@klaver85 fijn dat de eerste dag goed is gegaan. @de rest, heb alles wel even snel gelezen maar door drukte het nu al weer vergeten....maar zag dat velen weer goed in de flow zitten. Dus iedereen weer succes. Hier is het erg druk op het werk, merk dat ik daardoor thuis ook onrustiger ben. Eten gaat gelukkig wel goed. Aankomend lekker een lang weekend en gaan we met onze dochter naar de Efteling. Heb nu al zin in het lange weekend. Even uitrusten.
@madameV ik snap dat het demotiveerd! @klaver85 wat fijn dat het werk zo bevalt zeg! @Fortunae oh lekker sushi! Fijn om even met zn 2en weg te zijn. @Cloud9 veel plezier dit weekend! Lijkt mij ook zooo leuk!
Hier had ik gehoopt dat ik nu de -20kg met WW bereikt zou hebben. Maar was vergeten dat ik na de avondwandeling altijd vocht vasthoud dus was weer zwaarder vandaag. Wel begonnen met telvrij vandaag. Mijn ontbijt was havermout-banaan pannenkoekjes met magere kwark en warme appel met kaneel.
@yaro mag ik vragen wat jou ervaring is met WW? Ik twijfel om dit te gaan doen.. Er moet iets veranderen ik ben zo veel te zwaar. In het verleden een 1x 37 kilo afgevallen en een keer 15 kilo en nu ben ik dus zwaarder dan ooit. Ik ben een emotionele eter en de afgelopen 3.5 jaar hebben me genekt.. Tot op punt dat ik bang ben dat er geen weg meer terug is
@yaro ik heb eerder ook al eens 30 days shred gedaan, maar niet elke dag, dat is echt niet goed vind ik. Maar gewoon 2 of 3 keer per week. Lekker ontbijtje vandaag! @madameV die 2 kilo is echt niet vet ofzo wat je eraan gegeten hebt, dus die zijn er ook zo weer af! Over een paar dagen zijn ze vast weer weg! @klaver85 ik moet me ook elke ochtend een schop onder mijn kont geven en 's avonds ben ik vaak niet naar bed te krijgen Wat fijn dat je werk zo leuk is! Dan is het echt fijn om er weer naartoe te gaan! Oei 6 weken na de bevalling is inderdaad wel snel, nu heb je lekker lang verlof gehad/genomen gelukkig Fijn dat je zo'n fijne gastouder hebt, dat maakt het ook weer een stukje makkelijker. Bij ons gingen ze naar een heel fijn kdv, een van de leidsters doet nu de bso dus onze kinderen hebben haar altijd al gehad en ze kent ze al vanaf dat ze 4/5 maanden waren, heel bijzonder! @Fortunae oh lekker even met z'n tweeën weg! Moeten we hier ook weer eens doen en dan lekker indisch eten, vinden de kinderen toch ook niet lekker . Verder willen ze overal wel mee naartoe, waarschijnlijk met mijn verjaardag eind November naar de wok, dan mag ik gratis eten . Is over 5 weken en dan hoop ik toch echt wel onder de 80 te zitten en dan ga ik eens een keer lekker los met eten! @Cloud9 oh heerlijk lekker een weekend naar de Efteling, zeker na zo'n drukke week even helemaal je hoofd leeg maken en alleen maar genieten
Mijn ervaring is echt heel goed. In het begin was het heel erg omschakelen want door jarenlang diëten had ik een verkeerd beeld van gezond. Dan moest ik echt meer gaan eten. Maar het helpt mij heel erg om te plannen. Wij eten nog altijd 1x per week chinees en lekkere dingen gaat ook gewoon prima. Je hebt weekpunten voor die extra dingen. Je weekpunten mogen helemaal op, maar dat hoeft niet. Je dagpunten moeten op. Mijn grootste motivatie om dit door te zetten is echter wel hel geld. En juist daarom ga ik ook naar de cursus. Het kost mij zoveel per maand dat het echt zonde is om dat te verspillen. De dagpunten worden berekend op basis van geslacht, lengte, gewicht en leeftijd. Naarmate je lichter word gaan je punten omlaag (als je ouder word ook) om zo geleidelijk af te blijven vallen. Als je op streefgewicht bent ga je stabiliseren en dan gaan je punten weer iets omhoog. Zo leer je weer wat meer te eten, maar niet gelijk zoveel dat je weer aankomt. Ik ben zelf 21 april begonnen, eerst alleen online en 8 mei ook met de cursus gestart. Sindsdien ben ik 19,7 kg kwijt.
