Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi! Hier alles goed, gister me laten gaan maar was lekker ;). Denk een kilo erbij ongeveer maar durf me 's ochtends niet te wegen, dus weeg 's avonds dan met kleren voor een indicatie ;). Vandaag weer goed bezig, wel etentje vanavond dus hoop dat ik me een beetje kan inhouden. Kon ook niet fietsen vanwege regen en meteen door naar het etentje. Wel net een half uur gewandeld en straks als het niet te hard regent nog 20 minute. Wil zaterdag toch nog steeds wel rond de 80.7 zitten, wellicht wat lager, maar daar ga ik nog niet vanuit, het ging ineens zo hard eraf dat gewicht, dat ik denk dat het nu weer een weekje zal stagneren ;)

@yaro balen dat je toch gaat eten doordat je baalt van het vocht. Snap dat het lekker is om je eens te laten gaan maar dan schiet het helemaal niet op met je gewicht. Gewoon blijven volhouden, dan kom je er wel! Ga in plaats van eten iets leuks doen voor jezelf. Maar herken het hoor, ben vaak net zo ;). En ik weet voor mezelf ook nooit cadeautjes, voor mijn verjaardag ook, kom niet verder dan rituals, Tony chocolonely chocola, nieuwe muismat en een scheurkalender ;). Oh ja en cavia's maar die wil mijn man nog steeds niet ;)
    Hopelijk wil je man mee gaan doen! Is toch fijn wat extra steun.
    Fijn dat je gister weer een goede dag had, volhouden zo! Wel balen van je knie, maar misschien is die 10 km toch een beetje te hoog gegrepen voor nu.
    Heb je je knoopjes niet meer? Dat je nu op een lijstje afstreept? Ik loop nog achter trouwens, mag nog 11 knoopjes naar het andere potje doen en een sticker plakken :p
    Hopelijk gaat je zoontje toch snel durven om het zelf goed schoon te maken! Zo sneu is dat, het zou zo simpel moeten zijn maar ja je kan hem niet dwingen natuurlijk, hij moet het zelf door gaan hebben.

@Sprankeltje herkenbaar, hier ook moeite met het weer oppakken na 1 of 2 dagen slecht. Vooral na 2 dagen slecht, dan heb ik de hoop een beetje opgegeven ofzo ;). Wij hadden gister mijn schoonouders op bezoek, wilde eerst nog gaan wandelen maar lekker uitgeslapen, wat dingen in huis gedaan en boodschappen gedaan, toen waren mijn schoonouders er ;). Verder niet veel meer gedaan. Yoga vond ik tijdens mijn zwangerschappen heerlijk maar nu geen zin om naartoe te gaan, blijf liever thuis.

@Cloud9 fijn dat je weekend goed verlopen is ondanks de intocht! Hier ook maar 2 pepernoten op, daarna bij mijn ouders nog wel wat en natuurlijk frietjes, maar op zich was die dag wel goed. Gister dus niet ;). Maar heb kruidnoten in huis, ook chocolade kruidnoten en dat was vorig jaar echt mijn valkuil, ik bleef maar eten. Nu neem ik 8 kruidnootjes als ik mandarijn eet (zo'n lekkere combi!) en de chocolade kruidnoten heb ik nog helemaal niet op!

@paula1984 oh leuk de Efteling! Wij willen deze zomer misschien gaan, gaan eigenlijk altijd dan naar Bosrijk of Loonsche Land. Maar een abonnement is net zo duur, ik had gekeken naar een camping in de buurt en er zit een leuke op 10 minuten rijden van de Efteling. Dus misschien 2 weken naar die camping en dan een abonnement, kunnen we de rest van het jaar ook. Wonen er 3 kwartier vandaan, maar om in de vakantie elke dag te gaan is het wel fijn als het wat korter rijden is. En zijn we er toch echt tusssenuit met onze tent, vinden de kinderen ook heerlijk :)
    Maar je hebt je goed gehouden tijdens jullie dagje uit! Die stappen kan wel kloppen, afgelopen zomer had ik ook zoveel gelopen :)
    Cola zero smaakt inderdaad iets meer naar echte cola, maar kan er niet aan tippen ;). Toch drink ik wel af en toe cola zero, heel soms light en ook heel soms gewone cola :) Hier niet verslaafd, drink toch meestal water en thee, in de avond wel mango thee met een zoetje en melk. Maar voorheen was dat 2 zoetjes, nu meestal maar 1.

