Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Treez

Treez Niet meer actief

@klaver85 nog steeds niks gehoord van je sollicitatie? Ze nemen wel de tijd zeg. Als wij sollicitaties hebben, probeer ik altijd dezelfde dag nog terug te bellen. Ik heb zelf ook een hekel aan wachten.

@madameV gaaf dat je goed geslaagd bent met kleren kopen. Ik vind kleren kopen nu ook veel leuker dan vroeger. Vroeger moest ik bij alles nadenken of het wel bij mijn figuur past en nu kan ik kiezen wat ik leuk vind.

@Cin1985 heerlijk die warme chocolademelk met slagroom. Af en toe moet best kunnen.

Afgelopen weekend mudmasters gelopen. Zo gaaf :D! Super lekker weer en hele gave obstakels. Bijna alle obstakels gehaald en dat voelde echt als een overwinning. Daarna wel genoten van een Turkse pizza met veel knoflook. Ik vond dat ik het verdiend heb (en ja dat is een foute gedachte ;)) Nu ben ik bezig om mijzelf te motiveren om mijn sportkleren aan te trekken. Even een stukje hardlopen met onze jongste hond. Is zij ook even haar energie kwijt.

madameV vindt dit leuk.
  2. Treez

Treez Niet meer actief

@yaro weet jullie al meer over je schoonvader? Klinkt erg heftig en ook erg onverwachts :(

3. yaro

yaro Niet meer actief

@Treez vanmiddag krijg hij een onderzoek waarbij ze via de lies de slagader in gaan met een cameratje en dan naar boven de hersenen in gaan. Daarna horen wij meer. Voor nu is hij heel moe en korte termijngeheugen is weg. Hij is daardoor natuurlijk enorm verward om alles. Hij beseft dat hij in het ziekenhuis ligt en daardoor wel ziek moet zijn. Dat ziet hij dus dat weet hij. Maar wat hij die dag gegeten heeft, of er visite geweest is, dat hij verplaatst is van kamer of wat er gebeurd is weet hij gewoon niet. We hopen uiterlijk morgen te horen wat het vervolgplan is. Het komt door een fistel dat waarschijnlijk nu een tikkende tijdbom is, dus die moet uitgeschakeld worden.

Wat ontzettend gaaf die mudmasters! Lijkt mij echt zooo cool om eens mee te doen.

@madameV wat gaaf dat hij past! Mooie overwinning zo!

@Cin1985 oh lekker! En moet zeker kunnen af en toe hoor!

@klaver85 wat vervelend dat je nog niks hebt gehoord van je sollicitatie.

Hier gisteren röntgenfoto van mijn scheenbeen gehad. Morgen of vrijdag krijg ik de uitslag. Zo naar fysio om te kijken of die wat voor mij kan betekenen.

Gisteren nog even in het dorp rond gekeken terwijl de oudste dansles had. En daar vond ik een mooie zomerjas met maarliefst 80% korting omdat de winkel failliet is. Maaarrr... maat 40. In april had ik bovenkleding maat 46(soms zelfs 48). Maar gepast en hij zit perfect!
    Mijn oude had een kleine scheur in de zijkant, maar wilde nu geen nieuwe meer halen omdat het vast snel koud word, maar dit kon ik natuurlijk niet laten liggen. Was best behoorlijk blij Whaha.

Fortunae vindt dit leuk.
  4. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    @Treez
    Nee nog steeds niks gehoord. Wie weet zijn er omstandigheden waardoor er nu weinig tijd is.

Geweldig zo'n race... wil ik ook graag weer doen. Lichamelijk is het een rottige periode geweest, de afgelopen twee jaar.
    Tijdens de zwangerschap van de eerste heel veel klachten en naderhand hebben ze haar eerder moeten halen vanwege het HELLP-syndroom. Hoewel ik redelijk snel opgeknapt ben toen, was dat echt een zware aanstag op mijn lichaam. Bij de tweede weer in de twintig kilo aangekomen en weer een hoge bloeddruk en veel klachten. Hoewel ik heeeel graag weer echt lichamelijk helemaal los wil gaan, roept mijn lijf me nog steeds terug.

