@Cloud9 wat goed van je zeg! Mijn vriend heeft dus nieuw werk in de groente en fruit. Elke woensdag mag hij voor een habbekrats een krat vol groente en fruit mee nemen. Vorige week was de eerste keer. Sinds dien hebben we veel groente gegeten. Ik vind het wel lastig om chocolade te laten staan. Maar over het geheel eet ik nu een stuk gezonder. Zo maar eens kijken of ik wat eetbaars kan maken met de aubergines. Ik heb echt geen idee hoe dat smaakt.
Ik moet zo weg dus even snel maar ik maak altijd Surinaamse boulanger. Gehakt (ong 500g) rullen met bouillonblokje en kerriepoeder, uienpoeder en knoflookpoeder. Dan de geschilde aubergine (2 stuks) erbij, nog wat eerder genoemde kruiden erbij en dan een half uurtje ongeveer laten sudderen. Af en toe eventueel wat water toevoegen. Lekker met rijst! Op een andere manier lust ik aubergine niet
Oh ik lust aubergine op alle manieren. Het liefst in plakjes, olie erop en in de grillpan. Maar moussaka is ook lekker en het recept van @Snoopy1979 klinkt ook goed. De aubergine moet wel echt zacht worden om het lekkerst te zijn.
Dank je Die ga ik onthouden! Ik heb er courgette bij gehaald en lasagne van gemaakt. Dus dat staat minimaal een half uur in de oven te pruttelen. Nog een kwartier en dan weet ik of het gelukt is.
En hoe smaakte het? Wat Blijdorp ook schrijft, aubergine moet inderdaad zacht zijn. Mijn moeder maakte vroeger moussaka maar de aubergine was dan nog heel taai, bleh! Toen ging ik voor het eerst bij mijn man thuis eten en zei hij dat zijn moeder boulanger maakte en dat dat met aubergine was. Maar ja ik lustte natuurlijk geen aubergine . Sinds die avond lust ik het dus wel
Oooh even snel. Denk dat ik van dag ga wisselen, want maandag of dinsdag wegen lukt nu vaak niet. Blijf stiekem toch het 's ochtends net te lang liggen, en ren daarna de hele dag. Voor de rest blijft het heerlijk! De draken doen het super! Werk blijft geweldig. Gewicht doet even niet zoveel. 75.6
Mag ik even klagen. Hier is alles shit. Volgens mij hou ik enorm vocht vast. Moet ook ongesteld worden. Maar word er zo moedeloos van. Donderdag nog 69,3 zojuist 72.4! Oké heb me dit weekend wel iets te veel laten gaan maar dit is wel enorm frustrerend. Sorry ff ego trip maar heb sowieso ff mijn dag niet. Zal later weer reageren sorry dames
@madameV Mag altijd even komen klagen! En inderdaad vervelend dat er zo'n verschil in zit. Maar ik heb ooit gehoord dat een gewicht van een persoon vaak kan schommelen met verschil van twee kilo! Dit komt inderdaad vaak door vocht en slechtere stoelgang. Voor het zelfde geldt is het vandaag weer weg. Weet zeker dat je eerdaags weer onder de 70 zit!
@Snoopy1979 -1.8 voor de tabel. Verder gaat het hier niet geweldig. Al maanden verkouden, hoesten, en vooral moe moe moe Nu sinds gisteren een ontsteking in mn duim die dus 2x zo dik is. Heb m' nagel gestoten aan een (niet lachen ) courgette...onder m' nagel en dat heeft flink gebloed., en nu dus helemaal opgezwollen
@madameV dipjes horen er ook bij! En daar zit je nu ff in... Ook dit gaat weer voorbij! Wees niet te hard voor jezelf. @paula1984 he wat naar!! Ook niet aardig van die courgette! Hoop dat je hem flink de waarheid hebt gezegd en hem een kopje kleiner hebt gemaakt! Precies wat hij verdient!! #ikhebéchtnietgelachenhoor...
Hier weer de tabel. @paula1984 wat vervelend (ook van die courgette ), beterschap! Jouw banner klopt alleen niet met de tabel, wil je even kijken of het klopt? @madameV heel herkenbaar hoor, zit in hetzelfde schuitje, al een tijdje helaas... Hoop dat je snel uit je dipje bent! @klaver85 gelukkig gaat alles goed! Wat wordt je weegdag? In het weekend dan denk ik
Voor de tabel, 85,3 Hier gaat alles z'n gangetje, al heb ik het wel wat vaker lastig, al ben ik soms misschien ook te streng voor mezelf. @paula1984 klinkt pijnlijk @Zonnestralen handig dat je man dat elke week mee
@madameV denk inderdaad dat daar enorm veel vocht bij zit. Maar natuurlijk baal je dan wel als je dat op de weegschaal ziet staan. De aanhouder wint! @paula1984 Sorry, schoot toch ook echt even in de lach. Dat lukt je nooit meer. @Snoopy1979 Denk vrijdags. Werk altijd maandag t/m woensdag
@paula1984 Vervelend van je vinger en o wat is dat pijnlijk. Maar de manier waarop is toch wel apart, hopelijk heb je de courgette flink de waarheid verteld (moest stiekem toch even lachen). Hopelijk gaat je vinger snel over en voel jij je zelf ook gauw weer wat beter. Soms is dat kwakkelen nog erger dan gewoon even goed ziek worden en dan weer verder. Beterschap.
@Snoopy1979 De mannen hebben ervan gesmuld. Ik werd er op de 1 of andere manier erg misselijk van zonder dat ik het vies vond. Ik heb maar een rauwkost-vis-wrap genomen. @madameV Ben je het vocht nog verloren? Deze week hebben we voornamelijk fruit mee gekregen. Wat moet ik met 12 limoenen?
Haha geeft niet hoor meiden dat jullie erom moeten lachen Het is ook te stom voor voor woorden natuurlijk, zeker als je aan het lijnen ben Maar zoals al werd voorgesteld ik hen hem een kopje kleiner gemaakt
@Zonnestralen elke dag 1 persen en door een glas water doen opdrinken. Is super goed voor vitamine en vet af drijven. Stop ze in in plastic zak in dr koelkast en ze blijven weken goed
Ik durf er niet meer op haha Limoenen lastig inderdaad. Zou ook zo niks kunnen bedenken. In de zomer heb je er meer aan bij een glas koud water bv.