Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Heyy allemaal!

Onverwachts een middagje vrij, dus ben net even lekker een uur wezen wandelen (heb vanavond een feestje, dus kan dan toch een stukje gebak nemen)
    Ben trouwens vanmorgen ongesteld geworden.. dit was dus waarschijnlijk de reden waarom ik vorige week ineens 1,5 kg zwaarder was!

@Sprankeltje, wegen blijft een dingetje.. ik zou dat inderdaad wat minder moeten doen, maar kan het niet laten om bijna iedere dag even op de weegschaal te gaan staan! Veel plezier met jullie datenight!!

@Daenerys , welkom!

@Snoopy1979 , jij gaat lekker qua gewicht! Pfoeh... inderdaad druk weekend... Intocht morgen ja, hopelijk houden we het droog :)

@klaver85 , voel je je alweer iets beter?

@paula1984 , wat een supergoed nieuws!!! Dat moet inderdaad gevierd worden!

@yaro , shit meid! Dat is balen, was bij mij dus de menstruatie... zit dat er bij jou niet aan te komen??

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

@Snoopy1979 bleekselderij is ranzig  :roflmao: maar goed koud drinken en klok het maar naar binnen.
    Gebak is havermout koek met chocolade geworden van Het Stoepje :rolleyes: ook lekker (hoop ik) ik kan het niet over m' hart verkrijgen om nu gebak te eten, zit zo lekker in de flow nu :|

3. yaro

yaro Niet meer actief

@blike1987 ik slik nu voor het eerst weer de pil en moet die doorslikken. Als ik dat niet had gedaan was ik nu ongesteld geweest. Had wel de hoofdpijn, vermoeidheid en chocolade drang die ik elke keer met menstruatie had. Dus ja, ik denk dat het toch nog meespeelt.
    Lekker hoor

@paula1984 wauw wat goed!

@Sprankeltje beter kan ik idd stoppen met piekeren Haha. Maar ja dat is zo lastig hè. Hopelijk gaat koolhydraatarm je goed af.

@Snoopy1979 wat goed zeg onder de 82!! Druk weekendje dus. Lastig als je zo weinig energie hebt zeg.
    Op deze momenten werkt bij mij eigenlijk het beste eten. De drang is er al daaagen en nu heb ik het gehad en is de behoefte ook helemaal weg. Kan ik het weer loslaten. Morgen weer een nieuwe kans.

Hier is de jongste net opgehaald door mijn schoonouders, die gaat daar een nachtje logeren. De middelste word zo opgehaald door zijn vader voor het weekend en de oudste brengen we vanavond naar mijn moeder voor het weekend. Dus als we vanavond weer thuis zijn hebben we het rijk alleen. Ons kennende word dat ongestoord slapen :roflmao: morgen hebben we een wandeling op de planning staan. Al werkt het weer niet echt mee. En we moeten nog een route kiezen. Liefst pak ik dan toch minimaal 10km. We zullen het gaan zien.

paula1984 vindt dit leuk.
  4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @blike1987 oh lekker een middagje onverwachts vrij! Slim dat je even bent gaan wandelen! Veel plezier op het feestje vanavond met een lekker stukje taart :)
    Hoop ook dat we het droog houden met de intocht! Ik voel me weer ietsjes beter dus kan er weer wat meer tegen allemaal. Vanavond op tijd naar bed.

@paula1984 dan ga ik die bleekselderij naar niet proberen, ik vind het ook zo vies ;)
    Slim om een koek te nemen ipv gebak, ook lekker maar een stuk beter!

@yaro als dat voor jou werkt en je het daarna altijd weer op kan pakken dan is het ook prima. Het weer oppakken is bij mij nog wel eens een punt na een dagje slecht, al gaat het de laatste tijd wel beter.
    Geniet van je dag morgen, grappig de kinderen her en der ondergebracht, voor hun ook wel eens lekker denk ik, de volledige aandacht :)
    Energie begint weer een beetje terug te komen gelukkig. Had echt zo'n off dagje maar niet gesnoept ;)

Wat ik trouwens wel eens heb, is dat het geen tijd is om te eten maar ik zo'n honger heb en trillerig word dat ik wel iets moet eten. Was dus net bij paardrijles en had gelukkig iets bij me. Zit ook nog goed met mijn calorieën maar had liever iets meer overhouden voor vanavond ;)

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Even ego. Ik heb besloten dat het goed is zo. Mijn moeder zei straks ook alsjeblieft zo is het goed en dat vind ik zelf eigenlijk ook. Ik woog vanochtend 67.7 dus zit telkens zo rond de 68 dat is prima voor mij. Ik wil nog wel een beetje meelezen / schrijven maar vind het ook wel heel erg druk worden hier de laatste weken dus kan het eigenlijk slecht volgen sorry

Cloud9 vindt dit leuk.
  6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @madameV klinkt inderdaad prima en belangrijkste is dat je tevreden bent met je lichaam, verder is het maar een getal toch. Volgens mij heb je alles nu goed in balans dus is het alleen zaak om op gewicht te blijven. En je hoeft echt niet vaak of op iedereen te reageren als je meeschrijft, dus blijf vooral schrijven wanneer je er zin in hebt of behoefte aan hebt :)

7. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Wow wat is er weer een hoop geschreven. Hier even erg druk dus probeer vanavond of morgen even bij te lezen.

Hier gaat het gelukkig goed en vanochtend gewogen voor de lijst en het is 81,7 kg!!!! (we gaan nu bijna gelijk op @Snoopy1979, zag dat jij ook onder de 82 zit). Merk wel dat in het begin het harder ging dan nu maar zolang er af gaat ben ik tevreden. Op naar onder de 80 en dan nog twee a drie kilo om mijn doel te halen.

8. yaro

yaro Niet meer actief

@Snoopy1979 lastig dat je zo trillerig bent soms. Dan idd altijd beter iets op zak hebben.

@madameV wat een dapper besluit. Het is heel moeilijk om echt tot het besef te komen dat het zo goed is. En je hebt natuurlijk een mooi gezond gewicht bereikt.

@Cloud9 wat goed zeg! Onder de 80 duurt vast niet lang meer.

Hier vandaag 83,0 net als gisteren. Dus positief dat hij niet meer oploopt, maar helaas ook nog niet naar beneden. Maandag verwacht ik dan ook echt niet weer terug te zijn bij de 81,5. Maar die 3 moet echt heeeel snel uit beeld vind ik Haha.

Zo gaan man en ik ff wandelen. Ik had graag 10-15 km willen lopen maar helaas man niet (heeft geen goede wandelschoenen meer) en word het een ronde van 9 km. Zijn we hopelijk voor de buien weer thuis.

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @yaro , en? Lekker uit kunnen slapen? Geniet van jullie wandeling!!

@madameV , prima toch? Je hebt ook een prachtig gewicht nu! En voel je niet verplicht mee te schrijven hoor :)

@Cloud9 , yeah!! onder de 82!! nog 1,7 kg voor je streefdoel voor de kerst!!

Ik was vanmorgen weer 83,9. Gistern feestje gehad, maar me goed kunnen inhouden, alleen een klein gebakje en wat chocolaatjes gegeten (ben ongesteld haha) maar het verder goed bij thee en water gehouden!

Vanmorgen was ik vroeg wakker, dus ben toen de zon op was direct even een wandeling van 6,5 km gaan maken! Heerlijk als de hele wereld nog slaapt!

Vanmiddag met de kindjes naar de Sinterklaasintocht en verder hebben we een lekker rustig weekendje!

10. yaro

yaro Niet meer actief

@blike1987 uitslapen ken ik niet.. was om kwart voor 7 wakker. Wat goed dat je je zo goed in kon houden.

Hier toch 10,5 km in heuvelgebied gelopen. Was echt lekker! 2 uurtjes bezig geweest (klimmen en dalen gaat niet zo snel natuurlijk). Nu nog even een stukje fietsen voor wat schoen kadotjes en boodschappen en dan lekker niks meer vandaag.

11. Sprankeltje

Sprankeltje Actief lid

20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    @blike1987 wat goed van je dat je je hebt kunnen in houden maar wel hebt genoten van wat lekkers.

Wij hebben de intocht op tv gekeken en pas volgende week komt hij hier in de stad aan en daar gaan we dan wel naartoe.

Heerlijk dat je vanmorgen een stuk hebt gewandeld. Het was vandaag niet super mooi weer, tenminste hier niet, dus lekker dat je er vanmorgen op uit bent geweest.

@Cloud9 goed bezig zeg !

@yaro ook al zo lekker gewandeld.

Iedereen is zo actief geweest vandaag daar kon ik me vandaag niet toe zetten. Vandaag in huis aan gerommeld wat dingen gedaan die we al een tijdje op de to do lijst hadden staan.
    Date night was geslaagd en meteen ook de sinterklaas inkopen gedaan nu we toch met z'n tweetjes op pad waren. Wat eten betreft gisteren redelijk maar niet helemaal gezond natuurlijk. Heb er wel vrede mee want date night komt niet elke week voor en vandaag weer vol goede moed verder.

Cin1985 vindt dit leuk.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik woog vanochtend gewoon 80,7! Dat is 1,1 kilo minder dan gister :eek: en 1,3 kilo minder dan vorige week. Heel blij mee maar verwacht dat het wellicht ook weer wat omhoog zal gaan. Misschien gewoon maar even niet wegen de komende dagen ;). Wil over 12 dagen onder de 80 wegen en dat lijkt nu misschien echt wel mogelijk te zijn. Ik zit gewoon al bijna rond de 80 :). Vandaag naar de intocht hier geweest, heb 2 pepernoten van de pieten op, bij mijn ouders daarna wat kruidnoten en stokbroodjes met brie en eiersalade en een chocolaatje. Daarna frietjes met mayo op. Maar verder overdag niet heel veel op dus zit allemaal nog binnen in calorieën, alleen de macro's zijn niet zo goed maar ach dat is wel vaker in het weekend ;)

@Cloud9 ja we gingen inderdaad gelijk op, alleen ben ik nu opeens een kilo lichter. Snap er ook niets van maar vind het prima :)

@yaro balen van je gewicht maar gelukkig niet omhoog. Hopelijk maandag toch nog aardig wat eraf!
    Lekkere wandeling heb je gemaakt! Hier heeft het heel eventjes geregend net toen Sinterklaas aankwam maar verder gelukkig niet. Hebben jullie het droog gehouden?

@blike1987 jij hebt ook lekker gelopen zeg vanochtend! Fijn dat het zo goed ging op het feestje, ik heb dan vaak zoiets van ach kan het ook schelen. Maar dat gaat steeds beter. Daarom ook voor frietjes gekozen ipv pizza, is toch iets beter.

@Sprankeltje in huis rommelen is ook wel eens lekker toch? Hier de inkopen vorige week al gedaan. Oudste gelooft niet meer dus met haar kan ik gedeeltelijk ook inkopen doen, echt supergezellig, al zorg ik er altijd wel voor dat er voor haar ook een verrassing bij zit, is niet leuk om alles al te weten.

Cloud9 vindt dit leuk.
  13. yaro

yaro Niet meer actief

Ik durf niet op de weegschaal want gisteren heb ik wel echt teveel gegeten. Kan er zoooo van balen van dat vocht. Ook omdat het waarschijnlijk, zoals altijd, wel meer dan een week kan duren voordat ik het er weer af heb.

Ik denk dat ik mijzelf toch een leuk kadotje moet geven als ik eindelijk onder de 80 ben. Als extra motivatie. Maar heb echt geen idee wat.. ga ik maar weer eens over nadenken. En misschien toch mijn man overhalen om met mij mee te doen...

14. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
  15. Sprankeltje

Sprankeltje Actief lid

20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    @Snoopy1979 Wat goed zeg ! Als het zo doorgaat dan ga je die 80 gewoon redden binnen de tijd die je wil. Snap ook dat je nu liever even niet op de weegschaal staat de komende dagen. In huis aan rommelen is heerlijk hoor zeker als je dingen gedaan krijgt die je al heel lang roept te gaan doen.

@yaro vocht is zo'n vervelend en jr kan er zo weinig aan doen maar breekt soms gewoon he motivatie. Toch maar proberen de laatste dagen achter je te laten en te gaan voor die 80. Een mooie beloning in het vooruitzicht helpt misschien ook extra. Wat vind je echt leuk om te doen of waar wordt je gelukkig van ? Een heerlijke body of een ander verzorgingsprosuct die je normaal te duur vind, een mooi boek, een leuke workshop, beauty of sauna dagje...
    Het is altijd fijn als je medestanders hebt tijdens het lijnen zeker als het je partner is. Dat maakt het soms makkelijker om door de moeilijke momenten heen te komen. Denk je dat hij er voor openstaat?

Vandaag wakker geworden met een kleine zonnetje en wat blauw in de lucht daar wordt een mens vrolijk van. Voor het eerst een verassing in de schoen van de kleine dus een groot feest. Wat voeding betreft moet vandaag weer een normale dag worden en dat vind ik altijd best lastig na 1 of in dit geval 2 dagen wat slechter eten. Vanmiddag even relax time voor mezelf en ga lekker naar een extra lange yogales. Heb er nu al zin in, hebben jullie leuke plannen voor vandaag ?

16. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    @Snoopy1979 wauw zeg!! Goed bezig!! Die 80 ga je halen!

@blike1987 lekker begin van de dag gisteren!

@yaro een cadeautje verdien je dan echt wel!! Misschien toch een extra stimulans om er weer lekker in te komen.

@Sprankeltje leuk he, die sinterklaastijd! Hier ook vanmorgen een gevuld schoentje, blij,blij,blij! Vanmorgen nog naar de klas geweest... wilde toch nog wat dingen opruimen en aankomende donderdag heb ik 10-minutengesprekken. Op school altijd extra druk deze tijd! 2,5 uur weer bezig geweest. Nu lekker thuis. Verder niets van plan vanmiddag... heerlijk!!

17. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Hier het weekend goed verlopen. Ondanks de intocht en toch een aantal pepernoten voor de rest erg goed gegaan. Kan altijd zo van deze tijd genieten. Mijn dochter gelooft heilig en het is zo mooi om te zien hoe ze er helemaal in op gaat. Echt een leuke tijd van het jaar!! (ondanks alle lekkere verleidingen).

Cin1985 en paula1984 vinden dit leuk.
  18. yaro

yaro Niet meer actief

@Cloud9 wat fijn dat het weekend zo goed is gegaan.

@Cin1985 ik hoop dat het gaat werken als extra stimulans.

@Sprankeltje is dat leuk Yoga? Lijkt mij ook wel wat om eens te proberen, maar weet niet of het wel iets voor mij is.
    Mijn man weigert helaas mee te doen. Hij moet eigenlijk afvallen, maar dat mag niet gezegd worden Haha. Hij is echt niet dik, maar heeft artrose in beide heupen en elke kg overgewicht is er 1 teveel.
    Maar hij is wel erg onzeker.
    Wat een kadotje betreft vind ik dat zo moeilijk. Ik vind iets snel te duur voor mijzelf of niet nuttig genoeg ofzo. En iets doodnormaals werkt niet als motivatie. Heb al maanden niks kunnen bedenken.

Hier volgens mij wel goed gegeten vandaag. Geen uitspattingen meer. Lekker rustige dag gehad en de jongste had voor het eerst een kadotje in haar schoen. Ze was erg onder de indruk. De 2 oudste waren er niet en die hebben vandaag de schoen gezet, want de jongste is nu uit logeren.

Morgenochtend ga ik een lesje FIT proberen. Ben heel benieuwd of ik het aan kan Haha. Schijnt nogal pittig te zijn en helaas voel ik mijn knie wel weer wat na de wandeling van gisteren.

19. paula1984

Goedenmorgen :) allemaal een leuk weekend gehad?

@madameV je heb een prachtig gewicht bereikt :thumup:

@yaro sucses met de FIT les doe je voorzichtig met je knie.

@Snoopy1979 goed dat je wat bij had dan in je tas :thumup:

Hier zijn we zaterdag naar de efteling geweest. Ik had voor mezelf muesli broodjes mee genomen en daar 2 van op. Tussen de middag wok noodles met kip en bij aankomst wilde ml een kop warme choco drinken met ons dus mee gedaan.
    Op de terugweg langs de Mac o_O ik heb het bij een burger gehouden en ipv friet een salade genomen met cola zero :rolleyes:
    De stappen teller had aangevraagd we hadden gewoon 10 km gelopen in het park :D dus die burger durfde ik wel voor een keertje.

Wie weet trouwens het verschil tussen cola Light en zero?

20. paula1984

@yaro heb je een hobby? Of mss een paar mooie nieuwe hardloop/wandelschoenen? Een fit bit?
    Zoiets is ook mooi om jezelf eens te belonen :)
    Of koop een een mooie bos bloemen in je favoriete kleur of een speciale kerstbal, die je elk jaar weer herinnerd aan je prestaties :)
    Ik vind nutteloos en voor mezelf ook erg moeilijk hoor ik begrijp dat wel ;)

Deel Deze Pagina