De jonste is nu ook net 13 weekjes dus we hebben nog de tijd

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @klaver85 haha ja als je echt honger hebt smaakt alles! Die knakworsten van limco ken ik niet, misschien zijn die wel veel lekkerder dan die van unox of de plus ;)
    Balen dat je nog niets gehoord hebt over je sollicitatie.
    Je lijf heeft het inderdaad zwaar te verduren gehad. Dus lekker rustig aan bewegen en op je voeding letten, dan komt het actievere bewegen wel weer als je lichaam er klaar voor is.

@Logan pesto is toch zo slecht nog niet? Wij gebruiken de rode wel eens voor over de pasta. Maar de laatste tijd vooral de bio rode sauzen, is wel veel gezonder, zit veel tomaat in. Neem dan veel saus en weinig pasta, lijkt dan net een goedgevulde tomatensoep :)
    Haha als een eierkoek roept moet je hem inderdaad lekker opeten :).
    Wel heel weinig wat je gegeten hebt of lijkt dat maar zo?

@madameV weet van mezelf niet of ik graag binnen die punten zou willen blijven dan :oops:. Maar goed ben eerder afgevallen met tussendoor ook wat te snoepen dus gaat me nu gewoon weer lukken :). Ik houd het meeste van chocola :)
    Leuk dat dat spijkerpak gewoon paste! Lijkt me zo heerlijk om kleding te kunnen kopen zonder op je figuur te hoeven letten! Ach die tijd komt vast nog wel voor mij ;). Al ben ik altijd wel van de standaard dingen geweest en jurkjes enzo zijn ook niet mijn ding, behalve dan in de zomer op de camping.

@Treez leuk dat mudmwasters zo goed ging! Ondanks de fout gedachte dat je die turkse pizza verdiend had, klopt het wel en je lichaam heeft toch ook weer energie nodig ;)

@yaro wat spannend vanmiddag, hopelijk hoor je snel hoe het gegaan is en wat het vervolgplan is.
    Ben benieuwd naar de uitslag van de rontgenfoto en hopelijk kan de fysio iets voor je betekenen.
    Wat leuk dat je een mooi jas gekocht hebt! Kan nu best nog even mee en anders van het voorjaar weer :)

6. yaro

yaro Niet meer actief

Fysio kan nu niks voor mij betekenen. Ze is overtuigd van een scheurtje in het bot. Dus we moeten eerst de foto afwachten.

7. yaro

yaro Niet meer actief

Gelukkig nu al bericht en het bot is niet aangetast! Ben ik zooo blij mee! Fysio was erg verbaasd en weet niet goed wat die bult op mijn bot doet en vooral hoe we het (of alleen de pijn) weg gaan krijgen. Heb absolute rust mee gekregen voor zover mogelijk. Zo min mogelijk de trap op en als het moet op 1 bepaalde manier. Fietsen met de hak en alleen van en naar school omdat het niet anders kan. En zo min mogelijk lopen zolang er pijn aanwezig is. Als de pijn weg is mogen alle dingen die geen pijn veroorzaken maar dus niet wandelen en sporten en niet te veel fietsen.

Nu hoop ik op een wonder dat ik over 4 weken toch mee kan doen.

8. Treez

Treez Niet meer actief

@yaro ik hoop ook op een wonder voor je! Weten ze wel hoe het ontstaan is? Is het overbelasting? Veel succes vanmiddag.

@Snoopy1979 haha ja klopt mijn lijf had energie nodig, maar direct naast de Turkse pizza stond een tentje met de naam Healthy Food. Trok mij op dat moment minder :p.

@klaver85 nog even rustig aan doen. Je bent net pas bevallen en je lijf heeft echt rust nodig. Ook de zorg voor een baby vraagt veel energie. Ik ben na de eerste met 4 maanden begonnen met sporten en pas na een jaar was het wat. Nu moet ik wel zeggen dat ik daarvoor nog nooit gesport had. Na de tweede ben ik met 6 weken begonnen en binnen een week flink geblesseerd. Kan ik je niet aanraden. Neem lekker je tijd en fanatiek bewegen komt wel weer.

