@madameV Ik was bij mijn 1ste zoontje,nu 7 jaar,veel aangekomen bij de zwangerschap. Ben toen 12,5 kilo afgevallen. Langzaam kwamen de kilo's er weer aan en raakte toen zwanger van ons 2e zoontje,nu 7 maanden, van die 10 kilo waren en maar 4 zwangetschapskilo. Het liefst wil ik nog 10 afvallen. Ga vandaag weer met goede moed beginnen. Heb nog 7 weken voordat we op vakantie gaan en wil er dan toch wel 5 kilo afhebben. Heb altijd afgesproken met mezelf 1 dag in de week mag ik wat ongezonde dingen. Doen jullie dit ook? Ten 1ste om het afvallen beter vol te houden. En ten 2de het schijnt beter te zijn voor je lichaam
Vanochtend heel blij op de weegschaal! Ik woog 65.6, dus nog maar 2.6 kilo verwijderd van mijn gewicht voor de 2e zwangerschap. Dat is toch het eerste tussendoel Vorige week sjoemelde ik nog wat, dus 0.5 kilo afgevallen. Deze week gaat het lijnen super goed en tot nu toe 1 kilo afgevallen. Dat geeft steun om op deze manier door te gaan.
Succes meid! 1x per week wat lekkers vind ik alleen echt weinig. Tenminste, het hangt er vanaf wat jij onder lekkers verstaat. Ik balans meer. Gisteren heb ik een cornetto gegeten, dus eet ik twee dagen geen koek (speculaas). Als ik een hele dag keurig heb gegeten, dan mag ik van mezelf best een stukje chocolade ofzo. Ik wil ook een beetje genieten van het leven
Ik probeer ook 1 dag in de week aan te houden . Heb het ook anders geprobeerd, maar dat werkte voor mij niet. Die dag heb ik normaal op zaterdag, nu maar op zondag ivm verjaardag zoontje. Na mijn uitspatting van gisteren kon ik het niet laten om toch even op de weegschaal te gaan staan vanmorgen. Die gaf gelukkig nog hetzelfde aan als gisteren, dus er maar weer hard tegenaan vandaag.
Ik ga proberen om zaterdag mijn weekdag te maken. Ik heb mijzelf voorgenomen om door de weeks niets te snoepen. Vind het niet nodig en kan beter wat gezonds 'snoepen' zoals wat fruit, komkommer of yoghurt. In het weekend mag ik wat zondigen, ik denk japanse mix (tip van hier) en een rijstwafel. Mocht ik de eerste 10 kg (mijn eerste doel) kwijt zijn kijk ik wel of ik ietsjes extra mag snoepen maar dat weet ik nog niet. Eerst maar even kijken hoe het zo gaat. Gisteren wel 20 minuten op de hometrainer gezeten, was ik best trots op. Vanochtend weer goed begonnen met een bruine boterham met ham en komkommer en een glas melk. Vandaag thuis met mijn dochter omdat we wat werklui over de vloer krijgen. Hopelijk hoe ik het vol!
Dames zie weer dat er gord wat kilos afzijn. Toppers!! Ik ben streng voor mezelf en eet dus amper tot niet koek, snoep, chips. Ik ben er achter gekomen dat als je al die dingen laat staan je ze na een tijd ook niet meer mist. Hier was het een gewoonte geworden ipv dat ik er echt zin in had. Nu is iets lekkers voor mij een zelfgemaakte dip vsn huttekaze en dan groente er in dippen. Heerlijk. Of ipv chips een rijstewafel met BBQsmaak. Kan ik echt van genieten. Ik beloon me ook niet meer met iets lekkers. Maar mooie oorbellen of een paar schoenen die ik al lang wil. Kleinere doelen beloon ik mezelf met een mooi make up ding. Palet ofzo. Nagellakje. Ik zie eten nu als iets om me te voeden en me gezond te houden en niet om me gelukkig te maken. Geloof me om tot dat inzicht te komen heb ik heel lang gedaan.
Zo qua niet snoepen heb ik nu wel de uitdaging van mn leven Er is gister weer heel wat snoep opgehaald tijdens de avondvierdaagse. Dus ik ben nu alle trommels aan het uitzoeken en oud spul weg aan het doen.
Ik vind dat ook fijn. 1 dag in de week aanhouden. Anders eet ik elke dag wel weer wat lekkers. En na die ene dag kan ik er ook weer een week tegenaan. Doe dat de ene x op zaterdag maar meestal op zondag. Afbak broodjes bij het ontbijt maar ook wat chips chocola enz. Ik zag trouwens laatst dat Japanse mix qua kcal ook niet heel veel onderdoet voor chips. Ik had ook gelezen dat dit gezonder is maar valt qua inname dan toch nog best tegen? Mijn vriend doet ook weer mee die is ook wat te zwaar. Ga hem zondag maar zo'n mooie weegschaal geven waar je van alles op af kan lezen. ( Niet als hint maar dat wil hij al langer dat weet ik ) meteen wat voor Vaderdag haha. Ik heb me vanochtend niet gewogen. Heuj
Hahahahaha nou ik genoot met volle teugen van dat ijsje kan ik je vertellen! Ik ben 'gewend' om best veel te snoepen, dus voor mij is dit al een uitdaging
Ik doe samen met met man een wedstrijd wie het meeste kan afvallen voor de vakantie. Hihi. Ben benieuwd. Heb als tussendoortje cherrytomaatjes met zuivelspread/ smeerkaas op. Maakt het net wat lekkerder. Natuurlijk de 20+versie. Wat drinken jullie zoal op een dag. Ik drink veel crystal clear en savonds cola light.
Zo er is weer veel geschreven, even kijken of ik het kan bijhouden op mijn telefoon @Micera voelt niet fijn hè als je teveel hebt gegeten. Maar je hebt lekker gevarieerd gegeten! @madameV welkom! Knap dat je zo snel weer aan je lijn gaat werken! Ik zou wel iets meer eten, zeker zo vlak na de bevalling. Het is echt heel weinig wat je eet. Hier werkt het beter om elke dag iets te snoepen, ben bang dat ik anders echt los ga op 1 dag. Maar dat werkt voor iedereen anders. @mama en zoon ach een keer wat lekkers moet kunnen. Maar ik zou dat ook zo kunnen vergeten hoor, dat ik aan het lijnen ben @suus1983 oh dat is balen van die shoarma! Maar als de rest van de dag goed is gegaan ben je alsnog goed bezig hoor! En vandaag gewoon weer normaal avondeten. @Rylie ah jouw jongste is nog zo klein, die mag nog lekker plakken . Hier lagen ze tot een week of 8 in de avond volgens mij altijd bij mij op mijn buik. Lekker plakken en mijn man zorgde dan voor wat te eten en te drinken Straks verder, was nog niet klaar maar drukte per ongeluk op verzenden, dus nog even bewerkt maar moet nu echt even boodschappen doen
Door de week overdag en s avonds alleen maar water en thee. In het weekend voornamelijk ook en soms een glas ice tea green.
Wat goed dames! Hier een echte water drinker! Overdag eigenlijk alleen maar. Iedere keer als ik in de keuken kom een glas. In de avond of op een feestje vaak een cola zero, of 2.
Ik drink ook water. Van zoetstoffen word ik vaak misselijk en als ik light frisdranken drink, val ik op de een of andere manier niet af. Dus als ik cola wil, neem ik een paar slokjes ipv een glas.
Ik vind dranken met zoetstof nooit zo fijn. Het schijnt ook dat je daardoor meer trek krijgt in "gewone" suiker. Wat betreft wedstrijd met mijn man, Die zou ik zo winnen haha. Mijn man is nog nooit beter in vorm geweest dan nu, heeft een superlaag vetpercentage ook, denk niet dat daar nog wat af kan. Al moet hij wel heel veel eten om het zo te houden. Oneerlijk eigenlijk.
Ik drink koffie, water of ijsthee (pak vd ah die laag in calorieën zit) Oneerlijke he! Mijn vriend snoepte vrolijk met mij mee om zelf 15 kg onder zijn ideale gewicht te zitten.
Hier maar niet gewogen, we hadden gister verjaardag en ik heb taart op en chips. Was wel errug lekker na zo'n lange tijd dus toe maar. Vanavond weer sporten