Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    @Treez fijn dat er weer beweging in zit! Soms lijkt het lichaam zich even te moeten resetten hè, voordat er weer beweging in zit.
    Ik denk dat ik ergens ook wel ijdel ben. Maak me zelden op, en ben heel gelukkig in een spijkerbroek en blouse, maar af en toe wil ik ook wel eens eruit knallen.

@Fortunae lekker! Ik denk ook echt dat dat het geheim is van afvallen en blijven. Wel eens genieten, slecht eten ook op zijn tijd en voor de rest goed, lekker en gezond.
    Zou je mij bijvoorbeeld aan de shakes zetten zou ik binnen 2 dagen een zak chips in huis halen en de shakes uit het huis gooien.

Arian en Fortunae vinden dit leuk.
  2. yaro

yaro Niet meer actief

Wat goed dat jullie allemaal afgevallen zijn!

Ik heb de 4daagse nog niet afgezegd, maar ga denk ik niet lopen. Ik hoef alleen geen rust te houden meer. En door de rust van afgelopen week is de pijn een stuk gezakt. Eerder kwam dat na een wandeling weer terug, maar denk dat ik toch dit weekend of de week erna weer een stukje ga lopen. En dan de heuvels even achterwegen laten. En maar 3 km ofzo. echt een klein stukje, om te kijken wat dat doet.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Woog 200 gram meer dan gister en dus 100 gram meer dan vorige week. Maar heb nog een dag... dus hoop dat er morgen toch opeens wat af is! Kan er zo de balen van hebben dat het zo stilstaat! Maar goed we gaan gewoon door :)

@Cloud9 ik heb even op wat sites gekeken en mijn onderhoud is ongeveer 2300. Om af te vallen zou ik dan ongeveer 500 onder mijn onderhoud moeten eten, dus rond de 1800. Daar zit ik meestal iets boven, maar ga het nu wel proberen het iets preciezer aan te houden. Maar ik blijf het lastig vinden hoor, wil niet teveel eten maar ook niet te weinig. In beide gevallen ga ik niet of weinig afvallen ;)

@yaro balen van je been, hopelijk gaat het vanzelf over en hoef je geen shockwave therapie. Misschien wel verstandig dat je de vierdaagse niet gaat lopen, maar wel balen. Maar wie weet gaat het straks toch zo goed dat het wel gaat!
    Fijn dat je na dit weekend weer zo goed afgevallen bent!

@Fortunae ik herken me helemaal in wat je schrijft! Hier ook weer de controle terug en als ik dan bewust een keer wat meer snoep, is dat prima.

@Treez ik beweeg veel maar niet intensief ;), had mezelf op activiteitsniveau 3 gezet, denk dat dat wel klopt. Fijn dat er weer beweging in zit bij jou!

@klaver85 ach of je nu veel of weinig kwijt moet en of het makkelijk gaat of niet, het is voor iedereen een beetje een strijd denk ik ;). Maar ik snap ook wel wat je zegt, het is soms moeilijk te begrijpen als mensen 'zeuren' over 5 kilo die ze kwijt moeten terwijl ik nog zoveel moet. Maar ja, ooit kom ik ook op dat punt en dan zal ik ook klagen ;)
    En slaapt je oudste lekker? Ik heb vanochtend een uurtje gewandeld, o.a. door het bos. Ben niet zo'n held dus vind dat wel een beetje eng, maar ook zo lekker!

Cloud9 vindt dit leuk.
  4. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik snap wat je bedoeld @yaro misschien is dat een idee ja gaan stabiliseren. Net als wat jij zegt @Treez aan de ene kant wil ik eigenlijk ook gewoon een gezond gewicht aan de andere kant of het echt bij me past. Ik vind het eigenlijk ook maar een getal en iedereen is anders gebouwd. En als ik mensen nu zeg wat ik weeg merk ik dat ze minder hadden verwacht. Zal eens een foto sturen. Het blijft lastig. Kon ik maar op 70kg mijn gewicht vergrendelen haha. Dat is er juist ook zo moeilijk aan.

