Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Wij gaan over 7 week op vakantie. Ben niet van plan mij dan ergens aan te houden eerlijk gezegd. Wil wel een beetje opletten, maar wil vooral ook lekker genieten. Vorig jaar na 2 week Italië en bijna elke dag pizza en ijs 0.5 kilo erbij. Dat is een paar dagen streng bij thuiskomst. Heb ik er wel voor over.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh maar 0,5 kilo valt wel mee! Ik kom dan altijd 3 kilo aan ofzo :oops:
    Zijn wel van plan om veel te wandelen de komende vakanties, maar wil me toch nog een beetje inhouden en toch wel gezond eten.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Ja op vakanties zijn we ook veel bezig en dan snoep ik veel minder. Ik eet echt als ik me verveel. En scheelt dat ik niet van roomijs/Magnums enz houd en liever een waterijsje heb. Ik ben niet zo'n wandelaar, maar man wel, dus bewegen gaan we ook wel.

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Daar waar ik vorige week nog af en toe smokkelde ga ik deze week hartstikke lekker. Ik zit er helemaal in :D

O: muesli + yoghurt
    T: Appel + peer
    L: 4 sneden volkorenbrood, 1x kaas, 1x ham, + 2 tomaten met verse basilicum
    T: 1/2 komkommer + paprika
    D: pasta met spekjes en kaassaus + yoghurt

Totaal 1550 kcal, en weer klaar voor vandaag :)

5. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Vandaag:

O. Twee volkeren beschuiten met kaas en kom Griekse yoghurt met muesli
    T. Niets
    L. Twee broodjes met een gebakken ei
    T. Twee volkoren cracottes met kaas en een nectarine
    A. Bami met saté

Voor bij de thee straks nog twee stuks fruit.

Een goede dag, en weer niet gesnoept!!!

Micera vindt dit leuk.
  6. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Snap ik volkomen! Zelf hou ik ook geen rekening met dieet in de vakantie. Wij gaan een weekje in Nederland op vakantie en tegen die tijd wil ik zeker op de -5 kilo zitten. Als ik dan een kilo aankom op vakantie vind ik het niet zo erg.
    Ik ga nu al een paar dagen met de fiets te werk en ik wandel ook veel.

suus1983 vindt dit leuk.
  7. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Vandaag wel weer goed gegaan. Heb het volgende gegeten:

Ontbijt: Bruin bolletje met ei, bakje yoghurt en een glas melk
    Lunch: Broodje fricandeau
    Tussendoor: Nectarine, Mandarijn en een halve banaan
    Avond eten: Aardappel, Spinazie en Slavink

Ga straks nog wat aardbeitjes eten en dan is het weer klaar voor vandaag!!

8. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Goed bezig dames!

Hier toch een flinke knauw gehad. Wel van het weekend met mijn moeder besproken wat ik wil en hoe en wat met afvallen. En vandaag met mijn schoonmoeder over gehad. Wil niet met iedereen open kaart spelen, maar moet wel wat steun hebben in de omgeving.

Vandaag is verder goed gegaan, gesmuld van de broodjes hamburger met lekker veel uit, tomaten, augurk en lekker komkommer om los te snacken. Jammie.

Nu alleen thuis, maar zit zo vol van het langzame avondeten (half 6 aan tafel gaan zitten, 7 uur laatste hap), dat vanavond verder niks snoepen wel zal lukken.
    Wilskracht heeft het wel verloren van het ijsje. Toen mijn vader het de eerste keer vroeg reageerde ik niet, maar bij de 2e vraag, won de gewoonte om mee te doen. Had ik nee gezegd dan was er niks aan de hand geweest, maar pff marsijsjes zijn zo lekker!

Vanmiddag trouwens gesnackt met 2 appels in stukjes gesneden en met een beetje kaneel en dan warm..bijna appeltaart vulling... Jammie

Morgen wordt lastig. Dan is de jongste voor de eerste keer oefenen bij de gastouder en ben ik de hele dag allen thuis. Hoewel ik daar naar uit kijk, even alleen dingen voor mezelf doen. Ging dat normaal gepaard met wat lekkers.
    Iemand een tip voor een lekkere gezonde lunch?

9. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Idee voor een 2persoons lunch: Snij de volgende dingen klein: rode paprika, granny smith, ui, serumie. Die daar wat yofresh, zout, peper, druppel citronsap en vleugje zoetstof en doe het geheel in wraps. Smullen maar.

10. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil nu nog 12,5e kg afvallen. Ik ben begonnen op valtaf.nl. Ik tel calorieën. Dat werkt voor mij het beste.

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    @Fortunae: misschien is het toch goed om nog eens kritisch naar je eetpatroon te kijken. Ik lees in 1.5 week toch meerdere keren ijs tussendoor + bij bijzondere gelegenheden iets extra's (kaarten, uit eten, weekendje weg) + halve reep chocolade tussendoor.

Als je dat allemaal bij elkaar optelt, in slechts 1.5 week, is het ongemerkt best veel. En allemaal dingen die je had kunnen laten zonder honger te hebben, af te zien of streng te lijnen.

Ik herken het van mijn eigen jeugd. Ik ben opgegroeid met een hele andere visie op wat "normaal eten" was. Mijn moeder had flink overgewicht en standaard waren onze porties groter en werd iets tussendoor als normaal gezien. Niet als iets extra's. Een ijsje warm weer? Dat hoort er bij. Maar dat kwam niet in plaats van een kom vanille vla, het kwam er bovenop. Iemand jarig? Dan toch wel 2 stukken taart en alles wat over was de volgende dag. Uit eten? Dan niet inhouden maar lekker genieten. 2 of 3 koekjes per dag? Heel normaal, pas bij veel meer koek / snoep werd het als iets uitzonderlijks gezien.

Pas toen ik zelf volwassen werd zag ik in dat onze familie niet dik werd van de lucht, maar dat er ongemerkt bijna dagelijks wel reden is voor iets ongezonds.

Dat inzicht heeft er echt voor gezorgd dat ik al 10 jaar terug de omslag kon maken, en dat ik nu ook weer bij mezelf de teugels aantrek om erger te voorkomen.

Het is niet vervelend bedoeld, maar ik wil je helpen om meer inzicht te krijgen. Hopelijk helpt het je!

12. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Je hebt ook wel gelijk hoor.
    Het valt misschien per dag wel mee of te verklaren, maar bij elkaar is het best wat. Het is natuurlijk ook wel de timing, ijsje van vandaag niet... Dat was gewoon gebrek aan wilskracht icm gewoonte ofzo. Maar dat weekendje en kaarten zijn geen gebruikelijke dingen. Maar goed, zo zijn verjaardagen dat natuurlijk ook niet, terwijl je die toch geregeld hebt. En een filmpje pakken doe ik ook niet wekelijks, maar uiteindelijk wel met enige regelmaat idem voor andere dingen.

Ik kan dan naïef mijn ogen sluiten of mezelf aanpraten dat het maar voor de gelegenheid is, maar help me vooral mijn ogen openen.

Ik zal een gedragsverandering moeten doorstaan en ik weet dat deze niet eenvoudig is, en het devies van mij huisarts om nu niets te doen wil ik zeker niet in de wind slaan, maar de blikopeners die jullie geven kan ik wel goed gebruiken! Alle stapjes, en dan heb ik het misschien nog niet eens over mijn acties maar vooral over inzicht, zullen op de lange termijn helpen. Dus ik blijf proberen niet te snoepen, en normaal te eten. En blijf alsjeblieft zeggen wat je opvalt. Niet omdat ik er gelijk iets mee kan, maar omdat het me wel zal helpen.

En in de tussentijd hou ik iedereen op de hoogte. Mijn route zal vast een lange zijn met vele kuilen, maar ook met pieken, maar ik moet aan de goede kant van de lijn komen! En dat zal moeilijk zijn en misschien heb ik nog wel weken nodig voor ik het echt kan, maar het gaat gebeuren!

Dus doe dit, want blijkbaar heb ik dit zelf niet zo ervaren en is het wel een absolute valkuil. En de opdracht van de huisarts was deze valkuilen de komende 2 weken te ontdekken. Dus dank je!

13. Logan

Logan Niet meer actief

Dagmenu vandaag

O: cracker met kipfilet
    L: brood met Vruchtenhagel (bedankt @Snoopy1979 ;))
    T: koekje ;)
    A: kip met roerbak
    T: banaan

14. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb het even moeilijk. Ik heb niet gezondigd maar de verleiding is even sterk. Het besef dat dit voor een hele lange periode zal moeten vind ik op dit moment even heel lastig. Ik wil het echt graag het afvallen. Voor mij is het vrijheid die ik ervoor terug krijg. Maar het omschakelen van 'beloning' op de korte duur vs die op de lange duur...

Ik heb het eerder gedaan. En ik weet hoe lekker het is zodra je kledingmaten door gaat schuiven (dat vind ik een fijnere periode als de periode waarin het doel behaald is en het vechten word om juist geen verandering te hebben). Dat de kleding allemaal steeds mooier gaat zitten en het zelfvertrouwen die je krijgt als je in die flow zit. Ik wil mij niet blijven schamen, voor mijn naar de buitenwereld, overduidelijke zwakke punt. Maar ik vind het lastig om het geloof in mijzelf te hebben dat het mij nog een 3e keer gaat lukken om veel gewicht kwijt te raken...

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Heel herkenbaar. Ik ben eerder 20 kilo kwijtgeraakt en dat binnen 3 maanden tijd, maar als ik nu denk aan hoeveel ik nog moet (25) dan vind ik het zo moeilijk om gefocust te blijven. Ben dan wel heel blij als er een kilo af is, maar als ik dan bedenk dat ik nog zoveel meer moet en hoe moeilijk het gaat worden, pff, ben ik bijna in staat om de moed op te geven.

Dit kan ik nu echter gewoon niet doen. Ik heb best veel klachten de laatste tijd, die waarschijnlijk niks met overgewicht te maken hebben, maar het wordt er ook niet beter op. Ik moet wel. Als ik doorga op de oude manier weeg ik over 3 jaar misschien wel nog veel meer.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Gister ging goed, vandaag gewogen (afgelopen zaterdag voor het eerst) en 1.8 kilo eraf. Vooral vocht, maar het is toch altijd een stimulans.

Zie alleen nu "op" tegen het weekend. Onze jongste is dinsdag jarig en dat vieren we zondag. Ik hoop gewoon heel erg dat ik een beetje maat weet te houden en dat ik niet een week opletten ga verpesten. En mocht ik toch teveel nemen, dat ik dan maandag het weer goed weet op te pakken. Erg lastig.

Fortunae vindt dit leuk.
  17. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Wat zijn jullie goed bezig allemaal!

18. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb geen verstand van afvallen dus misschien opper ik iets heel raars, maar zou het op de verjaardag van je jongste helpen als je tegen jezelf zegt dat je bv 1 keer iets lekkers mag pakken? Dan heb je een soort houvast en dan ontzeg je jezelf niet alles maar weet je voor jezelf wel de grens?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel herkenbaar @Victoria30 en @suus1983 ! Ik ben 7 jaar geleden voor ons trouwen 22 kilo afgevallen. Het zat er helaas heel snel weer aan... ik begon toen met 88,6 en nu weeg ik 88,4. Kan daar dan zo de balen van hebben! Afgelopen december woog ik 84,7, ik zal zo blij zijn als ik dat weer weeg! Kan ik daarna weer richting de 80 :)

Gister op zich een goede dag gehad, wel net iets teveel chocola gegeten nog in de avond, was echt niet veel en ook heel beheerst maar gewoon net iets meer dan ik van plan was. Was 200 gram aangekomen na maandag en dat zit er nu nog aan, dus moet wel iets strenger worden voor mezelf. Dus geen chips, kinder chocola en dan ook 's avonds ook nog chocola ;)

Heb net kersen op, bak van 400 gram maar dan moet ik het in myfitnesspal invoeren met het gewicht van de steeltjes en pitjes er weer af toch? Anders zijn het wel heel veel calorieën! :eek:

Nu ga ik weer verder met zenuwachtig zijn voor de levering van de nieuwe keuken vandaag ;). Wordt maandag pas geïnstalleerd maar levering dus al vandaag. Verder rustig dagje, kinderen op school, ik vrij omdat ik op de keuken moet wachten, en daarna heeft het geen zin meer om naar mijn werk te gaan, heerlijk! :)

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Oh ja, heel herkenbaar! Bij ons thuis was dat precies zo. Mijn moeder ziet nog steeds niet in dat zijzelf juist degene is die ons gewoon dik maakte, met alle gevolgen van dien. Ik heb een nicht die nog veel erger is. Bij visite komt er heeeel wat op tafel en gewoon bij de koffie eten ze daar per persoon wel soms 3 gevulde koeken ofzo weg.
    Ik weet wel redelijk hoe ik moet eten maar juist doordat ik zo'n jeugd heb gehad zal het volgens mij nooit helemaal "normaal" worden. Vind het daarom des te belangrijker dat ik zelf wel consequent ben met mijn kinderen.

Deel Deze Pagina