Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Wel minder bewerkte shizzle. Denk ik, al vraag ik het me af want, mac ;)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Morgen weer weegdag (sorry.. niet 2x per week maar 3 pwk... controllfreak :D).

Vandaag was mijn schema als volgt

O: volle yoghurt met havermout en kiwi
    T: appel
    L: Ceasar salade met yoghurtdressing en beetje croutons
    T: 3 snoeptomaatjes
    D: ovenschotel met spinazie/cottage cheese/mager rundergehakt/tomaat/gekookt ei/ geraspte 20+kaas.

Zal mij benieuwen wat het tot nu toe is.

Over 5 weken gaan we op vakantie en ik hoop dan nog ca 7-10 kilo kwijt te zijn.
    Geen idee of het gaat lukken, maar dat zien we dan wel weer.
    Over 3-4 wkn ga ik heel langzaam wat meer koolhydraten toevoegen om mijn lichaam weer te laten wennen zodat het op vakantie niet ineens in "shock" raakt als ik daar een broodje bij het ontbijt eet :D;)

En als we terugkomen van vakantie pakken we draad weer gewoon verder op :)

mama en zoon vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja volgens mij wel ongeveer. Al is de salade natuurlijk wel een stuk gezonder en het vult ook meer vind ik.

Logan vindt dit leuk.
  4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lekkere dingen heb je gegeten!
    Wij gaan ook over 5 weken op vakantie. Ga 7-10 kilo echt niet redden maar hoop toch wel nog 4-5 kilo eraf. We zullen het zien ;)
    Ben je niet bang dat je in de vakantie veel gaat aankomen als je meer koolhydraten gaat eten? Hoe lang gaan jullie? Ik hoop echt dat ik me dan een beetje in kan houden met eten.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Wij gaan "maar" 8 dagen dus valt mee ;)

En idd ... dat aankomen... daarom ga ik mijn lichaam alvast weer laten wennen aan wat extra koolhydraten. En het is daar altijd zo warm dat je automatisch ook meer gaat drinken en ik drink dan zeker wel 3 liter water op een dag.
    En we gaan niet lijnen op vakantie... maar ik ga wel opletten natuurlijk ;);)

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Vandaag weer een dag gehad waar ik prima tevreden over ben:

O: 2 sneetjes fries roggebrood met kaas
    T: 3 abrikozen + perzik
    L: 2 sneden volkorenbrood met kipfilet, 1 worstenbroodje, 1/2 komkommer, kom uiensoep, gekookt ei
    T: 1 paprika + perzik + 1 snede fries roggebrood met jam
    D: Mi met balletjes en groente + kommetje yoghurt
    T: kommetje yoghurt

En lekker 1tje uur gesport.

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    @RoGiJuLi 3 vind ik nog mee vallen. Ik kan het echt niet laten om elke dag te wegen :( Soms meerdere keren, alsof het zo snel zou gaan....

Hebben jullie niet dat als jullie niet door lijnen op vakantie dat het dan lastiger is om weer op te pakken? Ik vind dat echt lastig, dan moet ik de knop weer opnieuw gaan zoeken. Wel vind ik zo'n vakantie, net als jullie, weer zo'n streefmoment om onder een bepaald gewicht te zijn. Wij gaan over 12 weken op vakantie. Ik zou dan 7,5 kilo kwijt willen zijn. het gewicht voor ik zwanger werd van onze oudste. Dat zou behapbaar moeten zijn.

Op vakantie ga ik het wel aanhouden dat ik bepaalde voeding echt niet mag. Ik wil niet weer de smaak te pakken krijgen. Maar ik denk wel dat ik ga genieten van lekkere broodjes als lunch.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Elke dag wegen is hier ook een dingetje. Gelukkig als ik moet werken geen tijd voor.

9. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Jullie zijn goed bezig dames!

Hier is het dikke ellende. Vanmorgen even gewogen en ten opzichte van een week geleden ben ik 2,4 kilo zwaarder! Zwaarder! 107.8. Ik kan wel janken!
    Ik heb het overdag echt goed gedaan. De avond maaltijden waren minder, maar geen 2.4 kilo in een week minder! Zeker niet als je bedenkt wat ik weg at!
    Lastige is dat ik er gelijk klaar mee ben. Als opletten ervoor zorgt dat ik aankom, dan kan ik toch beter los gaan met eten?

Dat is bullshit natuurlijk, maar ik ben echt verdrietig nu.

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat frustrerend! Ik kan me voorstellen dat je in de put zit. Misschien veel vocht vastgehouden? Bijna ongesteld? Al een paar dagen niet goed naar de wc kunnen gaan? Dat kan allemaal schelen.

Niet opgeven nu want je wilt ook niet altijd blijven aankomen! Hup, doorzetten, je kan het! :)

Fortunae vindt dit leuk.
  11. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Dat is echt enorm balen en kan mij voorstellen dat je er even niet meer in geloofd, maar geef het alsjeblieft niet op en zet door. Je kan het! Misschien inderdaad een slechte stoelgang gehad of vocht vastgehouden.

Fortunae vindt dit leuk.
  12. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Heb gisteren bami met ketjapsaus gegeten dus vocht kan best.
    Maar zoveel??? Ongesteld hoop ik niet maar mijn cyclus is nog weg sinds de geboorte van de jongste (3 maanden) en ik hoop dat dat nog even zo blijft.

Zometeen langs de huisarts, heb een moedervlek waar hij even naar moet kijken en dan vraag ik hulp. Want ik durf met de borstvoeding niet all in te gaan, maar dit is te erg!

13. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wat vervelend!

Je lichaam moet vocht vast houden voor de bv.

Fortunae vindt dit leuk.
  14. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43

Dit ts! Hou de moed erin meid.
    Je kunt het, het kunnen een boel factoren zijn. Vocht vasthouden door zout etc..

Fortunae vindt dit leuk.
  15. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Even een heel dikke knuffel aan jou ts:):thumup:

Fortunae vindt dit leuk.
  16. Logan

Logan Niet meer actief

Och meis.. kan zeker vocht zijn! Als ik het weekend iets slechts gegeten heb zit er rustig anderhalve kilo aan.
    Heel demotiverend.. ik weet t :(

Fortunae vindt dit leuk.
  17. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik schrijf niet mee maar lees wel wat mee en TS; kom op! Je kunt het! Ik snap dat je enorm baalt maar niet opgeven nu; volgens mij gaat het nu meer om de mindset dan om de echte kilo's. Zodra je de goeie mindset hebt gevonden en echt in een goed ritme komt, volgen de kilo's vanzelf! Ik duim voor je! Zet em op!

Fortunae vindt dit leuk.
  18. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Lief dames dank jullie.
    Ben echt labiel vanmorgen. Net bij de huisarts zitten brullen en nu lees ik jullie, ga ik gewoon vrolijk verder.

Huisarts wil niks doen tot ik ben gestopt met borstvoeding. Tenmiste, niet echt.
    Wel vond hij het top dat ik er mee kwam en gaan we samen een traject in. Zonder zwepen zei hij . #hebeenfijnehuisarts
    Over 2 weken terug. Devies voor nu. Max 1x pw wegen en dat wil hij terugbrengen naar eens in de maand.
    Ik moet in de tussentijd bedenken (en opschrijven) wat mijn valkuilen zijn en waar mogelijkheden en onmogelijkheden liggen.

Voor mij is het gewicht op lange termijn gevaarlijk. Maar voor nu gaat de borstvoeding voor de jongste voor. Dat is nu het belangrijkste. Aldus de huisarts.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben benieuwd, hoop dat het een beetje lukt! Bij jou maar ook bij mij ;)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het al lastig om het na 1 dagje zondigen weer op te pakken ;). Daarom eet ik eigenlijk elke dag wel wat lekkers, zodat het geen zondigen is en ik niet daarna snak naar iets slechts. Weekendjes weg zijn wat dat betreft ook drama. Daar hoort wat lekkers bij vind ik, gaan ook vaak uit eten dan. En vakanties zijn nog lastiger. Ik eet thuis altijd volkoren brood, in Frankrijk altijd (veel stokbrood). En 's avonds wat lekkers (teveel). Ga deze zomervakantie echt proberen op te letten! We gaan eerst een week naar Duitsland, ben heel benieuwd, nog nooit daar op vakantie geweest.
    Die 7,5 kilo over 12 weken moet wel lukken!

Deel Deze Pagina