Hey meiden, ben ik ook weer even... gaat niet lekker hier! Slecht weekend gehad, met veel snoeperij (hoewel ik er nog wel soort van om heb gedacht) maar toch wel goed bewogen... Maar stond vanmorgen op de weegschaal en er was gewoon 1,5 kg bij sinds vrijdag En dat geeft even een hele flinke motivatiedip... Gisteravond ook niet op de loopband geweest en merk dat het echt even niet goed gaat! Ik baal zo!! Was zó lekker bezig de afgelopen week... en dan lijkt het "verpest" in één weekend
Och wat vervelend zeg! Maar echt een slecht weekend verpest het niet. Die kilo’s gaan er sneller af dan het gewicht na langdurig slecht eten. Dat gaat je echt lukken! Vandaag lekker op de loopband, van extra beweging krijg je weer meer motivatie. Je kunt het!
@paula1984 wat vervelend dat het op school niet lekker loopt... Wel fijn dat er geobserveerd gaat worden! Voor de juf(fen) ook vaak fijn om weer even met een frisse blik en nieuwe inzichten naar een kind te kijken (zelf ook juf bij de kleuters) Soms loop je als leerkracht/school ook wel eens vast. Hoop dat jullie snel een vervolgafspraak hebben! Hou ons op de hoogte. Dit soort dingen hebben juíst ook invloed op je afvalproces, stress, je zorgen maken... @blike1987 hè meis wat naar!! Maar kan ook vocht zijn werd mij vorige week gezegd en dat klopte ook echt! Als je die 1,5 maar weer kwijt bent. En je gaat er nu gewoon weer voor, go girl! @Snoopy1979 je gaat hartstikke goed! Volgende week is de 1 er vast!!
Poeh wat word er hier lekker veel gekletst! @yaro goed bezig zeg. Je ziet er echt al heel goed uit @blike1987 idd kilo's die er snel aankomen zijn er vaak ook weer snel af maar toch is dat natuurlijk wel super frustrerend. Dit heb ik de laatste 2 weken ook al heb ik dat ook helemaal mezelf aan gedaan maar goed @paula1984 wat vervelend zeg voor je zoontje. Hopelijk komen jullie verder met die externe persoon. Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Meer als 20 berichten moeten lezen haha. Hier redelijke dagen achter de rug. Zondag helemaal prima, gister mwoah. Had cursus krijg je daar lunch. Netjes soepje en 1 broodje genomen maar smiddags chocomelk 2 havermout koekjes en 6 chocolade pepernoten. De cursus liep gigantisch uit heb thuis alleen een boterham nog gehad en s'avonds een speculaasje. Niet superveel dus maar wel slechte keuzes. Vandaag komt mijn zusje met haar vriend eten nog even bedenken wat ik ga maken. Heb Dr al zeker een maand niet gezien omdat hun ruim 3 weken op vakantie zijn geweest. Maar wil van t weekend toch graag weer rond de 68 wegen, en niet boven de 68.5. ga maar even niet op de weegschaal om frustratie te voorkomen haha. Heb besloten dit weekend niet los te gaan aan snoep chips etc. Alleen zaterdag hebben we een etentje met vrienden en gaan we stappen -alcohol- maar verder ga ik me weer ff goed gedragen. De app van Weight watchers loopt nog een paar weken. Die 66 kilo zou toch moeten lukken. Maar eerlijk is eerlijk de motivatie is niet echt sterk aanwezig haha
@paula1984 wat ontzettend sneu dat het met jouw zoontje niet lekker gaat op school. En inderdaad je moederhart breekt dan als je jouw kind zo ziet. Hopelijk komt er wat uit het observeren waardoor het straks beter gaat. Dat met het aankleden herken ik wel. Mijn dochter van vijf heeft er ook moeite mee en komt regelmatig met de kleren verkeerd om aan weer thuis (of binnenstebuiten). Helaas wordt ze er niet echt bij geholpen. @blike1987 wat vervelend dat je een slecht weekend hebt gehad. Maar kom op! Je kan dit en nu weer de draad oppakken. @Snoopy1979 Dat gaat vast goedkomen en volgende moment op naar de 81!
@paula1984 wat sneu voor je zoontje dat hij niet happy is op school. Lijkt me zo erg, je hart breekt dan echt inderdaad... Yes onder de 120, goed hoor! @blike1987 herken je gevoel zo erg! Maar laat de moed niet zakken, gewoon weer oppakken en dan gaat je gewicht vanzelf weer verder naar beneden! Positief blijven helpt echt met afvallen! Eventjes balen mag best maar nu hup schouders er weer onder! Hier afgelopen week dus ook dipjes gehad maar dat gewicht ging er echt snel weer af, nu in 1 dag 700 gram door gewoon weer redelijk normaal te eten. @Cin1985 ja hopelijk is die 1 er van het weekend! En dan ga ik hopelijk met mijn verjaardag rond de 80 zitten, we zullen het zien. Die 7 straks in beeld is zó magisch! Nog even, hoop ik, als het lukt goed mijn best te doen @madameV hoop dat je de motivatie kan vinden! Het is ook lastig met lastige dingen als cursus en bezoek . Als je gewicht je frustreert kan je beter niet teveel tussendoor wegen inderdaad, maar pas na een paar goede dagen en er dan een beetje open in staan, dus niet verwachten dat je dan meteen rond de 68 weegt dan kan het alleen maar meevallen Wat betreft alcohol, ik weet niet wat je dan drinkt, maar als je mixjes drinkt de light versie nemen? Of niet teveel alcohol en tussendoor gewoon water of cola light ofzo.
@yaro klopt hij heeft ass en de problemen waar hij tegenaanloopt spelen vooral op school. Thuis kan ik in 95% van de dargen8prima met hem omgaat omdat ik weet hoe hij werkt nu. Heeft ook jaren van bloed zweet en tranen gekost maar dat werpt echt zijn vruchten af.
@Cin1985 we weten sinds net voor de zomervakantie dat hij ass heeft. Deze observatie is wat school een KAT traject noemt. 4 december hebben we het aansluitende gesprek. Fijn dat ik er hier soms even over mag praten het is zo sneu. Vandaag ook weer had zijn gymbroekje nog aan onder zijn gewone broek kwam ik thuis achter..omdat hij weer een plasongelukje heeft gehad vandaag begint hij gelijk te schreeuwen van verdriet "ik ben toch ook zo dom "
Ah wat sneu @paula1984 dan breekt je moederhart enorm! Mijn zoontje gedraagt zich op school voorbeeldig, maar laat lang niet alles zien wat hij kan en eenmaal thuis is het hommeles. Op school worden de problemen dan ook slecht erkend.
Dat is ook ontzettend frustrerend dan alsnje geen of te weinig erkenning krijgt @yaro Geloven ze de testuitslagen die je hebt gekregen na zijn diagnose dan gewoon niet?
Groep 1 helemaal niet, zeiden ze ook letterlijk. Groep 2 ging eerst beter maar contact met de juf werd slecht. Hij zit in een zeeeer veeleisende klas met 32 kinderen (en dat is echt weinig voor deze school) en de juf was op het laatst overspannen. Stonden op het punt een andere school te zoeken. Groep 3 begon super! Juf was erg gemotiveerd hem te helpen met zijn problemen. Maar heb al van horen zeggen dat deze klas haar nu al teveel is en ik merk dat ze mij persoonlijk ontwijkt. Zelfs melden dat hij bijv naar de fysio moet is een strijd omdat ze waar mogelijk doet of ik onzichtbaar ben en wegloop.. heel vreemde gang van zaken. Met zoontje zelf gaat het nu in groep 3 wel beter, meer uitdaging en minder chaotisch. Maar of ik er zelf nog een goed gevoel over heb.....
@yaro , @paula1984 en @Cloud9 wat vervelend dat jullie alle 3 niet zo'n goede ervaring hebben met de school van jullie kinderen! Het bespreekbaar maken is wat jullie al doen. Samen zoeken naar oplossingen is dan de volgende stap, maar daar moeten beide partijen in mee (kunnen/willen) gaan. Het aankleden herken ik ook, wij stimuleren de kinderen zoveel mogelijk zelf te doen. Ook bij ons gaan kinderen wel eens naar huis met een trui die binnenstebuiten zit, maar dan vooral omdat het kind mega trots is dat het zichzélf heeft aangekleed. Per kind kijk je dan ook naar de behoeftes. Veel oefenen thuis geven we ook vaak mee. Als ik 28 kinderen moet aan en uitkleden, blijft er weinig van de effectieve leertijd over. Al is het in het begin van het schooljaar altijd veel investeren en juist dan maar korter in de gymzaal zelf. Laten zien aan elkaar hoe je het beste een broek aan kan trekken. Wat doe je als iets binnentebuiten zit?? Is niet voor elk kind even makkelijk. Maar genoeg over mijn werk, ik zit niet op de school van jullie kinderen, maar zou zeker niet willen dat kinderen en ouders zich zo naar voelen.. Blijf het bespreekbaar maken. En is er geen tijd, plan een gesprek, desnoods probeer of je het mag mailen... dit doet niet iedere school, hou het lijntje kort! Ieder kind verdient een fijne, gezellige, veilige school!!!!
