@klaver85 ,Super!! @Snoopy1979, soms is gelijk blijven ook al heel goed, same here voor deze week @Fortunae , misschien heb ik het even gemist, maar wat betekend POH? @Cin1985 , wat heftig zeg!! Goed om er dan met zn drietjes even lekker op uit te gaan! even de zinnen verzetten! Inderdaad oneerlijk..... Hier vandaag weer een betere dag, vanmorgen met opzet niet gewogen, morgenochtend ga ik dat weer doen! Hoop dat ik gelijk ben gebleven en in ieder geval niets ben bijgekomen...
@Fortunae tja geen idee hoe ik het doe, ik ga ook regelmatig de fout in maar de knop lijkt op zich wel echt om. Ik herken het, ben ook een beetje jaloers als ik de fout in ga en iedereen gaat goed, ik snap soms ook echt niet waarom het niet lukt. Gelukkig zit ik nu alweer even in de goede flow. Fijn dat de gesprekken met de poh je helpen, het klopt inderdaad wat hij zegt. En je moet vrijdag ook niet denken, mijn gewicht valt tegen maar dat is mijn eigen schuld, maar je moet denken wat mijn gewicht nu is, boeit niet, ik ben ermee bezig! (snap dat het niet altijd makkelijk is, ik ken het ) @Cin1985 wat heftig! Wat moet dat moeilijk voor jou en je man zijn, ook voor je schoonfamilie en vooral je schoonvader, hij was erbij, zal het zo moeilijk vinden dat hij het heeft overleefd en zijn zoon niet, dit zal altijd heftig blijven. Mooi hoe je zoontje praatte over zijn oom, hij zal altijd zijn oom zijn ook al heeft hij hem niet bewust meegemaakt. @klaver85 oh ja nu zie ik het ook haha! Had het helemaal niet gezien gister, heb het nu aangepast voor maandag/dinsdag. Mijn duizelen die getallen soms ook hoor, zal bij mij ook zijn als ik in de 70 zit
@blike1987 ja klopt gelijk blijven is op zich goed. Maar het afvallen ging eindelijk lekker, en ik was de afgelopen dagen nog steeds goed bezig dus wel balen dat er gewoon helemaal niets af is. Maar goed, ik voel me goed, en heb nog 3 dagen voor de officiele weegdag Hoop dat je gewicht meevalt morgen! POH is trouwens praktijkondersteuner bij de huisarts . Voor bv psychische hulp maar dan hoef je net dat stapje naar de psycholoog niet te maken, is ook niet altijd nodig. En is een stuk goedkoper want geen eigen risico
Mijn lijstje voor vandaag: O: pap t: skyr en banaan l: 2 boterhammen met pindakaas, 2 maiswafels met smeerkaas, 1 dropje en 4 stophoest t: appel en eiwitshake a: nog geen idee, misschien salade t: 2 blokjes chocola, thee met scheutje melk Als ik salade eet, neem ik vaak zo'n kant en klare van de plus, lekker makkelijk. Maar daar zit echt heel veel vet in! Dus ga zelf wat bij elkaar sprokkelen en maak dan zelf een honing mosterd dressing (met een beetje olie)
@Snoopy1979 , ah je zult zien dat als je zo goed blijft gaan dat je ineens morgen of overmorgen weer wel veel kwijt bent! zo werkt het bij mij tenminste wel vaak! Voor nu ben ik ff tevreden met gelijk blijven (want ik heb nogal zitten snaaien) Maar volgende week moet er wel weer ff flink wat af zijn hoor! In twee weken maar een halve kilo is natuurlijk niet goed!
@Snoopy1979 , wat ik momenteel wel vaak klaarmaak is een warme ''salade"... je hebt bij de jumbo nu van die ininimie blikjes kikkererwten en kidneybonen, die gebruik ik vaak. even 1 ui aanbakken, avocado in stukjes erdoorheen, wat kleine stukjes gerookte kipfilet (plakjes voor op brood doe ik ook wel eens) dan beide blikjes er doorheen, even nog verwarmen... Dit eet ik vaak als mijn man patat of iets anders "ongezonds'' met de kinderen eet. Heel makkelijk klaar te maken en ook nog eens heel lekker!
Oh ik weet niet of dit iets voor mij is Ik ga vanavond in ieder geval salade eten met geitenkaas en walnoten Uiteindelijk ook best vet maar dan wel vooral goede vetten.
@blike1987 moeilijk soms he die knop!! Maar inderdaad blij zijn als je dan gelijk blijft! Hier ook anderhalve week 'gelijk gebleven'. Nu er weer voor gaan! @Snoopy1979 ga voor jou ook duimen dat er morgen wat af Is!! Hier volgen we in grote lijnen SonjaB. Haar porties houden we lang niet altijd aan. Laatste tijd maken we ook regelmatig een grote pan maaltijdsoep. Alles lekker vers en we kunnen er 2 dagen van eten. Heerlijk voor de afwisseling! Sla waardeer ik ook alweer meer, is altijd zo'n haat-liegde verhouding... als ik lijn moet ik er altijd de eerste weken eigenlijk niets van hebben, nu begin ik het weer echt lekker te vinden.