@Cin1985 oh wow dat is zeker een cadeautje! Fijn gevoel is dat hè? Nu even niet wegen tussendoor (weet niet of jij dat ook doet) en genieten van het onder de 90 wegen :)

@klaver85 netjes je gewicht, gelukkig voel je je weer wat beter! Ziek zijn is zo ellendig, zeker als je (kleine) kinderen hebt! Die snappen natuurlijk ook niet waarom mama zo (weinig ;)) doet en een baby al helemaal niet ;). Ik had toen de jongste heel klein was en een huilbaby was een keelontsteking met 40 graden koorts. Dat is gewoon onmogelijk :p

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
  3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

@Snoopy1979 wat leuk dat jullie van de zomer met de tent daar staan. De omgeving daar is erg mooi ;)
    Wij wonen ook zo dicht bij, zonder file staan we er met 25 min :thumup:
    We konden het nu betalen door de actie van de kranten anders is het voor ons not done.
    Oudste vond het heel spannend allemaal. Uiteindelijk durfde hij in de trein en het carnaval festival.
    Sprookjesbos vond hij heel leuk en het rondkijken op het park ook.
    Alleen bij de draak in het Sprookjesbos brak hij de tent gillend af en de fata morgana ook.
    Bootjes varen en net de tufferbaan was wel een sucses :thumup:

4. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    @paula1984 wat leuk de Efteling. Zijn wij ook erg we van.

@Snoopy1979 wat een slim idee om een abonnement te nemen en dan dichtbij op de camping te gaan staan. Wij zouden ook wel een abonnement willen maar het is voor ons ruim 1 uur en drie kwartier rijden waardoor het voor ons niet haalbaar is om vaak genoeg te gaan.

5. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier gaat het op zich wel goed. Afgelopen weekend is mijn jongste 1 jaar geworden, en heb ik me helemaal laten gaan met de marsepeintaart en al het andere lekkers. Resultaat vanmorgen 90,7 :( maar goed hopelijk aankomendr week weer onder de 90. Dat is dus gelijk de reden dat ik niet echt gereageerd heb afgelopen week. :)

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Lees goede verhalen dames. Lees alles nog mee maar beetje op een laag pitje. Vinf het ook erg druk geworden 25 berichten per x terug te lezen !! Dit weekend weer iets te veel genoten haha. Maar volgens mij wanneer ik 2x in de week sport en me doordeweeks netjes gedraag kan dat verder geen kwaad. Wil natuurlijk ook niet meer aankomen en hier mee blijven lezen helpt me echt. Succes allemaal dames

paula1984, Cloud9, Cin1985 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier vanavond uit eten geweest. Iedereen nam een voorgerecht dus ik ook maar ;). Heb carpaccio genomen, is niet zo slecht denk ik. Daarna kip en daar zat geen saus bij, prima dus! Wel een bolletje tzatziki op (als saus en ipv mayo). En wat frietjes maar niet veel. Geen toetje, wel thee met een klein leonidas chocolaatje. En 2 cola light op. Dus ben heel tevreden, maar heb toch teveel op lijkt wel, voel me heel erg opgeblazen, bleh. Nog maar even een venkelthee nemen en op tijd naar bed, eens kijken of het me lukt morgenochtend te gaan sporten :)

yaro vindt dit leuk.
  8. paula1984

@Snoopy1979 heerlijk zeg en wat heb je goede keuzes gemaakt :thumup:

@madameV klinkt als een goed voornemen op die manier zou het prima moeten gaan :)

@Johanna01 nog gefeliciteerd!

9. yaro

yaro Niet meer actief

@Snoopy1979 dat klinkt heerlijk. Verstandige keuzes gemaakt. De knoopjes heb ik nog steeds hoor. Alleen de laatste weken ga ik elke keer heeeel hard omhoog als ik net weer een dag knoopjes mag verplaatsen. Dus daar doe ik momenteel zo weinig mee want ik ben steeds bezig om weer terug op dat gewicht te komen. En voordat ik de knoopjes had had ik ook een afstreeplijstje. Die heb ik er gewoon naast gebruikt. Ik werk altijd graag met lijstjes op papier.

@paula1984 ik kan mij heel goed voorstellen dat je oudste het spannend vond!

@Johanna01 balen van je gewicht. Maar je kinderen samen zijn maar 2x per jaar jarig dus dat mag best! Dat gewicht is er vast zo weer af.

@madameV wat fijn dat het goed gaat!

Hier gaat gewicht weer naar beneden. Vandaag 82.2. Heel fijn maar vanavond weer wandelen :|
    Denk dat ik maar op zoek moet naar knijpballetjes, stressballen. Helpt in ieder geval voor de opgeblazen handen. Al blaas ik helemaal op van wandelingen. Maar goed, dat is een vrij bekend probleem bij wandelaars. Nordic walking schijnt te helpen, maar of dat iets voor mij is weet ik niet.

Zo met zoontje naar de fysio en verder niks bijzonders op de planning vandaag.

De FIT training heb ik verplaatst naar morgenavond.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm gisteravond nog wat chocola op, gewicht weer omhoog geschoten natuurlijk (gisteravond met kleding aan gewogen, durf nog niet in de ochtend ;)). Niet alleen door de chocola natuurlijk, uiteindelijk was het avondeten best veel calorieën, heb ook best veel kip op. Maar vandaag weer een normale dag (als het lukt, voelt alsof ik een beetje een dipje heb) dus hopelijk snel weer op mijn gewicht van zaterdag!

@paula1984 ja de omgeving is daar inderdaad zo mooi! Heb een camping gezien aan de Loonse en Drunense duinen, lijkt me zo mooi! Ook met buitenzwembad, winkeltje, snackbar enzo. En animatie maar dat hoeft van mij dan weer niet zo eigenlijk ;). Zullen dan wel veel naar de Efteling gaan maar ook lekker wandelen en zwemmen. Zijn dan voor ongeveer 1200 euro klaar, 2 weken camping en hele jaar nog Efteling :). Maar goed, nog niet zeker dat we dit gaan doen hoor, nog overleggen met mijn man ;)
    Snap dat het voor je oudste even lastig is wat hij leuk gaat vinden, is toch best spannend allemaal! Bootjes vinden we hier allemaal ook zo heerlijk, even lekker ontspannen.

@Cloud9 ja dat is wel een beetje ver van de Efteling vandaan. Wij hadden toen de kinderen nog kleiner waren ook een abonnement, mijn man ging dan vaak even op woensdagmiddag. En als het dan zo druk was dat er op de snelweg al file stond, draaide hij gewoon om, dan maar een andere keer :)

@Johanna01 gefeliciteerd met je jongste! Hopelijk snel weer onder de 90! Maar ook als je een dipje hebt proberen te blijven schrijven, dat helpt! (bij mij in ieder geval wel)

@madameV als het zo werkt voor je is het natuurlijk prima! Kijk daar ook naar uit hoor, dat ik op mijn streefgewicht zit en dan in het weekend 1,5 kilo aankom die ik er dan in de week weer af krijg. Nu is dat knap frustrerend, als je op je streefgewicht is het juist prima ;)

@yaro als ik knoopjes heb verplaatst laat ik ze daar wel zitten hoor, gaan niet weer terug de andere pot in, zo demotiverend ;). Alleen duurt het soms even voordat ik weer nieuwe knoopjes mag verplaatsen :)
    Fijn dat je gewicht weer omlaag gaat, alleen straks na het wandelen weer omhoog waarschijnlijk, blijft lastig en irritant. Maar ja, gewoon volhouden en dan gaat het wel weer verder omlaag!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
  12. Sprankeltje

Sprankeltje Actief lid

20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    Even snel tussendoor

@Snoopy1979 voor de lijst 93.2....beetje balen maar de periode zit er weer aan te komen en dat in combi zorgt voor het enigzins teleurstellende resultaat

13. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Goeiemorgen allemaal! Is het bij jullie ook al zulk baggerweer?? Hier regent het al twee dagen lang....

