Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vanochtend woog ik zoals ik verwachtte 1,3 kilo meer dan gisterochtend :p. Vandaag een gezond dagje en lekker veel venkelthee. Morgen toch weer weegdag dus probeer er nog wat af te krijgen ;).
    Vanochtend naar de huisarts geweest en mijn keel is waarschijnlijk gewon geïrriteerd door een virus die er al weken zit. Dus gaat vanzelf wel weer een keer over ;). Ook mijn angsten besproken en ga in januari naar de psycholoog. Vind het eng maar kijk er ook naar uit dat ik er iets aan ga doen.

Zal mijn lijstje weer eens een keer plaatsen:

O pap
    T appel en ei
    L beetje volkoren pasta met heel veel groente en pastasaus (biologische van de aldi, zit alleen tomaat, zout en kruiden in). Klein beetje parrano kaas. Was echt heerlijk alllemaal maar deed wel pijn aan mijn nog steeds beetje kapotte lip ;)
    T denk skyr met diepvrieszomerfruit
    A 2 volkoren boterhammen met weet nog niet wat
    T misschien een stukje chocola. Moet nog speculaascakejes maken voor morgen dus misschien proef ik daar een stukje van.

@madameV dank je wel :). Ai teveel snoepen is natuurlijk niet goed. Misschien voor jezelf van tevoren vragen wat je mag? Of echt alleen in het weekend?

@Cloud9 hoop dat je morgen weer een beetje bent afgevallen!

@yaro ik hoop dat je gewicht snel weer gaat dalen. Ik maak ook bijna nooit een planning maar houdt het wel goed in de gaten hoeveel ik nog mag eten.

@Blijdorp ach daar kan je echt gaar van zijn dan! Maar bedenk je dat je je van veel suiker veel moeier gaat voelen. Dus probeer toch gezond te eten :)

@Sprankeltje ja af en uit uit de band springen moet kunnen. Dat is in ieder geval beter dan uit emotie of verveling of gewoon omdat het lekker is teveel gaan eten ;). Fijn dat afgelopen week goed is gegaan, nu het weekend nog ;). Heb er wel zin in, vind het zo gezellig! En dan heb ik er vaak allemaal sch**t aan en snoep ik veel teveel. Ik hoop dat ik dat kan voorkomen dit keer :).

2. yaro

yaro Niet meer actief

@Blijdorp ook al lekker aan het schommelen met hormonen dus.
    Herkenbaar dat extra snaaidrang als je moe bent.

@Sprankeltje nee heb nog geen idee wat ik ga kiezen. Al neig ik naar een nachtje weg. Is al zo lang geleden voor ons. Maar die kast heb ik zoveel meer aan. Maar die komt er anders ook wel denk ik.
    Fijn dat deze week goed ging. Succes dit weekend.

Hier een moeilijke dag. Om maar goed te beginnen Haha. Heb veeeel hoofdpijn. Slaap al een paar weken slecht door heftig dromen dus ben ook doodmoe. In de winkel heb ik zowel chips als brownies in de handen gehad. Maar heb ze weg kunnen leggen en heb wel 2 luxere broodjes gehaald (best veel punten). Een betere keuze vond ik. Normaal ben ik ook gewend bij hoofdpijn te willen eten eten en eten. Zal wel van de stress zijn wat ik nu meer los kan laten denk ik.

3. yaro

yaro Niet meer actief

@Snoopy1979 balen van die 1,3 kg maar is natuurlijk ook veel vocht bij. En je bent maar 1 keer per jaar jarig (nog gefeliciteerd trouwens). Goed dat je voor je angsten naar de psycholoog gaat.

4. Sprankeltje

Sprankeltje Actief lid

20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    @Snoopy1979 gelukkig is het alleen een virusje...wel balen natuurlijk maar dat gaat vast snel weer over. Goed van je dat je naar een psycholoog gaat, lijkt me inderdaad best even een stap om te nemen maar het gaat je uiteindelijk vast helpen. Weet niet of je het al eens verteld hebt of er überhaupt over wil praten maar beïnvloeden je angsten ook je dagelijkse leven ?

@yaro wat goed dat je de snack aan de kant hebt gelegd en hebt gekozen voor de luxere broodjes. Misschien ook niet zo gezond maar beter dan chips en koekjes. Jij doet de WW toch als ik me niet vergis. Volg je het nieuwe programma ? Ik overweeg om het oude weer op te pakken in het nieuwe jaar als dit wat ik nu probeer niet genoeg houvast biedt; ik vind het berekenen van alles alleen vaak best tijdrovend.

