Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

@blike1987 yes wat ga je goed!! Bijna vaarwel voor de 8 :thumup:

Blijdorp en blike1987 vinden dit leuk.
  2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Blike, netjes!!. Volgende week idd een 7!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo veel geschreven hier, leuk!
    Hier heel druk gehad op het werk weer, meestal heb ik tussendoor wel tijd om hier te reageren, wel zo makkelijk met een pc, nu dus maar via mijn telefoon ;). Morgen lekker vrij, tenminste, als mijn collega het in z'n eentje redt. Anders belt hij mij zodat ik een paar uurtjes kan werken. Maar ik vermoed dat het wel gaat lukken.
    Jongste is nog elke avond flink aan het huilen om de pony, zo zielig! Morgen weer naar de manege, ben benieuwd hoe het dan gaat. Weer flink confronterend. Ik moet er zelf ook nog echt aan wennen en ben ook benieuwd op welke pony's ze nu vooral zal gaan rijden (ze reed vooral op de pony die overleden is).
    Qua eten gaat het hier goed, ik maak mijn weekpunten meestal per dag op zeg maar en in het weekend pak ik dan eventueel wat active points. Met 23 punten red ik het niet op een dag, vind het nu al best karig met de weekpunten erbij, ik eet eigenlijk te weinig calorieën, zeker voor hoeveel ik beweeg. Probeer dus veel fruit te eten en ei en skyr.
    Gewicht blijft wel even hangen nu, zelfs weer wat omhoog. Woog maandag 88,6 en vanochtend 88,8. Maar komt vast weer goed, ik wil het wel zo gaan volhouden, want voel me er wel heel goed bij!

@Cin1985 heel confronterend inderdaad maar wel fijn dat ze nu gaan kijken! Die miskramen telkens is niet niks. Hoop dat ze je kunnen helpen maar dat zal toch wel!

@Meisje@12345 oh jij gaat lekker zeg!

@blike1987 wow wat veel eraf! Goed bezig! Ik houd het nu dan weer op donderdag als weegdag ;)
    Kan me zo voorstellen dat je van die ree schrok, zou ik ook hebben! Wel heel mooi dat je dat dan zo tegenkomt. Gisteravond was ik op zolder de was aan het ophangen en ik had het zolderraam even opengedaan, om even wat geluiden van buiten te horen, vind dat zo fijn 's avonds laat. Hoorde een mannetjes bosuil die zo te horen niet ver weg zat. Zo gaaf!

@Sprankeltje wat balen dat je teveel bent gaan eten, wel heel goed dat je toch gaat proberen binnen je punten van deze week te blijven!

@paula1984 nou heel netjes weer hoor wat eraf is! Je hebt de flow weer goed te pakken geloof ik! :thumup:

@yaro als je dit leest, heel veel succes en wie weet zien we je nog eens terug!

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

@Snoopy1979 wat fijn dat je je er zo goed bij voelt! Word er zo blij van om dat te horen :)
    Wat ontzettend sneu voor je dochter dat ze er zn verdriet van heeft. Hopelijk vind ze weer een fijne pony waar ze zn klik mee heeft.
    Duimen dat je heel de dag lekker vrij ben :thumup:

Hier gaat het idd weer beter.
    Vanmiddag ga ik voor het eerst met mijn man bij oudste zijn nieuwe school kijken.
    Ben erg zenuwachtig merk ik:$
    Vanavond wel een leuk vooruitzicht, laatste avond van de vierdaagse.
    Oudste heeft er reuze zin in ook al is hij gesloopt:D

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoihoi,
    Hier gelijk gebleven deze week.

Paula, fijn dan de avondvierdaagse weer voorbij is. Altijd zo n gehaast hier dan en de middelste was dit jaar echt gesloopt.

@punten; hier red ik hebt prima met 23, maar ik eet nauwelijks tussendoortjes en als ik wat neem dan dan is hef of fruit of een plakje gerookte kipfilet of zo, dus 0 punten.
    Nasi maak ik bijv met een gedeelte bloemkoolrijst; zo kost hij met een beetje pindasaus maar 5 punten of krieltjes met groenten en een stukje zalm of kip, kost je ook alleen maar de aardappels aan punten. Ik tel m’n olie waar ik bak trouwens niet; gedeeld door 5 blijft er vaak weinig over en sowieso gebruik ik maar weinig.

6. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@nelta ik heb dat ook met de punten, blijf er redelijk makkelijk binnen.

Snack veel fruit/groeten/ei of weleens een luchtige cracker van de ah. Ligt er ook wel aan dat ik eigenlijk altijd ontbijt met fruit en yoghurt. Met lunch wel altijd brood maar meestal nu met aardbeien of tomaat erop. Dan maakt het qua avondeten allemaal niet zo heel erg uit.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gaat het goed! Gewicht lijkt na een paar dagen stilstaan weer te gaan dalen. Denk dat het te maken heeft gehad met de drukte op mijn werk. Veel stress en echt te weinig gegeten, denk dat mijn lichaam in overlevingsstand ging en dus alle reserves vast ging houden ;)
    Gister had mijn jongste weer paardrijles en ze moest op de oudste pony die vaak niet vooruit te branden is. Maar ze deed hartstikke haar best (meestal wordt ze snel een beetje boos dat het niet lukt ;)) en het ging echt hartstikke goed! Zelfs galop wat ze vaak eng vindt en maar laat gebeuren ging echt heel goed, zelfs tijdens de galop bleef ze aandrijven en ze was echt hard aan het werk, zo leuk om te zien! Na de paardrijles had ze buikpijn en was ze helemaal op, door het harde werken en doordat ze niet probeerde te denken aan de overleden pony denk ik, want ik hoorde haar er helemaal niet over op de manege en toen ik met de eigenaresse erover praatte, liep ze weg. Gisteravond wel weer tranen...

@paula1984 fijn dat het beter gaat! Gister ook goed gegaan ondanks de zenuwen? Hoe was het op de school? En het einde van de avondvierdaagse? Helemaal kapot maar wel heel trots zeker :)
    Avondvierdaagse was hier een tijdje terug maar de kinderen hadden er echt geen zin in dit keer. Dus voor het eerst niet helpen dit jaar ;)

@nelta in ieder geval niets erbij ;)
    Qua punten moet ik echt wel meer eten dan 23, omdat ik overdag veel beweeg, ik red dat niet met fruit of groente aanvullen en ik wil niet teveel vlees of zuivel eten. Ik zit nu aan de 400-500 gram skyr en zo'n 100 gram vlees per dag. Vis vind ik echt niet lekker. En eet ook ongeveer 150 gram peulvruchten per dag, bijna elke dag een eitje, bijna elke dag een paprika/wortels en ongeveer 600 gram fruit. Eet wel elke dag een klein stukje chocola en een paar chipjes en zit aan ongeveer 29 punten per dag. Heb dus geen dag dat ik opeens veel meer eet want daar heb ik geen punten meer voor. Heb vorige week wel een paar active point gebruikt maar had er ook 150 ;). Zit nu ook al op de 133 en ga zeker over de 150 deze week.

@Blijdorp ik ontbijt op mijn werk vaak met fruit en een eitje, probeer thuis te ontbijten maar schiet er vaak bij in. Fruit en ei is makkelijk even snel te eten terwijl ik mijn mails lees. Dan tussendoor vaak yoghurt/skyr, liefst met aardbeien fijngesneden erdoorheen :). Dus zit dan vaak nog maar aan 0 punten :). Tussen de middag de ene keer salade met sla, kikkererwten, eitje en honing mosterd dressing, andere keer 2 boterhammen met smeerkaas en pindakaas. Tussendoor verder nog fruit of groente en soms een liga of sultana. In de avond eet ik gewoon wat ik altijd al at. Drink vaak thee met melk en honing in de avond en dat zijn ook wat punten, maar kan daar echt van genieten :)

Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eten jullie trouwens je weekpunten op of laat je soms wat over?

9. Blijdorp

Tot nu toe 1 week overgelaten en 1 week de helft opgegeten. Deze week gaat ook (een deel) op.

Ik kan me trouwens voorstellen dat als je zo veel beweegt als jij dat je meer eten nodig hebt en dat die 0 punten dan niet genoeg vullen.

Snoopy1979 vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe gaat het met iedereen? Hier gister helaas 24 van m'n active points gegeten, was niet helemaal de bedoeling. Maar heb me gelukkig ook niet helemaal laten gaan. Deze week 'maar' 400 gram eraf, terwijl ik zaterdag nog 200 gram minder woog, maar komt denk ik door het eten van gister ;). Hopelijk volgende week weer rond een kilo eraf! Gisteravond nog wel 40 minuten gewandeld nadat ik teveel gegeten had :thumup: Vanaf vandaag weer betere bezetting op het werk, dus meer tijd om te wandelen :)

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Meestal houd ik een paar punten over.

