of misschien nog wel meer ) te zijn terwijl je er 30 mag op een dag, dan laat je het wel sneller liggen. Ik iig wel.

Wat vervelend zeg @yaro maar die motivatie komt vast snel weer! Even een tegenvaller en dipje moet kunnen. Gun jezelf dat ook.

En dames nog wezen lopen? Mijn vriend is weg vanavond dus kan geen kant op. Heb ook nog maar 5000 stappen gezet. Maar door hele dag staan in de salon wel moe. Morgen weer een meting bij de sportschool en dan ook maar even sporten

Sorry voor op wie ik niet heb gereageerd. Wat veel berichten zeg hihi.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Klopt @madameV , maar ik moet eigenlijk iemand op mn schouder hebben zitten die me een tik geeft als ik chips wil pakken ;)
    Bij een diëtist of ww of ... is het toch vooral het wennen aan goede gewoontes en ik weet hoe het moet. Uitvoering is een tweede ;)

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @yaro, irritant meid! Dat het dan allemaal tegenzit! Maar nu niet bij de pakken neer gaan zitten hoor! Het is er vast zo weer af!!

@Fortunae , dat is fijn, zo'n avondvierdaagse!

@Logan , ja dat snoepen is ook echt mijn valkuil.... alles is ook zo lekker...
    Ik ben blij dat ik uiteindelijk de stap naar de diëtiste gezet heb! Vooral voor die stok achter de deur!

@madameV , jaa, ben vanavond nog even een uurtje wezen lopen, en toen nog even bij een vriendin een kopje thee wezen drinken.

13. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    @Snoopy1979 ik mag ook niet klagen hoor;).
    Ik denk dat als je je valkuilen kent je al heel ver bent. Met een diëtist moet je het ook zelf doen, ze kan je alleen handvatten geven.

@yaro ga duimen voor je! Kom op! De weegschaal missen is vervelend, maar je weet wat je moet doen en moet laten. Daar heb je die weegschaal niet voor nodig:thumup:.

@pepernoten etc
    Als de knop om is, is die ook om. Snak dan ook niet echt naar snoep.
    Bij mij ligt sneller het gevaar in het te lang doorgaan. Vandaar dat ik elke ochtend begin met een boterham met pindakaas, onderde het mom van, doe maar normaal dan doe ik gek genoeg.

@logan ik hoop dat je je snel weer beter voelt!!!

@madameV Ww vind ik idd wel een goed systeem! Kan me ook voorstellen dat dat echt helpt! Hoe je het dan ook doet, je moet het idd zelf doen, nou ja moeten.. ze hebben er ook operaties voor tegenwoordig:rolleyes:.

14. Mariechantal

3 sep 2017
    14
    2
    3
    Vrouw
    Ik eet max 20 koolhydraten per dag

Maar vandaag heb ik een snaai dagje genomen Hahah moet ook kunnen dus heb dop pepernoten frietjes etc op enige nadeel voel me zak opgeblazen nu

En dit kost mij 3 dagen om weer in ketose te komen. Maar weetje soms kan je. Beter een dagje inlassen dan weetje dan ga k mezelf iets lekkers gunnen want anders is het niet vol te houden

Mijn doel is om voor april mei zo de kilo's kwijt te zijn en rond de 80 te wegen

En in merk als ik prik drink of sap heb afgelopen 3 weken alleen water gedronken niks anders dat ik gewoon zo dorst heb door al die suikers

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    #2015 RoGiJuLi, 14 sep 2017
    Laatst bewerkt: 14 sep 2017
    Hey meiden!
    Al lang niet geweest hier :(:(:(
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n 3-4 weken geleden ziek ben geweest (4 dagen buikgriep gehad) en de rest van het gezin daarna ook en het daarna weer helemaal mis is gegaan.
    Geen dieet meer, veel koolhydraten, weer chinees, veel patat, fastfood etc heb gegeten :(
    Wel vroeg me man vd week of ik was afgevallen. Hij zag het in me gezicht.

Vanochtend voor het eerst sinds weken toch maar weer op de weegschaal gestaan. Ik durfde amper te kijken.
    Laatste meting voor de tabel was ik 83,3.

Vanochtend woog ik nog maar 81,3 !!!!!

Ik ga niet meer strikt lijnen, maar ga wel weer proberen op te letten met alles!

Cin1985, madameV en Fortunae vinden dit leuk.
  16. Logan

Logan Niet meer actief

Natuurlijk moet je het altijd zelf doen. Maar een diëtiste of ww helpt je wel ;) Ik ben ooit bij een diëtist geweest dus ik wéét 'alles' al.

Net alsof zo'n operatie alles is...

17. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @klaver85 , heerlijk!! I love pindakaas!

@Mariechantal, wat kun je daar dan last van hebben hé? Maar hopelijk heb je er lekker van genoten! Ik drink inderdaad ook alleen maar water of thee, en ik moet zeggen dat ik prik en fris ook helemaal niet mis tot nu toe.

@RoGiJuLi , fijn dat er toch nog wat af is dan!

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier vanmorgen weer gewogen en was 90,8!! Dus weer -2 kg deze week! Heel blij mee... volgende week woensdag komt de diëtiste weer, dan hoop ik onder de 90 te zitten!

Zondag nog wel een verjaardag en een etentje, dus moet nog wel even flink mijn best doen om dat te redden!

19. Mariechantal

3 sep 2017
    14
    2
    3
    Vrouw
    Het diëten moet ook je leven niet beheersen je moet ook nog genieten en af een toe een etentje moet kunnen hoor zie dat als mijn balans dag. Niet te vaak dan komt het helemaal goed

20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in hoor!

Deel Deze Pagina