@Treez wat voor maat heb je nu dan als ik vragen mag? Je bent toch al rond de 65kg? Of ben je heel klein? Ik heb nu maat 40 zo'n beetje.

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Snoopy1979 dit verhaal qua beweging/eten klinkt mij best logisch in de oren. Je moet inderdaad zeker niet te weinig eten maar als je al je beweging eet zal het misschien te veel zijn.

Het valt me ook op bij Weight watchers dat mensen die hun week extra niet opmaken minder afvallen dan mensen die het wel doen. Dat merk ik zelf ook. Dus te weinig is ook zeker niet goed.

@yaro fijn dat je evt mee mag doen alleen zou ik als ik zo de verhalen lees er toch vanaf zien en even de rust nemen

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dit was ik laatst op de bruiloft ( heb mijn hoofd er maar even afgehaald ivm zwerven over internet )

Bijgevoegde bestanden:

Mupke10 vindt dit leuk.
  7. yaro

yaro Niet meer actief

@madameV Mooi figuurtje hoor! Mooie slanke benen ook.

@Snoopy1979 is ook balen als het stil staat!

Hier vandaag een super mega slechte dag. Heb mij toch een vreetbuien gehad, niet normaal. Snapte er niks van maar komt volgens mij omdat mijn moeder aan het zeuren en pushen is om te praten over vroeger en hoe zij vind dat wij een bijzondere band hadden en hoe graag zij wilt dat dat weer gaat gebeuren enzo. Ze heeft mij blijkbaar nodig als een soort van beste vriendin en daar pas ik voor. Ze is mentaal labiel en ik heb al genoeg stress aan mijn hoofd met haar op afstand. Maar als ik haar dat ga vertellen gaat ze bij iedereen mijn woorden verdraaien of begint keihard te janken.. ze heeft zelf een nogal fantasierijke beleving van de wereld en de tijd dat zij psychoses had was zij het slachtoffer en niet haar kinderen die met haar gestoorde gedrag en zelfmoordbrieven enzo moesten dealen. Tot op heden is ze van mening dat haar niks te verwijten valt.
    Nou ja, ik heb er geen behoefte aan maar het gewoon zeggen werkt ook niet. Dus kortom, veel stress.

4daagse ga ik niet lopen tenzij er een wonder gebeurd. Het scheelt dat mijn man gewoon thuis is en stel dat ik zou beginnen en ik krijg pijn dan kan ik hem bellen en haalt hij mij op. Maar vooralsnog ben ik niet van plan om te gaan.

8. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Mooie vrouw hoor. Ziet er goed uit.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @madameV goed figuur hoor! Ik zou ook zeggen dat is een gezond bmi en maat 38.

Wat betreft al mijn beweging opeten, ik heb het dan wel over 1200 kcal die ik overhoud, en dat heb ik bij myfitnesspal zo ingesteld om een kilo per week af te vallen. Dus zonder beweging 1200 kcal eten, met beweging die kcal dus erbij eten. Dan kom ik netto op 1200 uit en zou ik dus een halve tot hele kilo per week af moeten vallen. Dus ik snap je wat betreft alle beweging 'opeten' maar ik zit al vrij laag in kcal. Als ik 1500 kcal eet en er 700 verbrand is het wel heel weinig toch? Dan zit ik netto op 800, als ik een dag thuis zit niets te doen zou ik ook niet zo weinig eten. Het blijft lastig dit ;). Heb nu bewust minder gegeten overdag maar merk dat ik nu wel flink honger heb.

Volgens mij is Treez ongeveer even lang als jij.

