Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn dag vandaag:

Ontbijt: 345 gram Optimel kwark sinaasappel-abrikoos
    Tussendoor: nog onbekend
    Lunch: 2 extra volkoren boterhammen met beleg nog onbekend
    Tussendoor: nog onbekend
    Avondeten: 150 gram spaghetti, kipfilet, groente en pesto.

Hmm nu weet ik weer waarom ik nooit lijstjes maak. Ik plan het meeste a la minute. Ziet er leeg uit zo Haha.

klaver85 en blike1987 vinden dit leuk.
  2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @yaro , aaahh chocoladesoesjes!! Jummie! Gelukkig hebben ze niet al teveel schade aangericht!!
    Zie dat je hetzelfde doel hebt als cloud9 en ik!! Dat is gezellig! Op naar die 7 op de weegschaal!! :thumup:

@Cloud9 , we kunnen het!! :thumup: qua doel, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt! Voel je je op 77 kg gewoon goed en prima in je vel? Dan is dat toch helemaal top?!

Hier gisteren weer een goede dag gehad, goed gezond gegeten en savonds nog op de loopband..... en het gekke was, ik had er zelfs zin in om te gaan hardlopen o_O haha!
    Maar het gaat supergoed, kan nu een half uur achter elkaar hardlopen op de loopband zonder pauze! :cool:

Cloud9, madameV en yaro vinden dit leuk.
  3. yaro

yaro Niet meer actief

Wauw! Een half uur! Dat doe ik je niet na @blike1987
    Zouden mijn knieën ook niet fijn vinden denk ik Haha. Wel goed dat je jezelf kan motiveren dat thuis te doen zeg.

4. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Ha meiden, hier ook even weer een teken van leven. Zondag super gedaan met de verjaardag, 1 stuk taart en patat met 1 snack:D
    Vervolgens was mn man maandag écht jarig, dus had ik als verrassing bedacht om te gaan gourmetten... gisteren weer omdat we zoveel over hadden... mét een lekker toetje... Zoooooo slecht!!! 1kg aangekomen dus sinds zaterdag:cry: Wel van genoten, maar nu dus weer even streng voor mezelf, want wil toch echt de komende weken onder de 90 komen!!

Vandaag komen ze de zolder inmeten. We gaan een dakkapel laten zetten. Spannend!

Cloud9 en yaro vinden dit leuk.
  5. yaro

yaro Niet meer actief

@Cin1985 oh leuk zeg!! En je bent maar 1x per jaar jarig. Daar mag best iets tegenover staan. Die kilo is er zo weer af.

Cin1985 vindt dit leuk.
  6. Treez

Treez Niet meer actief

Haha het klinkt stoer, maar ik moet het ook nog doen :roflmao:. In mijn hoofd tel ik nog steeds punten, maar het komt vast vanzelf.

@Cloud9 wat een lekker gevoel dat je er ook bijna bent. Ik denk inderdaad dat je voor jezelf een doel moet kiezen, waar jij je goed bij voelt en wat wat bij jouw lijf past.

@blike1987 fijn zo loopband. Ik heb er ook een aantal jaren eentje gehad. Vorig jaar verkocht, omdat ik bijna altijd buiten loop. In het begin wel heel vaak gebruikt. Hoe vaak loop je per week hard?

@Cin1985 lekker gourmetten. Je houdt vast ook veel vocht vast. Een paar dagen streng en het is er vast weer van af.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    #2727 Snoopy1979, 8 nov 2017
    Laatst bewerkt: 8 nov 2017
    Even snel klein berichtje, heb het hier weer goed opgepakt en voel dat het nu ook weer gaat lukken :). Heb nog genoeg lekkers in de kast liggen maar wil vanavond maar een klein beetje nemen, voelt alsof ik dat weer kan ;). Vanmiddag ben ik alleen thuis als de rest bij dansles zit, ga dan extra wandelen en vanaf morgen of overmorgen weer in de ochtend sporten.