@Cin1985 hier mogen we de juf van de oudste bellen en mailen. Ze vind dat zelf heeeel fijn heeft ze gezegd. Ik ben niet zo van bellen maar als er iets is ga ik haar wel mailen als ik haar niet persoonlijk kan spreken of het niet ff snel na schooltijd kan. Dat vind ik wel een heel fijn idee. Bij mijn zoontje is het probleem vooral dat er waarschijnlijk heel veel kinderen met gebruiksaanwijzing zitten en de juffen het letterlijk niet aan kunnen. Hij zit nu bij de beste juf die hij zou kunnen hebben. Ik vind het heel naar dat ik het gevoel krijg dat ik niks meer mag zeggen, maar ze is gelukkig heel goed in het omgaan met zijn beperking. Ze helpt hem meer te praten en zich fijner te voelen in de klas. Hij mocht nu zijn eigen plek uitzoeken en zit zo goed als naast de juf omdat hij zich daar fijn voelt. Ik weet dat juf zijn oude groepje niet uit elkaar wilde hebben omdat het een perfect groepje was, maar heeft het gedaan om Zoontje zijn vertrouwen te winnen. Volgens mij sta ik alleen op school bekend als een zeurouder. Groep 1 was dat al duidelijk en ze hebben zich ook niet ingehouden met dat naar mij te uiten. Groep 2 juf had ik een goede ouder-juf relatie mee tot vorig jaar mijn zoontje daar zat. Hij had dat jaar extreem veel problemen oa lichamelijk en Ik moest vaak met de juffen spreken. En ze namen het niet meer zo serieus op het einde, vooral toen de hoofdjuf overspannen bleek. Ik maak mij best zorgen ook voor als de jongste daarheen moet. Al verwacht ik dat ik voor haar van mijn kant niet zoveel overleg nodig ga hebben. Zij staat haar mannetje en is pienter en praat goed. Heel open meisje.
Oeps lang verhaal geworden. Net een stuk gewandeld met de buurvrouw. En helaas vanmiddag mij te buiten gegaan aan veel te veel vlokken en chips vanavond.. oeps..
@yaro Je bent goed bezig hoor! En ik ben altijd van mening: Ouders kennen hun kind het best!! Ouders en school willen beide het beste voor het kind, en dat ligt niet altijd meteen op één lijn... Kan het wel worden met de juiste begeleiding/gesprekken met elkaar. Begrijp ook dat dit stress oplevert. En daar helpen vlokken en chips dan weer bij/tegen.. voor even een zwak momentje, pak jezelf niet te hard aan. Goed dat je bent gaan wandelen! Morgen weer een nieuwe dag
Wat sneu zeg voor die kinderen op school en dat jullie er ook geen goed gevoel bij hebben. Ben zeer benieuwd hoe dat hier zal gaan. Mijn dochter gaat volgend jaar voor het eerst na school. De school zelf heeft maar 77 kinderen dus zeer zeker niet teveel kinderen in 1 klas. Maar je weet nooit hoe het loopt. Hopelijk kunnen jullie wat met de situatie en er zelf ook weer een prettig gevoel door ervaren @Snoopy1979 ik drink altijd Malibu met ijs. Niet in de mix. Maar alsnog slecht natuurlijk. Als ik eenmaal uit ga ga ik ook echt niet aan de water tussendoor of wat dan ook maar op een of andere manier hoort drank er voor mij echt bij ( kon er prima vanaf blijven toen ik zwanger was maar vond het wel daarna weer extra lekker ) dus dat er dan schade is oké so be IT. Vanavond pasta met pesto en spinazie gegeten en wat Mona toetje na. Maar daarna geen tussendoortje meer gehad dus op zich wel een goede dag
Oh wauw 77 kinderen op 1 school!!! Dat zijn bij mijn kinderen op school de 2 kleinste klassen samen zo ongeveer Haha. Ik snap je wel dat je dan met uitgaan je niet in gaat houden. Zelf drink ik geen alcohol dus dat probleem heb ik zelf nooit.
Lief wat je allemaal schrijft. Ik ben verder wel tevreden over de school en mijn dochter heeft nu in groep 2 twee andere juffen dan vorig jaar en dat is al een enorme verbetering. Ze doet het al zoveel beter! Maar vind het vaak jammer dat ze haar er niet even opwijzen dat iets verkeer om zit, vooral als ze bijvoorbeeld de schoenen verwisseld heeft. Lijkt mij een kleine moeite. Thuis oefenen we ook veel met aankleden en gaat het best goed alleen op school nog niet helemaal. Gaat vast helemaal goed komen en mijn dochter is in ieder geval wel erg enthousiast over school (ze gaat graag naar school).
Lijkt mij erg lastig als je niet echt gehoord wordt en als zeur gezien wordt. Maar het gaat om je kind (en in dit geval ook nog een rugzakje) en terecht dat je daar voor op komt en veel te zeggen hebt. Hopelijk wordt het in de toekomst beter, maar inderdaad zoals @Cin1985 ook zegt het steeds bespreekbaar maken!