Nou moet zeggen dat ik me vandaag al vergrepen heb aan een zakje pepernoten dus moet mezelf even tot orde roepen en het daarbij laten vandaag maar zo moeilijk. Ben ook een beetje moe en chagrijnig eigenlijk als sinds gisterenavond maar dat moet geen reden zijn om meer dan dit te gaan snoepen.:$

5. yaro

yaro Niet meer actief

@Sprankeltje ik heb geen ervaring met propoints. Ik volg nu smartpoints, maar eerder ging het beter dan nu. Ik heb meer punten nodig om af te vallen. Maar vanaf januari komt er een nieuw programma. Dat wist ik ook niet, maar het schijnt dat er niet veel veranderd alleen dat er meer 0 punten producten komen en je dus meer vrijheid hebt. Ik vind de app wel heel handig trouwens.
    Een paar pepernoten moeten wel kunnen hè. Maar hopelijk blijft de rest van de dag goed gaan

6. Sprankeltje

Sprankeltje Actief lid

20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    @yaro alweer een nieuw programma ? Dat vind ik het lastige bij de WW dat ze zo vaak wisselen. Ik had toen zo'n thuis pakket en een half jaar later waren ze gewijzigd van programma en mocht ik ineens niet meer m'n punten opvragen. Je kan bij zo'n thuis pakket steeds als je afgevallen bent je nieuwe punten totaal opvragen maar dat kon dus niet en ik had toen geen zin om een nieuw programma aan te schaffen.
    Die app lijkt me wel handig maar ik had die niet en vind het op moment iets te prijzig om of een nieuwe pakket aan te schaffen of om met een online abonnement te werken. Om die reden wilde ik het oude maar weer gewoon oppakken als ik het niet red om voor het eind van het jaar onder de 90 te zakken.

7. yaro

yaro Niet meer actief

Ja inderdaad alweer een nieuw programma. Als ik dat had geweten had ik geen jaar abonnement genomen. Ik kan niet tegen verandering namelijk hahaha.

Hier heb ik dezelfde soort knopen weer gevonden voor in mijn potjes. En gelijk de stand wel naar vandaag aangepast. Dus weer knopen terug in het nog af te vallen potje. Daar zitten nu 75 knopen in. In het reeds afgevallen potje zitten er nu 335 in. Het aantal ons dat ik ben afgevallen.

Vanaf nu kan ik dan ook gelijk weer resultaat overhevelen, ipv eerst weer te wachten tot ik onder de 81,5 ben.

En nog veeeel leuker. Ik ging shoeby in om te kijken of ik een jeans maat 31 zou passen. 2 gepast en beide zaten zo goed dat ik een maat 30 heb gepakt en die past!!!! Was zo beduusd dat ik niks gekocht heb. Maar binnenkort ga ik dat wel doen!

Blijdorp en Sprankeltje vinden dit leuk.
  8. yaro

yaro Niet meer actief

De potjes met de huidige stand

Bijgevoegde bestanden:

Cin1985 en Sprankeltje vinden dit leuk.
  9. yaro

yaro Niet meer actief

En de broek :eek: geen idee waarom al mijn foto’s scheef komen.

Bijgevoegde bestanden:

Cin1985 vindt dit leuk.
  10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @yaro , wat fijn dat je zo'n positief gesprek hebt gehad! Zo fijn als de leraren je kind begrijpen hé?! wat leuk om een foto van je te zien! Ik had je zelfs nog iets jonger geschat op deze foto ;) Wat knap dat je het lekkers in de winkel gewoon weer hebt kunnen terugleggen!! Goed hoor! whaa wat goed van die broek!! Dat is echt leuk hé? Shoppen wordt gewoon weer fijn zo!!

@Snoopy1979 , als je er maar van genoten hebt! Je bent ten slotte maar 1x per jaar jarig hé?

@Cloud9 , keurig! Goed bezig!

@Blijdorp , hoe is de dag gegaan? heb je je een beetje in kunnen houden?

@Sprankeltje , dat is goed! keuzes maken, en je mag best ook wel eens genieten hé? Ik heb ook een lastig weekend voor de boeg, dus ik probeer gewoon 1 of 2 momenten te kiezen waarbij ik van mezelf wel iets lekkers mag, dan is het ook vol te houden hé?

yaro vindt dit leuk.
  11. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@blike1987 Ja mn dag is zo verlopen dat ik bijna niks heb gegeten na de lunch. Kleintje is opgenomen in het ziekenhuis met urineweginfectie :(

12. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Yeah!!! Zojuist gewogen en het is 81kg!!!! Mijn doel van 80 met de kerst komt steeds dichterbij en wordt nu ook haalbaar. Vandaag Sinterklaas vieren dus ook wat lekkers. Zal mij proberen in te houden!

yaro, Blijdorp en Cin1985 vinden dit leuk.
  13. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    @Blijdorp hè wat zielig!! En dan nog zo klein... veel knuffelen en overspoelen met liefde!

@Cloud9 jippie!!!!!! Goed zeg! Jij hebt wel iets lekkers verdiend! En die 80 moet echt wel gaan lukken!!

Hier gisteren een trots momentje :rolleyes: zat precies op -20,1kg!! Maar Ja, morgen Sinterklaas... Ga me wel inhouden ondanks dat we patat gaan eten. Daarnaast gewoon geen lekkers!

yaro, Blijdorp, Cloud9 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @Blijdorp , ohnee!! dat is schrikken!! Sterkte voor jullie daar!

@Snoopy1979 , yeah!! Nog 1 kilootje maar!!

Hier vroeg uit de veren, slecht weekend voor de boeg dus ga zo nog ff een uurtje wandelen en de zon zien opkomen! Heerlijk! Wel goed aankleden, want volgens mij is het stervens koud

yaro, Blijdorp en Cin1985 vinden dit leuk.
  15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @Cin1985 , wauw! 20 kg! Wat een ongelovelijke prestatie, daar mag je hardstikke trots op zijn hoor!

Cin1985 vindt dit leuk.
  16. yaro

yaro Niet meer actief

@Cin1985 wauw wat goed zeg!!!

@Cloud9 jeeej die 80 is heeel dichtbij!

@blike1987 heerlijk zo’n ochtendwandeling.

Hier een chocoladeletter gegeten vandaag... oeps Haha. Maar avondeten heb ik wat gewokt met kip en groente en geen rijst. Ter compensatie. Verder vandaag de hele dag last gehad van de iPhone bug.. stipt elke minuut sloot mijn telefoon alles af. Zooo frustrerend. Maar het is gefixt.

Wel heb ik vandaag een groot canvas gehaald. Daar ga ik de knoopjes op plakken als ik klaar ben met afvallen. Kan ik alvast een schets maken en later verven.

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Even meldplicht. Woog vanochtend 68 precies.

yaro vindt dit leuk.
  18. yaro

yaro Niet meer actief

@madameV netjes!

Zo, de hele avond bezig geweest met een canvas. Ik heb besloten gewoon alvast te beginnen aan het schilderij dat ik wil maken met de knopen. Ik heb het idee klaar. En de schets ook (mits ik dat niet meer hoef te veranderen omdat het toch nog niet helemaal klopt). Binnenkort schilderen en over -500 gram kan ik de volle bladeren al plakken. De rest van de knopen ga ik de overgebleven bladeren mee versieren. Lastig uitleggen. Maar denk dat ik daarna per kg verder ga plakken.

Ik zal foto’s laten zien, anders is het helemaal niet duidelijk volgens mij. Dit is de 1e ruwe schets om te kijken of het idee haalbaar was. Daar zie je de verdeling van de knopen ook op.

Bijgevoegde bestanden:

Cin1985 vindt dit leuk.
  19. yaro

yaro Niet meer actief

Dit is de schets die volgens mij moet kloppen. Dit moet hem gaan worden.

Bijgevoegde bestanden:

Cloud9 vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Heyhey @Snoopy1979 , ik ben er nog. Ik kom mijn oude account niet meer in omdat ik een nieuwe computer heb en alles in mijn oude gelinkt had zitten. Ik zat toevallig even een paar pagina's te lezen om te kijken hoe het de dames verging.

De afgelopen maanden waren struisvogelpolitiek. Ik stopte met bv en toen stond mijn gewicht weken stil. Op een gegeven moment barste de bom en verloor ik alle motivatie. Ik durf mij niet meer te wegen en ik vrees dat het meer is dan waar ik mee starte... Ik schaam mij daar erg voor en durfde niet meer mee te schrijven/lezen :(

Deel Deze Pagina