@yaro gaat het bij jou ook goed? Leuk inderdaad die tussendoelen, kan ik ook wel een tabel van maken ;). Mijn doel is/was 30-11 (dan ben ik jarig) onder de 80, weet niet of dat haalbaar is na afgelopen week. Maar ik ga m'n best doen :). Maand later is mijn oudste jarig, doel is dan rond de 77. En eind maart is de jongste jarig, dan wil ik zeker wel 72 wegen, liefst al onder de 70. Mijn uiteindelijke doel is sowieso de 70 halen en wellicht nog een paar kilo meer eraf, als dat lukt.
    Maar goed, eerst mijn doel van onder de 80 proberen te halen! Kijk daar zo naar uit!

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Even alleen tijd om meting door te geven sorry dames :(
    Nu 120.6 dus deze week.-700 gr :thumup:

madameV en yaro vinden dit leuk.
  9. yaro

yaro Niet meer actief

@Snoopy1979 wat fijn dat het goed gaat! Super hè dat gevoel dat je het weer kan!
    Hier precies hetzelfde! Vanmorgen bewust langs de chips en chocola gelopen in de winkel, wetende dat ik sterk genoeg was om niks te kopen. Gaat echt weer super vandaag.
    Morgenochtend weer naar de sportschool als de jongste naar de psz is.

Treez vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    1.3 zelfs want je hebt die 600 gram die donderdagochtend er in 1 dag af was door de lactulose niet meegerekend ;) :thumup:

paula1984 en yaro vinden dit leuk.
  11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat goed! Hielp me ook echt dat we het afgesproken hadden :). Zo fijn om hier met jullie te kunnen kletsen!

Cloud9, Treez en yaro vinden dit leuk.
  12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Cloud9 heb je goed dat je je doel hebt bijgesteld. BMI blijven getallen en iedereen is anders gebouwd. Ik zit nu op de top van gezond BMI terwijl ik mezelf hartstikke mooi slank vind nu. En dat vond ik 4 kg zwaarder ook al dus ja. Mensen die ik zeg wat ik weeg denken vaak minder dus ja. Het gaat om hoe je eruitziet en waar je je prettig bij voelt.

Ik herken het zogoed met die snoep en chips. Kon altijd goed nee zeggen maar begin ik eenmaal... Zucht. Nu ik het weekend wat meer loslaat gaat het dan ook meteen los. Dan is het doordeweeks echt weer moeilijk afkicken. Eigenlijk wil ik toch nog proberen tot 66 kg maar die schop onder mijn kont werkt nog niet echt. Gister met vriendinnen na een cafetje. Ik lekker thee IPV chocomelk met slagroom zoals voorgenomen. Komt er 1 op t idee om tortille chips met kaas en sausjes te bestellen en ja hoor. Weer een dag "verpest" terwijl ik overdag zo goed bezig was. Vandaag wel een goeie dag. Vriend wou net nog na de supermarkt gaan voor m&ms maar toch maar niet gedaan. Wil echt wel proberen dat soort dingen bij het weekend te houden.

klaver85 en Cloud9 vinden dit leuk.
  13. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Dat van de snoep en chips herken ik ook wel. Vroeger als ik wat chips nam (uit de zak) eindigde dit altijd met een lege zak. Net zoals met de chocolade pepernoten. Vroeger ging er direct een halve zak doorheen. Nu pak ik een bakje met precies de hoeveelheid die ik van mijzelf dan mag hebben. Dat zelfde geld voor chips (in mijn geval tegenwoordig of nibbit of wat Japanse zoutjes) dan bak ik een klein bakje en de rest gaat terug in de kast. Dit helpt voor mij wel echt. Ook vertel ik alles aan mijn man wat ik 'snoep'. We hebben dan ook de afspraak dat hij mij er op zal wijzen als het weer fout gaat. Dat werkt voor mij ook en mijn man werkt daar ook zeer goed aan mee.