Net toch nog even lekker gesport met de hond. Mooie intervaltraining van 45 minuten

9. yaro

yaro Niet meer actief

Het is uiteindelijk ontstaan toen ik in een gat stapte. Toen kreeg ik ineens een pijnscheut in mijn been. Maar vrijwel gelijk daarna begon het klimmen (kuit werk dus) en dat ging redelijk. Het dalen daarna was hels. Kon daarna een paar dagen nauwelijks lopen en uiteindelijk 2 weken aan 1 stuk last gehad. En sindsdien elke keer op de fiets pujnscheuten met kracht zetten, lopend bij te lang of afdalend lopen en trap lopen naar beneden. En elke keer is de pijn heftiger en duurt het langer voor het weer weg is.

Kreeg op het schoolplein de tip om om een echo te vragen (kan ook bij onze fysio) want volgens haar kan je stressfracturen vaak niet zien op röntgen foto's. Omdat het haarscheurtjes zijn. En wel op een echo. Maar sowieso zouden ze dan moeten kunnen zien wat die bult is.

Goed bezig @Treez

Schoonvader is op OK voor dat onderzoek. Duimen draaien hier dus want het is een risicovol onderzoek.

10. Treez

Treez Niet meer actief

@yaro mijn duimen draaien mee.

Ik zou inderdaad even een echo laten maken. Juist ook omdat het zo plotseling ontstaan is.

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Heyy ladies,

Zo! Daar ben ik ook weer eens! Superdruk weekend en week gehad, en helaas ook niet zo best qua eten... Morgen weer wegen, maar ik mag blij zijn als ik gelijk ben gebleven, ik vrees zelfs dat er wat aan is gekomen...
    Deze week nog twee verjaardagen zien te overleven, denk dat ik helaas het gebak maar even helemaal moet overslaan, anders ie er volgende week als ik naar de diëtiste moet helemaal niets af... Of erger nog... aan :confused:

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn man heeft crème brulee gemaakt... heerlijk maar ik ga een klein hapje proeven en man en kinderen mogen de rest ;)

blike1987, yaro en madameV vinden dit leuk.
  13. Logan

Logan Niet meer actief

Crème brullee !! Ik wil ook :D @Snoopy1979
    Ik eet graag de groene pesto en dat is toch wel vet ;)
    Eten was ongeveer 1400 kcal.

Succes er mee @blike1987 , hopelijk toch wat eraf als je bij de diëtist bent. Geeft toch wel houvast he?

Ik duim mee voor je schoonvader @yaro ! En die echo is misschien best nog wel een goed idee.

Rustig aan @klaver85 hoor. Negen maanden op en negen maanden af. Zeker als je twee pittige zwangerschappen hebt gehad...

Wat gaaf @Treez ! Ik wil in het voorjaar ook meedoen,
    Hardloopse zo :thumup:

14. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Klaver heftig zeg ik heb ook hellp gehad dus weet erg goed wat het inhoudt helaas. Gelukkig werd het pas op het laatst ontdekt en erg gevaarlijk maar heb ik mijn dochter (3 jaar ) wel voldragen. Wel heb ik er superslecht nare herinneringen aan. Ook omdat de bevalling erg dramatisch was en ik door de medicijnen het gevoel had dat ik sommige dingen niet meer goed weet maar dat komt dan af en toe terug in een nachtmerrie. Gelukkig heb ik bij mijn zoontje (18 mei geboren) goeie ervaring gehad en dat overstemd de vorige gelukkig. Zelf ben ik dit x vanaf 6 weken weer gaan sporten maar wel in de sportschool en daar een programma voor me laten maken.

@yaro waar heb je de jas gekocht bij de tuunte? Haha daar ben ik namelijk vandaag nog even geweest en flink wat voor de kids ingeslagen. Gewoon op de groei passen ze vanzelf in. Al wat gehoord van je schoonvader inmiddels? Gelukkig is de foto goed. Heb je nog gebeld voor zo'n echo? Lastig zeg die rust nemen.

@Treez ben je nog wezen hardlopen? Ik ben ook vanmiddag geweest. Zo'n 3 kwartier. Maar man o man mijn Broek had geen touwtje en die zakte af dus moest ik vasthouden en nog geen kilometer van huis begon de muziek te stotteren. Was meteen chagrijnig want ik had al geen zin. Na zo'n 2.5 km half wandelen half hardlopen en pielen met mijn telefoon ben ik boos omgedraaid ( had een andere route in mijn hoofd ) Gelukkig heb ik toen mezelf wel een schop onder mijn kont kunnen geven en nog even een goeie terugweg gehad haha. Hihi die pizza. Ah moet kunnen af en toe toch. Ik vind soms ook dat ik iets verdien. Zo ben ik half opgevoed. Hahaha mijn vader - totaal niet stevig maar wel hoge bloeddruk en hoog cholesterol - moest zijn zout en vet gebruik dus erg aanpassen en die zegt bij alles ik werk er ook hard genoeg voor. Haha! Alsof dan alles geoorloofd is

@Snoopy1983 haha ja de wilskracht moet er ook zijn voor die punten. Maar iedereen moet doen wat goed werkt voor zichzelf. Ik had vorige week een paar dagen niet en meteen ging er weer van alles tussendoor mijn mond in. Zo van ik hoef het toch niet op te schrijven haha.

Ik ben juist van de weinig saus met redelijke wat pasta. Wel volkoren pasta. Al moet ik zeggen ben ik sowieso niet zo'n grote eter dus zo'n berg is het niet. Pesto An sich is niet slecht meer de olie die erdoor zit.

Hier wel een goeie dag. Heb de meeste punten uitgegeven aan mijn lunch maar we hebben nog vakantie dus dan doen we ook uitgebreid. Wat dat betreft vind ik prima volgende week weer te werken. Is de regelmaat qua eten ook makkelijker vast te houden. As zaterdag gaan we alweer uit eten. Maar goed voorlopig laatste x. En met vrienden dus erg leuk.

Mijn lijstje
    O 2 boterhammen met zelfgemaakte eiersalade
    T klein beetje kaas bij de kaasboer en peijnenburg zero
    L Kaiser broodje met 30+ kaas ei komkommer tomaat en wat truffelmayonaise. Daarbij magere vanille kwark en Optimel chocomelk
    T 2 rijstwafels
    A weightwachters recept aardappelquiche.
    T appel kop thee en 2 lange vingers.

15. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hallo lieve allemaal! Ik ben er inderdaad nog, maar helaas momenteel niet de tijd om te reageren. School in combinatie met de kindjes en het huishouden valt mij toch zwaarder dan gedacht, aan het eind van de dag ben ik helemaal kapot en blij als ik naar bed kan en ik mis de kindjes enorm. Ik doe mijn best zo snel mogelijk lekker bij te lezen, en weer wat actiever te worden. Qua afvallen staat het momenteel ook stil helaas, door de drukte ook geen tijd meer gehad om te sporten.. :( Ik hoop gauw een beetje een lekker ritme te vinden.

16. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    @allemaal.. nee, ik ben erg verstandig bezig en eet genoeg, maar gezond en doe rustig aan met bewegen;)

@madameV het is inderdaad heftig! Weet ook sommige momenten niet meer en de momenten die ik echt helder voor de geest heb, zijn de rottigste momenten. Mij hadden ze ook bijna naar huis gestuurd, tot een arts besloot dat het slordig zou staan, geen bloed te prikken.. de waarden waren toen al ontzettend slecht...
    Vergeet wel nooit meer het moment dat ik mijn dochter hoorde huilen, dat was zo luid en vol leven, dat ik me meteen niet meer ongerust over haar maakte, daarna ben ik ook wel redelijk ingestort en heb ik onze dochter de eerste dag 10 minuten gezien, kan nog huilen als ik daar aan denk..
    Zijn inderdaad de heftigste dagen in mijn leven geweest, dacht ook momenten dat ik het niet zou redden (en normaal geen dramaqueen), maar ook redelijk snel weer hersteld en het een plekje kunnen geven.