Hier niet een al te best weekend gehad, vooral zondag heb ik me aardig laten gaan.... We waren een dagje bij mijn ouders, en die hebben overal in huis snoep staan... ik kan me dan 100x inhouden, maar op een gegeven moment zwicht ik... dan lijkt het hek ook meteen van de dam te zijn... Stom eigenlijk hé?
    Najaa, vandaag ben ik weer helemaal in het gareel! Donderdag weer op de weegschaal... hoop dan rond de 83 te zitten.

@Cin1985 , whoohoo! Onder de 90 :) wat een geluksmomentje is dat dan hé?!

@yaro , wat een goed idee dat afstreeplijstje! Dat ga ik ook maken denk ik!! Lekker motiverend!

@Sprankeltje , yoga lijkt me ook nog wel eens leuk om te gaan doen!

@klaver85 , bleeeggh wat een ellende zeg!! Hopelijk knapt iedereen daar snel weer op!

@Snoopy1979 , jij bent goed bezig!! knap dat je je zo goed hebt kunnen inhouden bij je etentje zeg! Gezonde keuzes gemaakt! Chocolade is momenteel ook mijn grootste valkuil... het is ook overal om me heen, in de winkels, op mijn werk... pff lastig hoor!

@Johanna01 , gelukkig duurt het weer een jaar voordat hij jarig is! Nu weer schouders eronder!!

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Dit had ik vorige week ook.... probeer je er niet teveel door te laten ontmoedigen.. Gewoon goed doorgaan en dan zul je zien dat het na je periode er gewoon weer af is!!

15. paula1984

@Snoopy1979 ik weeg op woensdag maar zat te denken is dat lastig voor je lijstje?

16. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Doe ik zeker @Snoopy1979 & @yaro.
    Vanmorgen was het weer 90,2 dus ik denk ook een hoop vocht. Nu weer doorgaan, ik wilde graag voor 1 januari op 88 kilo zijn dus daar ga ik voor!

yaro en blike1987 vinden dit leuk.
  17. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Dat kun jij!!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier weer de tabel, zal zo nog reageren.

knop.JPG

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Sprankeltje balen maar kop op en weer oppakken, komt goed, volgende week wellicht wel iets eraf!

@paula1984 weegdag maakt mij niet uit, ik update de tabel op dinsdagochtend en zet alles erin wat ik dan heb :)

@Johanna01 goed dat je er weer voor gaat! Gaat goed komen, inderdaad na veel eten houd je veel vocht vast dus dat motiveert al lekker!

@blike1987 herkenbaar hoor, ik zwicht ook nog wel eens ;). Hier ook baggerweer, gister dus met de auto naar mijn werk geweest maar wel 50 minuten (geheel vrijwillig) in de regen gewandeld. Over een half uurtje ongeveer weer wandelen, hoop dat het dan wat beter is, het lijkt droog te zijn nu. Ben wel met de fiets vandaag dus goed bezig :)

blike1987 vindt dit leuk.
  20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @Snoopy1979 , goed bezig! heerlijk hé om te wandelen... over een paar maandjes gaat mijn dochter ook naar school, dan kan ik sochtends ook gewoon weer lekker gaan wandelen! Daar kijk ik echt naar uit!

@yaro , ik heb je idee van die streepjes even gekopieerd als je het goed vind! Vond het zo'n supergoed idee!! Heb ook ééntje voor mijn man gemaakt... zijn ongeveer evenveel streepjes dus we gaan er een soort wedstrijdje van maken... de eerste die 10 streepjes heeft gezet krijgt een verrassingscadeautje van de ander! Dit werkt echt héél goed voor mijn motivatie (dat had ik ook wel even nodig)

WhatsApp Image 2017-11-21 at 11.51.53.jpeg

Deel Deze Pagina