@yaro hè bah wat rot zo'n slechte dag. Lastig ook met je moeder, je moet iets maar je weet dat dat ook weer verkeerd kan vallen. Kan me voorstellen dat dat veel stress geeft.
    Zou er ook niet vanuit gaan dat je die vierdaagse kan lopen, maar hoop op een wonder voor jou :)

10. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
  11. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Snoopy1979 ja begrijpelijk dan word het wel heel weinig. Misschien eens die 25% proberen? En als je dan echt het idee hebt te weinig binnen te krijgen iets ophogen? Dus als je altijd 1500 calorieën eet en er 700 verbrand. Van die 700 25% nemen dus 1675? Zoiets. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten he. Nogmaals alleen maar ideeën en tips.

@yaro hè wat vervelend van je moeder. Goed dat je het een beetje op afstand houdt. Al blijft het natuurlijk je moeder. Goede keus van de 4daagse. Even aan jezelf denken.

@mijnfoto bedankt dames. Eerlijk gezegd denk ik met deze foto ook hoe kan ik nog een ongezond gewicht hebben maar helaas is het toch echt zo 3kg nog ga het toch langzaam proberen. Al heb ik vanavond lekker MonChou taart gegeten en hapjes op mijn moeders verjaardag. Ze word maar 1 x 52 haha!

yaro, Fortunae en Cloud9 vinden dit leuk.
  12. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Net weer gewogen en nu 86,8kg (precies een kilo minder dan vorige week). Ben erg blij dat het zo goed ga en ga al goed richting de 85kg!

yaro, Fortunae en madameV vinden dit leuk.
  13. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Goeiemorgen allemaal!!

@Cloud9 , muffins!! yummmm echt knap dat je die hebt kunnen weerstaan! Mooi afgevallen!

@madameV , ja ik kan me dat gevoel best voorstellen! hoor van een vriendin van mij die 30 kg is afgevallen dat ze nu ook veel onzekerder is dan toen ze zwaarder was. gek hé?
    mooi figuurtje heb je hoor!! prachtig!

@yaro , aah wat rot van je been... en jeetje, wat een rotsituatie met je moeder zeg... snap dat je daar stress van hebt! misschien kun je haar een lange brief schrijven ofzo? waar je het in uitlegd?

@Fortunae , en dat is het hé? balans vinden :)

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier de laatste paar dagen ook niet zo best, eerst uit eten vrijdagavond, toen zaterdag ook niet zo'n beste dag gehad met wat cola en een half pak koekjes.... Ook het lopen wil niet zoals ik dat wil, echt enorm last van mijn gekneusde teen... Dus ff dipje, en dan vanmiddag ook nog een verjaardag! niet handig op zo'n zwak moment!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier woog ik gister weer 100 gram meer dus 200 gram aangekomen in een week, de laatste dagen dus pas eigenlijk. Snap er niets van maar goed... gister bij mijn schoonouders geweest, teveel nootjes op en thuis nog chocola en koekjes. Maar vond het wel even best ;). Nu uitgeslapen en nog niets gegeten, hoop en denk dat ik het nu weer goed op kan pakken. Verder geen plannen vandaag dus straks even wandelen, misschien met man en jongste in het bos. Oudste moet zo turnen.

@madameV oh lekker hoor monchoutaart! Wij hadden gister ook taart omdat schoonvader jarig was geweest, kon ook gewoon vond ik, alleen de rest daarna eigenlijk niet ;)

@Cloud9 wat goed een kilo eraf!

@blike1987 oh balen een dipje en dan ook nog verplichtingen en beperkingen die het allemaal lastiger maken... Misschien kan je een stukje gaan fietsen? Verder toch proberen wat lekkers te nemen maar niet teveel. Maar ja ik ken het probleem ;)

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Voor de lijst 70.8 is dus maar 200 gram deze week. Maar prima. Al fijn dat er wel iets af is. Na een superslechte dag vorig week met uit eten én de verjaardag van mijn moeder valt het niet tegen.