We twijfelde nog tussen twee namen op dat moment, en het is toen de naam geworden met de betekenis leven;)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @yaro fijn dat de röntgenfoto er goed uitzag maar dus toch nog niet helemaal duidelijk. Hoop dat je over 4 weken toch mee kan lopen!
    Hoe is het met je schoonvader gegaan?

@Treez ach snap wel dat het ongezonde eten toch meer naar je riep ;), heb je toch veel meer behoefte aan na zulke inspanning :)

@blike1987 hoop dat het toch mee gaat vallen met je gewicht!

@madameV oh daar kan je dan zo de pest in hebben hè als je al geen zin hebt en het dan ook nog eens allemaal tegenzit.
    Wat jij hebt met die punten heb ik met myfitnesspal :). Maar ik heb niet zo heel veel moeite met een keer eroverheen gaan ;)

Drukte per ongeluk op plaatsen dus ik ga weer even een nieuw bericht typen ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Logan de crème brulee was echt goddelijk! Maar heb maar 4 kleine hapjes op :thumup:

@Johanna01 goed om van je te horen! Poeh jij hebt het wel druk dan, knap hoor dat je het allemaal toch doet! Voel je niet verplicht om te schrijven hoor, jijzelf en je gezin zijn belangrijker :)

@klaver85 goed en verstandig bezig :thumup:
    Lijkt me heel heftig om mee te maken!
    Mooi dat jullie toen die naam gekozen hebben, begint haar naam met een Z? ;)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
  20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Klaver pff heavy. Mijn dochter huilde juist niet. Navelstreng 2x om de nek en daardoor daalde ze niet. ( Überhaupt niet ) pas bij mijn zoontje heb ik echt die druk van onderen die persdrang gevoeld. Mijn dochter is er letterlijk keihard met de pomp uit getrokken. Ze heeft ook even op de kinderafdeling gelegen. En zelf ben ik daarna nog even van mijn stokje gegaan. Ook al knapten we beide uiteindelijk snel op het blijft heavy. Heb ook lang gedacht misschien moet ik ergens naartoe om er over te praten maar het beste medicijn is de bevalling van mijn zoon. Ook heavy, want het ging heel snel. Maar wel zoals het moet en dat overstemt de nare ervaring gelukkig. Nu ben ik er wat dat betreft ook echt overheen. Heb met haar ook nooit dat moment gehad dat ze een tijd op mijn buik kon liggen meteen na de geboorte. Maar nu denk ik het zij zo. Ik heb 2 gezonde kinderen en het is gelopen zoals het is gelopen. En ik wil geen 3e. Dus dat maakt ook wel dat ik het een soort van af kan sluiten. Ik had bij beide enorm last van mijn benen in de zwangerschap ( tot slecht lopen aan toe ) en ze waren beide sterrenkijker. Dus waar ik na mijn dochter nog dacht aan toeval van die beide dingen heeft de gynaecoloog bevestigd dat het bij een 3e weer zo zal zijn dus nee bedankt. Dan sta ik er totaal niet meer relaxt in. En mijn vriend wilde het sowieso al bij 2 houden dus prima. Lekker off topic haha vraag e nou wel af hoe ze heet ;)

@Snoopy1979 ja ik ben wat dat betreft net zo'n Pitbull dan bijt ik me er best in vast dat deed ik bij myfitnesspall ook. En dan at ik soms veel te weinig omdat ik echt de calorieën zag. Dan ging ik net over de 1000 en at ik wel veel waterijsje s bv. Die zijn weinig calorieën maar toch ook niet voedzaam of wat dan ook. En heel simpel voor mij is het met de punten dus niet zichtbaar en weet ik dat ik er gewoon 27 moet hebben minimaal klaar. Denk als ik straks dat niet meer heb wel weer teruggaa na mfp om toch die controle te hebben

De naam van mijn dochter is wel met een Z maar het zal zeker een andere naam zijn want het betekent wat anders

Deel Deze Pagina