Vanochtend netjes om 6:05 opgestaan, om 6:15 begonnen met 30 days shred, toen kwam mijn oudste om 6:30 beneden (altijd een vroege vogel) dus die heeft lekker gekeken. Toen ik op mijn rug lag om buikspieroefeningen te doen zei ze, ik kan al zien dat je dunner wordt Paar minuten later kwam mijn man naar beneden (normaal is hij vrij op woensdag maar hij is deze ochtend werken van 7:00 tot 11:30). Beetje awkward zo maar goed ben gewoon doorgegaan . Daarna de kinderen naar school gebracht en naar mijn werk gefietst, straks in de pauzes nog wandelen. Lekker actief dagje dus!
Wauw wat een prachtige prestatie! Hier zit het echt helemaal in de knoop op het gebied van eten. Zo weet ik bijvoorbeeld heus wel wat gezond is en wat niet. Hier gaat het fout met sowieso hoeveelheden en de emoties dus. Oftewel ik eet niet...(echt dus niet) of ik eet dus alles (letterlijk chocopasta uit een pot) Ik denk dat mijn eerste stap moet worden (hoe moeilijk ook) een ticker aanmaken en zien hoe erg het is...maar vooral om ook vooruitgang te zien Ik moet voor mezelf, mijn gezondheid en vooral mijn gezin dit aanpakken!
Is het voor jou dan niet beter om met een psycholoog te gaan praten? Sowieso na wat jullie de afgelopen jaren (en nog) mee hebben gemaakt. Je kan ook eerst gaan praten met de praktijkondersteuner van de huisarts, doet Fortunae ook. Die kan je ook op weg helpen en als dat niet voldoende blijkt kan je altijd nog naar een psycholoog.
Wij lopen inderdaad al bij de praktijkondersteunster bij de ha Dit onderwerp is nog niet aan bod gekomen maar mss als ik durf as vrijdag aankaarten.
Zou ik zeker doen! Weet niet of er nu wat meer rust in de tent is waardoor je je misschien wat meer op het afvallen kan focussen. En kom ook gezellig hier schrijven
Echte rust zal er nooit zijn mijn jongste is meervoudig gehandicapt en zal dat altijd zijn, maar voor zijn doen en totaalplaatje als gezin...ja rust in de tent is redelijk. Ik zou heel graag mee willen schrijven Niet om te klagen maar ter motivatie
Zoiets had ik al begrepen ja, maar ik bedoelde inderdaad of het naar omstandigheden rustig was nu. Zal nooit echt rustig en makkelijk worden maar het scheelt al een hoop als jullie je draai erin hebben kunnen vinden en hebben kunnen accepteren dat het is zoals het is, dat geeft al zoveel rust. Gezellig dat je mee gaat schrijven! Als je ook in de tabel wil, laat maar weten, is uiteraard niet verplicht
O, oke ik wist niet dat je op de hoogste was van onze situatie Gooi me er maar in ter motivatie voor mezelf. Ik ben 1.81 en weeg nu 122 kilo doel is terug naar 80
Lastig is dat! Ik was ook een enorme emotionele eter. Bij stress kreeg ik oncontroleerbare eetbuien waarbij ik alles at. En die stress had ik best vaak. De eerste kilo’s gingen er op zich best goed af, maar dat ging echt van ziekenhuisopname tot ziekenhuisopname met mijn jongste destijds. Elke keer als ze weer in het ziekenhuis lag ging ik weer compleet de mist in. Heel lang aan blijven modderen ook toen het beter ging met haar. En met WW toch weer de knop om kunnen zetten. Ik zweer erbij en ik had nooit verwacht dat ik ooit zoiets zou zeggen over een ‘dieet’. Succes met het afvallen! Je kunt het!
Ik had dit kunnen schrijven met mijn zoontje en eet ups en downs. Hiermee hoop ik dus ook die knop om te zetten. Vanmorgen vroeg ik mijn man wat hij wilde hebben voor zijn verjaardag...een fitte vrouw die geen pijn meer heeft zei hij Hij vind het niet leuk dat mijn dikke kont weggehaald word met lijnen maar hij word verdrietig van de pijn die hij me ziet lijden en gunt me dat niet. Plus het verzorgen (lees dragen) van onze jongste gaat dan ook beter