Als ik straks mijn doel gehaald heb moet ik ook weer wat meer los laten en proberen op gewicht te blijven ipv afvallen (of aankomen). In het begin zal het dan even zoeken zijn en zal ik weer dingen ietsjes los mogen laten. Ben heel benieuwd hoe dat gaat maar zal pas begin volgend jaar ergens beginnen.

klaver85 vindt dit leuk.
  14. yaro

yaro Niet meer actief

@Snoopy1979 ja dat helpt mij ook dat we het hier zo benoemd hebben.

@madameV wat vervelend dat je na het weekend moeite hebt om het weer op te pakken. Ik herken dat heel goed. Als het er eenmaal weer in zit dat losse en dan is de controle sneller zoek.

@Cloud9 wat goed dat je het snoepen zo goed onder controle hebt zeg! En fijn dat je man zo goed meewerkt.

15. yaro

yaro Niet meer actief

Hier gisteren keurig aan de 36 punten gehouden en vandaag weer 300 gram minder.

Nu voor ontbijt 2 extra volkoren boterhammen met linera smeerpate.
    Zo de 2 oudste naar school brengen, de jongste naar de peuterspeelzaal en dan fiets ik door naar de sportschool.

Cloud9 vindt dit leuk.
  16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Goedemorgen lieve dames :)

Iedereen is weer naar school en man wer aan het werk iedereen weer redelijk fit.

Bijna een week niet geschreven hier sorry dames :oops:
    Eten gaat hier goed gelukkig!
    Gisteren bij de eerste ww meeting geweest, hartstikke leuke coach en gezellige vrilijke groep:thumup:
    Daar woog ik natuurlijk met kleren en laarzen aan veeeel meer :mad:
    Maar goed voor daar ga ik van dat gewicht uit voor hier van mijn eigen weegschaal omdat ik daar hier ook mee gestart ben.
    Ondanks weekend weg en veel lekkers :cool: toch nog wat afgevallen.
    Deze week eerste echtr strenge week, ben heel benieuwd want ben gisteren ongesteld geworden :confused:

17. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Sorry dames voor het weinig reageren!
    Het gaat hier de laatste weken peumen.. ik heb voor mezelf weinig overzicht en nog geen structuur kunnen opbouwen en dat werkt hier toch wel het beste.
    Vorige week 4 keer een afhaalmaaltijd op gehaald, omdat de omstandigheden niet meer werkte. (Diploma, babyborrel, overwerken, een verjaardag). Wel kleine porties en bewuste keuzes gemaakt, maar dan nog.

In het weekend wel heel bewust weer een weekmenu gemaakt en het meeste gehaald in de winkel, zodat we weer wat houvast hebben. Ondanks een sterfgeval in de familie lijkt dat zijn vruchten af te werpen.

Het werken blijft heerlijk!

Qua gewicht zit ik weer op 77.3 dus bijna weer op mijn gewicht van vorige week maandag.

Dames ik ga mijn best doen weer te reageren!

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Vanmorgen 84,2! Deze week dus -1,1 kg :D Heel blij mee!

Cloud9, madameV, klaver85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. yaro

yaro Niet meer actief

@paula1984 wat fijn dat iedereen weer fit is en dat het afvallen goed gaat. En ook dat de cursus je goed is bevallen. Ik ga ook daar alleen van het gewicht van de cursus uit hoor, hier en zelfs op de WW app van het gewicht van thuis.

@klaver85 wat goed dat je werk zo bevalt. Ik begrijp het wel dat eten lastig is zonder schema. Zou ik precies hetzelfde hebben. Hier hebben we altijd een schema voor de basis van het avondeten.

Hier lekker uitgeleefd in de sportschool! Was echt heerlijk.

20. yaro

yaro Niet meer actief

Super zeg!

Deel Deze Pagina