Maar 24 AP's opeten, das best veel. Dat is meer dan een dagtotaal. Ik zou toch proberen om langzaamaan de hoeveelheden die je in je vorige bericht noemde wat te minderen.
    Ik dacht ook dat ik echt 4 boterhammen tussen de middag nodig had, maar blijk het op 2 ook prima te redden. Ook merk ik dat ik inmiddels veel sneller vol zit. Hoeveelheden zijn mijn inziens ook deels gewenning en ik denk dat daar best wel wat winst te behalen is voor je.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik schreef in mijn vorige bericht ook dat het niet helemaal de bedoeling was ;). Ook al had ik dan 175 active points. Ik wil mijn weekpunten wel opmaken maar meer eigenlijk niet.
    Maar gister lunchen en borrelen bij mijn ouders en daar ging ik de mist in. Volgend weekend naar mijn schoonouders en dan zorg ik dat ik iets meer weekpunten overhoud.
    Ik eet in principe trouwens nooit meer dan 2 boterhammen als lunch. Wissel het af met salade (ene dag brood andere dag salade).
    Maar heb wel goede en vullende tussendoortjes nodig. En ik moet uitkijken dat ik niet rond de 1000 kcal ga zitten. Zit daar toevallig vandaag op maar vind dat niet erg als balansdag.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Etentje en zo zijn idd lastig.
    Ik heb eigenlijk geen idee rond de hoeveel calorieen ik zit.

Qua tussendoortjes heb ik niet veel tips, want ik eet ze maar weinig. Maar wat ik wel eens doe is een bakje optimel griekse yoghurt (2sp), of twee volkoren crackers met kipfilet (ook 2sp)

14. Sprankeltje

Sprankeltje Actief lid

20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    @Snoopy1979 voor de lijst een gelijkspel...
    Je bent goed bezig, een mooie rustig dalende lijn is helemaal prima. Voor wat tussendoortjes dat vind ik ook moeilijk want alleen op fruit redt ik het niet. Meestal kies ik voor een ontbijtkoek en dan de zonder suiker en volkoren variant of maiswafels met iets van beleg light roomkaas ofzo. Ik zie op connect de meest creatieve baksels voorbij komen maar komt er niet van omdat te gaan doen.

Hier afgegelopen week misschien nog steeds niet de beste keuzes gemaakt en onvoldoende m'n planning gevolgd. Gisteren weer voor 2 weken een planning gemaakt met ook in het weekend een vast ritme. Alle dagen alleen de dagpunten en dan heb ik m'n week punten over voor wat extra op de zaterdag.

Bewegen blijft hier wel een dingetje, ben vaak 's avonds te moe om iets te doen en de bank is dan heel verleidelijk....

@paula1984 hoe gaat het met jou en hoe is het bezoek aan de school bevallen?

@Blijdorp fijne vakantie en lekker genieten !

15. Blijdorp

@lijst zondag was het 77.1 nu ben ik op vakantie.

@Sprankeltje dankjewel!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @nelta had je nog gewogen?
    En @Meisje@12345 jij nog?

@Cin1985 hoe gaat het met jou? Succes bij medisch centrum kinderwens vandaag, laat je weten hoe het was? Heb je nog gewogen of laat ik bij jou nog even een streepje staan?

@Bleekselderij hoe gaat het met jou?

@Manna nog op gewicht gebleven?

Manna vindt dit leuk.
  17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Sprankeltje weer een nieuwe week, hopelijk kan je het nu helemaal goed oppakken! En gelukkig gelijk gebleven. Kan je op je werk in je pauzes misschien wandelen?

@Blijdorp fijne vakantie!

Qua tussendoortjes heb ik nog maiswafels liggen en smeerkaas, maar alsnog vind ik dat veel punten voor iets dat maar weinig voedt vind ik ;)
    Gister 3 dagpunten overgehouden, eens kijken hoe vandaag gaat :)

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hoihoi allemaal!

Hier lekker weekend gehad, helaas niet zo best geweest voor de lijn, vrijdagavond uit eten geweest, zaterdag de hele dag bij mijn schoonzus geweest, en savonds daar patatjes gegeten... en zondag was het vaderdag en hadden we bij mijn ouders een uitgebreide picknick (met veel te veel lekkere dingen)
    Heb geprobeerd wel goed te blijven bewegen, maar verwacht dus deze week niet in de min te komen!

@paula1984 , én? hoe was het bij de nieuwe school?

@punten, haha dit is voor mij echt abracadabra :roflmao: Volgens mij ben ik de enige die geen WW doet zeker??

19. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Snoopy1979 ja ben nog op gewicht! Maar nog geen 6 weken zwanger natuurlijk haha. Ik zie wel op tegen een eventuele preek van de vk bij de intake. Ik heb ook geen zin om elk bezoek daar op de weegschaal te staan. Maar hoe zeg ik dat aardig en zonder dat ik ontaard lijk :oops:

20. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Lastig is die balans toch ook altijd. Merk het nu ook, blijf zoeken vooral met de misselijkheid nu.... Wordt dan ineens misselijk van spinazie maar wil wel een zal chips (ik eet bijna nooit chips...).

Maar tussendoortjes ideetjes die ik zelf mag van de diëtiste zijn oa kaas, paar nootjes (en natuurlijk al het gebruikelijke groente/tomaat etc).

Deel Deze Pagina