De groene salades van de Jumbo zijn ook een aanrader. De meesten zitten minder hoog in de calorieën dan de maaltijdsalades. Inderdaad wel een beetje oppassen met de dressings. Ik eet ze vaak als lunch met een gekookt eitje erbij. @yaro heb je al een beloning bedacht? @Cin1985 wat goed dat jezelf even wat rust kan geven. Ik snap dat dit onwijs moeilijk is, maar ik denk een goed besluit. Ik hoop dat dit je gaat helpen. Ook heel veel sterkte deze moeilijke dag. Heftig het verlies van je zwager . @Fortunae fijn dat je een goed gesprek bij de POH hebt gehad. Heb je er ook baat bij om je te helpen bij het afvallen? @blike1987 ik ken het snaaien. Hier ook teveel gesnaaid. Vanaf vandaag weer met frisse moed er tegenaan!
We hebben een hele mooie locatie gevonden. Een wat luxere groepsaccommodatie op een prachtige plek aan het water met veel bos in de buurt. Ik ben zelf niet zo van het spartaanse en wil dat andere mensen ook niet aandoen. Het idee is een lang weekend hard werken, maar dan wel met een beetje luxe . Het idee is als groep met af en toe individuele coachingsmomenten. Een paar weken voor het weekend al een soort van onlineprogramma gericht op voeding en gedrag. Ik ben nu bezig om het uit te werken en zelf alles uit te proberen. In april gaan we een proefweekend draaien tegen kostprijs. Mocht je interesse hebben, ben je altijd welkom!
Dat klinkt heel goed en mooi! Wanneer in april? Het weekend van de 7e en 21e ben ik al bezet, anders zeker het overwegen waard! Zoek je verder nog 'proefkonijnen'?
Ok dat word in 2x reageren (per pagina) Haha. @Cin1985 een dappere beslissing. En vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Hopelijk helpt het jullie. Wat heftig van je zwager zeg! Zal een emotionele dag geweest zijn. En wat bijzonder dat je zoontje dat zo aangeeft zeg! @blike1987 balen dat het eten slecht gaat. Gelukkig gaat het bewegen wel goed. Altijd beter dan dat alles slecht gaat hè. @klaver85 wat goed zeg! @Snoopy1979 wat goed dat je je er zo tevreden bij voelt. Dat is al een prestatie op zich. En gelukkig niks erbij. Die - komt vast goed de aankomende dagen. Diamant painting ken ik niet. Ga er eens naar zoeken. @Fortunae goed advies van de poh! Het omdenken maakt vaak al een groot verschil. Ok dat was pagina 1...
@blike1987 hopelijk vrijdag toch een mooi resultaat. En idd.. niet denken aan wat het had kunnen zijn, maar denken, hier sta ik nu en ik ben onderweg naar beneden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. @Snoopy1979 die salades zijn met weight watchers ook heel veel punten. Zijn toch niet zo gezond als het lijkt. Vers maken is ook lekkerder natuurlijk maar een stuk minder makkelijk. @Treez wat een ontzettend mooi idee zeg! Daar is vast veel vraag naar! Ik heb nog geen beloning bedacht. Misschien moet ik wachten met beslissen tot ik het bereikt heb. Misschien twijfel ik dan minder. Hier vanmorgen wakker geworden met weer dikke voeten/handen/gezicht. En daarnaast zit ik ook nog wat verstopt. Maar de weegschaal gaf 82,5 aan. Weer 100 gram minder. Gaat langzaam maar goed, gaat naar beneden. Nog 7,5 te gaan voor mijn einddoel. (Deze staat op de lijst nog verkeerd, is terug gezet naar 75). Nog 700 gram tot de -20kg.
@yaro jij gaat ook goed meid! En je streefdoel is in zicht!!! Wie weet bedenk je de komende -7,5kg nog wel iets, of zie je ineens iets leuks. Je verdient wel echt iets hoor als je het hebt gehaald!
@Cin1985 jee heftig zeg. Waar wonen je schoonouders in het oosten van t land? Ik woon in de Achterhoek Sorry dames alles gelezen maar ff niet de puf om op iedereen te reageren. Lange dag op t werk pff. Niet op de weegschaal staan gaat deze week goed. Nu ik happy ben met mijn gewicht kan ik het gelukkig iets meer los laten. Nog een tip voor salade is een klein beetje pasta erbij koken. Dan vult het vaak net wat meer en heb je ook wat koolhydraten. Maar ik doe dan echt een klein beetje.
@madameV mn schoonouders wonen in Twente. Wat goed dat je de weegschaal los kunt laten! Is een hele prestatie dar je je streefgewicht hebt gehaald! En een goede tip voor de sla!
Wat een heftig verhaal en krijg er gewoon kippenvel van. Dat zijn de meest moeilijke dingen in het leven. Vooral zo oneerlijk.
Blegh, vandaag was ik 200 gram zwaarder. Baal niet echt van het gewicht maar van de oorzaak. Nu is het maar 200 gram maar vermoed dat ik anders al flink was afgevallen deze dagen. Eten gaat perfect, elke dag netjes binnen de punten. Maar kan nauwelijks plassen. Drink mij een ongeluk, maar op sommige momenten blijft het echt in mijn lichaam hangen. Ergens denk ik dat dat gewoon niet gezond kan zijn. Wil niet voor die paar dagen per maand dat het echt in deze mate is bij dr huisarts aankloppen. Misschien moet ik maar eens op zoek gaan naar een voedingssupplement die het ondersteund ofzo. Jullie een idee wat geschikt zou kunnen zijn?
@yaro hè meid wat vervelend!! Zeker als je zo goed je best doet en je dan vocht vasthoudt!! Geen tip, maar wel even een knuffel. Hou vol!