Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wat is whey?

Ik heb straks ook meteen de ingrediënten voor bananen brood gehaald, morgen even maken ben benieuwd.

@snoop

2. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Snoopy1979 voordat je zegt je lust toch geen bananen. Tis meer de textuur. De smaak vind ik wel prima dus ben benieuwd na het brood goeie tip

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Vind ik ook wel hoor dat fruit duur is. Maar goed opletten, in appels soorten zit erg veel verschil ook in prijs. en bepaalde soorten fruit laat ik buiten het seizoen gewoon liggen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja mijn man zou dan de rambam kunnen krijgen. Hij eet gezond mee of eet lekker niks. Als je seizoensgroente koopt en grote kilozakken aardappelen dan is dat toch niet duurder dan pasta?? Daar moet toch ook paprika oid in?

Logan en Rylie vinden dit leuk.
  5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Fruit kan idd erg duur zijn. Koop alleen de reclames.
    Vind elstar appels ook niet duur.

Als je toch pastas en zo eet in de avond dan kun je ook je maaltijd halveren. Komkommer enzo erbij eten.

Koop je wel paprika van die trio zakjes? Heerlijk om reepjes van te snijden en zo als tussendoortje op te eten.
    Koop alle groente s in de reclame. En probeer ze op verschillende manieren te verwerken.
    Bloemkool kun je pizza bodems van maken of nasi. Dan is je bloemkoolrijst..
    Of je broccoli roosteren in de oven.
    Ook wortels zijn heerlijk om te roosteren. Ik eet ze niet meer andets. Gekookt echt niet lekker.

Misschien (weet natuurlijk niet hoe je er financieel bijzit) kun je andere dingen laten. Snoep/koek/bier/wijn/ of maar minimaal kopen.
    Toen ik zwanger was van de eerste moest hier ook ff de broekriem aangetrokken worden. Zo hadden wij veel AMerken. Nu willen we van sommige dingen niet eens meer terug.
    Mijn budget is amper veranderd sinds ik anders ben gaan eten. En man lief doet hier ook niet mee.

6. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Wow wsst is er weer veel geschreven. En wat is iedereen enthousiast bezig! Vandaag een goede dag gehad, heb zelfs (wel met dochter) gewandeld. Eten ging ook goed:

Ontbijt bruine boterham met ham en komkommer en glas melk
    Lunch zelfde als ontbijt (was even makkelijk)
    Diner aardappelen sperziebonen en rundersaucijs

Vandaag geen tussendoortje omdat ik dus aan het wandelen was maar mag vanavond onder de film een rijsttafel.

Vanochtend gewogen op mijn oude analoge weegschaal en was bijna 1 kg kwijt. Helaas kwam vanavond de nieuwe digitale weegschaal waarop ik toch even teleurgesteld was. Nog zwaarder dan ik begon. Geloof dus dat mijn oude niet zo secuur was. Op de oude was het vanochtend bijna 99 kg maar op de nieuwe 101,6. Hier ga ik nu maar vanuit en we gaan er tegenaan!

Lees toch nog velen die cola drinken, durf ik toch echt niet aan. Drink voor namelijk thee of water met een drupje KC (omdat ik niet echt graag water drink). Hebben jullie nog tips voor gezondere drankjes?

7. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Trouwens vind ik zaterdag wegen een goed idee! Dan in de ochtend?

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Het schijnt dus (ik weet niet of mijn bron betrouwbaar is) dat je van veel cola tijdelijk verlamt kan raken. Ik moet wel toegeven dat ik meer energie heb nu ik 1 glas drink ipv hele flessen.

Cloud9 vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Een hele rijsttafel onder de film:D

Ik drink alleen water en thee (en vanavond jillz;))

Cloud9 vindt dit leuk.
  10. Logan

Logan Niet meer actief

Lastig als je partner niet wil. Hier zou hij pech hebben maar we hoeven dan ook niet echt op het boodschappen geld te letten gelukkig.

Om mijn water wat meer smaak te geven doe ik er soms citroensap in of gewoon wat verse citroen, limoen en dergelijk. In het begin is het vies, als je cola oid gewend bent maar ik vind het nu super lekker.

@madameV Whey (Whey shake) is een eiwitshake. Ik probeer genoeg eiwit binnen te krijgen en na het sporten sowieso wat. Naast een gezond gewicht wil ik ook graag wat spiertjes :D (zichtbaar dan haha)

11. Logan

Logan Niet meer actief

Oh wat creapy.. ik dronk het al nooit maar nu blijf ik er helemaal af :rolleyes:

12. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Een ware traktatie :p

tuc vindt dit leuk.
  13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat betreft het lijstje, het is inderdaad geen wedstrijd maar het werkt denk ik wel motiverend om extra je best te doen :)

@tuc klopt dat je dan minder snel mogelijk neiging hebt iets te pakken. Op mijn werk ga ik snel eten uit verveling (het is erg rustig), gelukkig weet ik het de afgelopen week binnen de weken te houden met een paar dropjes en stophoestjes ;). Vandaag was ik dus thuis en had het erg druk dus nauwelijks de tijd gehad om fatsoenlijk te eten. Maar wel goed gegeten en niet gesnoept tussendoor :)

@madameV haha ja je bent wel lastig hoor ;). Brood met vleeswaren kan je prima invriezen. Met kaas denk ik ook. Pindakaas komt ook wel goed denk ik. Zou het gewoon eens proberen ;)
    En leuk dat je bananenbrood gaat maken! Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik doe er ook altijd wat noten doorheen. Pecan of walnoot.