@Snoopy1979 lastig is dat soms hè zo'n verjaardag. Als ik van tevoren met mezelf afspreek dat ik niks neem dan lukt dat heel goed ( bv met mijn eigen verjaardag alleen komkommer met dip gehad ) maar als ik dan afspreek zo van als er MonChou is dan neem ik dat, dan kunnen daar ook nog gevulde eieren, chips en kaas bij haha!

Vandaag heb ik een kappers show met een diner. Ben benieuwd heb het dus niet heel erg zelf in de hand maar wil wel weer goed opletten. Ga toch voor die 68kg. Gezond BMI en onder de 70

@blike1987 vervelend iddzon zwak moment en dan ook nog een verjaardag. Maar geeft niks gewoon weer herpakken.

17. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    *jeeeeej* Ik heb voor het eerst in 2 maanden op de weegschaal gestaan, en dat was een feestje :) In 2 maanden tijd ben ik van bijna 69 kilo naar net onder de 62 kilo gegaan. Hartstikke trots op mezelf! Al ben ik vooral trots op het beeld wat ik in de spiegel zie ;) Het oorspronkelijk streven van onder de 60 kg is opeens heel dichtbij.

Mijn idee om eind van het jaar een lichaam te hebben waar ik me helemaal gelukkig bij voel, zou zeker moeten lukken. Voorlopig weer even niet meer op de weegschaal, maar ik heb wel een broek in de kast liggen die ik graag over een tijdje zou willen passen. Ik zit nu weer onder het gewicht van voor mijn 2e zwangerschap, dus dit is een broek die er al heel wat jaartjes ligt (van voor mijn 1e zwangerschap, nu 4 jaar terug). Blij blij :):):)

Geen goede voornemens voor 2018 voor mij dit jaar :D

madameV, Cloud9, Fortunae en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    De schade van gister was maar 200 gram. Als ik na een week netjes eten 100 gram aankom is 200 gram na gister niets ;). Vandaag rustig aan met eten :)

@madameV leuk zo'n kappersshow. Wel lastig weer met eten inderdaad maar met goede keuzes maken komt dat wel goed. En 200 gram is beter dan 200 gram erbij ;)

@Micera wow wat supergoed! Je mag zeker trots zijn op jezelf!

Mamaa6 en Micera vinden dit leuk.
  19. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Hier gisteren een slechte dag gehad. We vierden mijn man zijn verjaardag en mijn man en dochter hadden besloten dat te geen taart maar oliebollen wilden hebben.....zucht maar wat doe je er tegen. Uiteindelijk toch ook 1 genomen en had na de laatste hap gelijk spijt. Daarna maar zo min mogelijk van de hapjes genomen en alleen het komkommer schaaltje aanraakt. Durfde vanochtend niet te wegen, doe ik morgen maar even. Nu weer overal van afblijven maar de maand oktober is voor mij een slechte maand met ieder weekend wel 1 of 2 verjaardagen. Daarnaast is mijn dochter einde maand ook nog jarig en gaan we als verrassing met haar weer 1 nachtje slapen in de Efteling. Ben dus benieuwd hoe oktober gaat verlopen.

20. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    @Cloud9 nog gefeliciteerd met je man! Zo'n dag hoort er dan bij he... Wel balen dat de hele maand zo'n uitdaging voor je wordt!

@hier: weer in de weer geweest met zwangerschapstesten maar deze ronde is het denk ik weer niet raak.
    Wél mn eerste tussendoel bereikt, dus gisteren hier ook een HEEL slechte dag: we zijn naar Kijkduin geweest en heb alleen maar lekkere dingen gegeten:rolleyes:
    En heb er van genoten:p durf nu natuurlijk niet op de weegschaal, dus noteer ik die van vrijdag. Huidig gewicht 94.6kg, deze week afgevallen 0.5kg, in totaal -14.3kg. Mn nieuwe tussendoel wordt 82kg. Dat woog ik voor mijn zwangerschap.

Cloud9 en Fortunae vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina