Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn menu vandaag was.

O: rijstenwafels met kipfilet
    T: optimel griekse style kers.
    L: omelet met champions en prei
    T: handje ongezouten nootjes
    A:kipfilet met witlof en gekookte aardappels.
    T: huttekase met paprikareepjes.

Avond eten is wat we als gezin eten. Ik eet vaak alleen wat vlees en groente. Ik eet porties van een klein kind of zelfs minder.

2. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    De derde dag zit er nu bijna op. Vanochtend ontbeten met een boterham met kaas en een klein bakje yoghurt, voor de lunch een broodje fricandeau en als tussendoortje een nectarine en banaan. We hadden nasi voor het avondeten waarbij ik normaliter altijd te veel eet. Dit keer een stuk minder opgeschept en het hier ook bij gelaten. Was super trots op mijzelf. Daarna zat ik ook voel genoeg om geen yoghurt of fruit meer te nemen, dus dit vanavond overgeslagen. Vanavond ook de hometrainer ontvangen en toen mijn man hem klaar had gelijk 10 minuten geoefend. Dit nu langzaam opbouwen. Durf niet dagelijks te wegen dus ga dat 1x in de week doen. Ben erg benieuwd.

alla en mama en zoon vinden dit leuk.
  3. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Goed hoor. Bij mij zit de valkuil voor het grote gedeelte in de avond en in het weekend (even wat lekkers onder de film of serie) Daarbij zei ik op mijn werk ook moeilijk 'nee'. Maar vanaf nu wel dus gewoon nee zeggen en alleen nog gezond snacken (zoals rijstwafel/yoghurt/fruit)!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik heb de moeilijke momenten ook overdag. In de avond snack ik eigenlijk nooit. Ben weer niet heel tevreden. Niet gesnoept oid, maar man had pannenkoeken gebakken en daar wel een teveel van gehad.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Mijn zwakke plek is in de avond, dan heb ik lekker de rust en dan valt mijn maag wat meer op. Ik heb best wel veel gegeten. Maar ik heb niet gesnoept.

O: yoghurt met rozijnen (haast)
    M: 2 boterhammen filet amerikaan.
    A: Vlees, groente en bak yoghurt met verse aardbeijen.
    AD: 3 boterhammen filet amerikaan......

Ik heb nog al moeite om in slaap te komen op een normaal tijdstip. Ik ben vorige week begonnen om nu en dan een melatonine pilletje te nemen. Dit werkt erg goed. Deze week neem ik hem nog wat vroeger in. Maar ik merk dat slaap echt wonderen doet tegen mijn honger gevoel. De behoefte aan vet/suiker neemt af en ik heb meer energie om dan in ieder geval betere keuzes te maken. Ik denk ook dat de cola light die ik niet meer drink ook wel helpt voor mijn energielevel.

citroenrasp en Cloud9 vinden dit leuk.
  6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Rylie heb ik ook wel eens gedaan hoor, meerdere keren per dag wegen. Gekkenwerk inderdaad ;)
    Avonden vind ik ook lastig. Moet wel zeggen dat ik iets minder moe ben nu ik gezonder eet. Maar heb geen kleintjes meer, dat scheelt ;)
    Jij ook netjes gegeten hoor!

@citroenrasp fijn hoor 400 gram eraf na een week stilstaan!

@Cloud9 Slim om kleinere doelen te stellen. Dan heb je iets om naartoe te leven op een beetje redelijk termijn! Goed dat je een hometrainer hebt aangeschaft! Buiten fietsen is momenteel ook erg lekker trouwens :)
    Op het werk vind ik het ook moeilijk om nee te zeggen, gister stond er weer iets maar heb maar een klein beetje genomen. In de avond vind ik iets te knabbelen ook wel lekker. Ik heb japanse mix in huis, kan je best wat van eten, zitten niet zo heel veel calorieen in.

@Micera halve kilo is toch ook prima! Weet even niet hoeveel je kwijt wil?

@mama en zoon Netjes gegeten hoor. Knoppers is niet zo heel goed maar ik vind dat dat best moet kunnen af en toe ;)

@Fortunae Jij ook goed bezig en een halve kilo eraf, super!

@suus1983 ik heb ook een zwak voor pannenkoeken ;). Wilde er zondag maar 2 nemen, heb er toen toch 2,5 op. Maar had er ook 4 kunnen eten, dus eigenlijk ben ik best tevreden :)

@Victoria30 Ik zou overdag wat meer eten, zodat je in de avond geen honger meer hebt. Ik vind het wel heel weinig wat je eet, je zit denk ik tegen de 1000 calorieen aan. Als je niet gediend bent van mijn commentaar, laat maar weten, dan zeg ik er niets over voortaan ;)

mama en zoon en Cloud9 vinden dit leuk.
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @suus1983 ik zie net dat jij zp member nr 4697 bent, ik ben member nr 4651. Jij hebt je 2 dagen later dan ik aangemeld zie ik net ;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gister weer een goede dag gehad. Uurtje gefietst en ruim een half uur gewandeld. Ook weer netjes gegeten, al merk ik dat ik wel wat makkelijker ga worden (al):

ontbijt: Yakult, milk & fruit groot glas, 2 kaasrijstwafels
    tussendoor: Stuk koek van collega, halve pannenkoek, banaan
    lunch: 2 sesam volkoren boterhammen met monchou en vruchtenhagel, 2 maiswafels met smeerkaas, 4 dropjes
    tussendoor: appel, wortels, 4 stophoestjes
    avond: 3 boterhammen met kaas, jam en gezonde speculoos
    tussendoor: klein bakje japanse mix, 1 after eight, slokje cola

Onze keuken ligt er al een tijdje uit (als het goed is staat ie over een week!), nu eten we de laatste tijd redelijk makkelijk en we halen op dinsdag altijd wat. Nu hadden we vorige week een pita gyros, dat was zoooo lekker! Qua calorieen zit dat op ongeveer 600 denk ik (als ik op internet zoek), dat vind ik nog wel meevallen, wel heel vet natuurlijk. Ik twijfel nog even wat ik doe ;). Misschien maar wat laten liggen.

9. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    @Snoopy1979 ik probeer inderdaad ook met kleinere doelen het haalbaar te maken en niet dat het onmogelijk lijkt. De tips van de Japanse mix is wel een goede!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    hahaha, wat grappig. Oude garde inmiddels..

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    600 vind ik ook nog wel meevallen, als je de rest van de dag wat compenseert. Heerlijk vooruitzicht trouwens een nieuwe keuken! Die van ons is alweer bijna 5 jaar oud, maar vond het zo fijn toen die er eindelijk in zat. Het is enorm van opgeknapt. Gelukkig is ie aardig tijdloos (wit/hoogglans), dus kan hopelijk nog wel even mee.

Hier ontbijt: kwark met stuk banaan
    tussendoor: 1 eitje
    Lunch: 2 boterhammen met kaas en komkommer
    tussendoor: straks wat popcorn
    Avondeten: nog geen idee. Man is er niet en kids eten bij mijn ouders. Dus denk dat ik even een omeletje oid maak. Geen pizza maar dit keer haha.

12. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Daar zit ik dan.... braaf aan mijn bak sla.

Logan, Victoria30, Rylie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Goed hoor!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja vind het heel slim! Ik wil graag naar de 70 of net iets minder, maar zou al lang blij zijn met de 80! Dus ben daar nu eerst naartoe aan het werken, eigenlijk naar de 83/84, zou dat graag willen wegen als we half juli een weekje gaan kamperen.

Cloud9 vindt dit leuk.
  15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja vond ik ook wel meevallen. Zag ook wel dingen van 900 calorieen staan maar de meeste gaven aan 600 calorieen. Zijn wel grote broodjes en ik vind het ook wel echt veel, dus misschien laat ik wat liggen. Voor de dag erna ofzo :p
    Onze oude keuken zat er al een jaar of 5 in toen we er kwamen wonen in 2003, dus was echt gedateerd, sowieso al niet mooi (maar dichte keuken dus niet zo boeiend) en ook wel versleten. Wij hebben ook gekozen voor een redelijk tijdloze keuken. Ben zo benieuwd hoe het gaat bevallen! Hebben een beetje andere opstelling met hoge kasten, dus wordt echt wel een beetje anders, altijd even kijken of het wel bevalt.

Mooi eetlijstje hoor! Zou wel uitkijken dat je niet te weinig eet, maar die omelet klinkt prima, zeker beter dan pizza ;)
    Popcorn is ook een redelijk verantwoord tussendoortje trouwens, eten wij ook wel eens tijdens een film. Altijd beter dan chips.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja, ik moest echt even wat te snacken hebben en hier zit 85 calorien in een zakje popcorn, dus vond dat dat wel kon.

17. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    @Snoopy1979 Dat vind ik niet erg hoor :) Ik had juist het idee dat ik best veel eet nog. Maar ik moet zeker oppassen dat ik niet de neiging krijg te stoppen met eten. Wat lekker dat jullie straks een mooie nieuwe keuken hebben!

Goed bezig dames! Ik moet straks haasten want het is vanavond mijn avond. Dan ga ik er even lekker tussenuit :) Dus even snel een maaltijdsalade zo halen. Dat vind ik absoluut geen straf.

Snoopy1979 vindt dit leuk.
  18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Vanochtend weer een kilootje minder! :) Dat terwijl ik wel gewoon frietjes had gegeten. Niet veel, maar toch. Flinke klodder mayo :p

Ik heb altijd dat ik de hele week een beetje schommel rond hetzelfde gewicht. Halve kilo eraf, volgende dag er weer bij en dan opeens knal ik een kilo naar beneden.

Ik heb ook kleine stapjes die ik wil bereiken. Mijn dichtstbijzijnde doel is -20. Daarna onder de 100, daarna zie ik wel weer. Uiteindelijk wil ik rond de 75 uitkomen. Het scheelt dat ik lang ben, 1.82 m dus ik zit qua kleding nu al op maat 44. Heerlijk dat ik weer gewoon in normale confectiematen pas.

Victoria30, Logan en mama en zoon vinden dit leuk.
  19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Kwa snacken kun je ook rijstenwafels a la snack a jack pakken. Ik vind zelf de jumbo eigenmerk nog lekkerder. Dat zijn mijn chippies.

Een handje nootjes is ook lekker en niks mis mee. Als je maar niet te veel eet en ongezouten pakt.

Wat ik ook wel is doe is een augurk in 4 reepjes snijden en dan kipfilet er omrollen.

Cloud9 vindt dit leuk.
  20. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Goed bezig meiden

Ik merk aan mezelf dat ik het moeilijk vind. Niet eens om niet te snoepen, maar meer om niet teveel te eten.
    Dat heb ik nou altijd als ik ga diëten dus.
    De hele dag honger en dan ga ik meer grijpen naar tussendoortjes. Ook al zijn die niet belachelijk ongezond, toch heb ik er geen fijn gevoel bij.

O. 200 gram Griekse kwark met muesli en noten en gedroogd fruit en verse banaan

T. Plakje parelkandijkoek met boter

M. Bak sla met komkommer tomaat en yoghurtsaus (vult totaal niet!)

T. Omdat de lunch voor geen meter vulde heb ik dus nog een plak kandijkoek gegeten en twee volkoren beschuiten met kaas (en daar baal ik dus van)

A. Sperziebonen met gekookte aardappelen en braadworst

Voor bij de thee straks nog een trosje druiven.
    Ik wilde een speculaasje maar dat laat ik maar zitten.

Maar eigenlijk ben ik best wel chagrijnig nu. Heb honger, ga zo werken en niks lekkers in het vooruitzicht.

Deel Deze Pagina