@Johanna01 ik zou toch kijken of je vriend ook niet wat gezonder wil eten. Ook al is hij misschien niet te dik, het is ook niet goed voor je veel vet eten. Maar goed dat je lekker bezig bent en ook al aardig wat bent afgevallen!

@Logan ik heb je wel aan een vruchtenhagel verslaving geholpen geloof ik :D

@Cloud9 haha die rijsttafel ;). Balen van die weegschaal joh, je had het natuurlijk liever andersom gezien ;). Maar goed, het exacte getal maakt niet uit, wel dat het naar beneden gaat :)
    Cola drink ik ook maar weinig hoor, maar vind het wel erg lekker. Je hebt van dubbelfriss ook de free variant, daar zitten geen toegevoegde suikers in en niet zoveel calorieën. Je hebt ook spa met een licht smaakje, zitten geen suikers of zoetstoffen is. Is even wennen maar op zich wel lekker voor de afwisseling.
    Op zaterdagochtend doorgeven is prima. Zal even een nieuw bericht maken zo voor het geval mensen hier overheen lezen.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat betreft de weegdag/lijstje, als iedereen hier haar startgewicht, streefgewicht en lengte neerzet de eerste keer, dan kan ik dat in het lijstje verwerken. En als iedereen het op zaterdagochtend of middag doorgeeft (ook al weeg je bv op vrijdag), dan zal ik proberen het 's avonds bij te werken.

Vandaag goede dag gehad, wel heel druk dus ben blij dat ik even zit weer. Heb ipv aardbeien watermeloen op, 300 gram ;). (Hebben nog wel even te gaan want hij was 9 kilo :eek:. Gelukkig houden man en kinderen er ook van). Daarna los wat Griekse yoghurt op.
    Jongste heeft bijna de 2 bakjes aardbeien op die we hadden gekocht, dus ik hoop dat ik morgenochtend tijd heb voor een bakje Griekse yoghurt met aardbeien ;)

15. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Lees mee. Hoef zelf niet af te vallen. Maar ben wel heel de dag bezig met de gezondheid kan mijn dochter. Die heeft er veel aanleg voor overgewicht van mijn man geërfd. Maar weet niet of het nu voor jullie zo leuk is om mee te kletsen. Valt me op dat de tussendoortjes erg weinig zijn. Op hoeveel calorieën zitten de meesten? Geef dl altijd 100 groente of fruit tussendoor. Dan heeft ze een gevulde maag en zéker bij groente is het vaak 27 calorieën voor zo een tussendoor. Ze lust erg weinig dus helaas is er weinig te variëren. Het gaat trouwens wel heel goed met haar gewicht.

madameV vindt dit leuk.
  16. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113

Ik weeg mijn dochter elke vrijdag morgen. Eerst naar de wc zoveel mogelijk kwijt. En bewust niet na het weekend waarin ze meer mag eten. Vind het zelf wel stimuleren. Je weegt dan je lichaam op dat moment en niet allerlei eten erbij wat half de dag in je lichaam zit

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Voor het lijstje:

Start 125
    Huidig 105
    Doel 75
    Lengte 1.82

18. tuc

tuc Niet meer actief

Heeft ze al overgewicht of gehad?? Of ben je bang dat ze het snel krijgt als je het loslaat?

19. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    #439 heidiane, 16 jun 2017
    Laatst bewerkt: 16 jun 2017
    Gehad. Mijn man weegt 160 en gaat nu voor een operatie. Zij is in 4 maanden tijd toen ik het zo gezegd los gelaten heb om er niet de focus op te leggen 9 kilo aangekomen!! Haar gezicht zette op. Buik werd echt dik. Kleding paste niet meer. Rennen lukte niet, moest echt actief om grotere sportkleding vragen dus het ging haar leven al negatief beïnvloeden. Toen was ik het zat en heb mijn tanden erin gezet. Ze woog 48,6 kilo. Was 8 jaar. En haar lengte was 137. Ik zie teveel ellende bij mijn man en zij werd ook al anders gezien door andere kinderen. Soms echt wel lief in de zin: Ik begrijp dat ze niet zo hard kan rennen. Dat geeft niets. Ze kan er niets aan doen.
    Ze wat echt al een eind in obesitas. Nu heeft ze alleen nog in overgewicht. Ik blijf nu knokken want ik zie genoeg dat het bij volwassenen een heel gevecht is om kilo s kwijt te raken. Enne ze krijgt nog genoeg lekkers hoor.. :) (Hou alles bij in voedingscentrum dus komt ook aan de goede voedingsstoffen.)

Rylie en Micera vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap het. Goed dat je er mee bezig bent!

heidiane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina