@Snoopy1979 nee, hier niet gewogen. Het gaat weer wat beter dan vorige week maar ben er nog niet helemaal. Heb besloten de ww app even te laten voor wat het is en de komende paar weken op gezond verstand te draaien. Het frustreert teveel dat ik me niet aan de planning hou wat averechts werkt want dan ga ik juist nog meer ongezonde eten. Nu in de vakantieperiode zijn het toch al gekke weken zowel thuis als op het werk. Zoals ik er nu in sta ga ik dus geen punten schrijven maar zou zomaar ineens kunnen omslaan dat ik het na een paar dagen wel weer ga doen. Sowieso pak ik het in september weer op. Wegen zal de komende weken ook niet hoog op de lijst staan.
@Snoopy1979 wat leuk dat de kids uit logeren gaan. Wou dat dat hier eens gebeurde. Laatste keer dat de kids samen uit logeren waren en mijn man en ik een weekend samen weg waren is ruim 4 jaar geleden. Mis die tijd samen echt. Vooral omdat Levi en Elin nogal pittig zijn echt echt energie vreten. Ik heb besloten deze week het wegen ook niet meer dagelijks te doen. Door de menstruatie gaat dat alle kanten op. Ik weeg zaterdag weer voor ik op vakantie vertrek
@Sprankeltje hoop dat het op deze manier weer de goede kant op gaat! Herken het hoor, hier ook gekke weken, al werk ik nu wel gewoon, maar ik begin nu vaak eerder omdat de kinderen niet naar school hoeven. Kinderen zijn tot laat wakker, daardoor weinig tijd voor mezelf 's avonds, vind ik wel lastig en blijf daardoor nog tot laat wakker. Niet zo handig @Kaatje85 hier logeren ze eigenlijk ook nooit, oudste heeft snel heimwee maar bij haar beste vriendin niet en daar blijft ze nu slapen. Jongste gaat slapen bij een vriendinnetje van paardrijden, die is even oud als mijn oudste en dus 2 jaar ouder dan mijn jongste, maar ze hebben echt een klik, zo leuk! Heb het zo weten te regelen dat ze dezelfde nacht blijven logeren en ik kan zo mijn 5 uren werken morgen (ipv 9:15 tot 14:45 werk ik van 12:00-16:30, vorige week donderdag een uurtje extra gewerkt dus morgen een uurtje minder )
Top geregeld toch ! Levi klikt ook beter met jongere kinderen. Dit omdat hij nogal veel fantasie heeft ( soms ook in die fantasie wereld leeft ) en jongere kinderen accepteren dat nu gelukkig nog. Ben erg benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen de komende jaren
@Kaatje85 pff herkenbaar van de menstruatie. Ik weeg ook te vaak en word er dan echt verdrietig van dat het gewicht weer omhoog gaat terwijl ik weet dat ik het goed doe. Morgen mijn echte weegdag maar weet dat ik of stil blijf staan of iets ben aangekomen. Hopelijk volgende week weer beter als menstruatie weg is.
Stom he dat we onszelf zo onzeker laten maken door een getal op een weegschaal. Heb ergens echt zoveel respect voor vrouwen met een behoorlijk maatje meer , die dat accepteren en gewoon kunnen stralen. Ik zie trouwens dat je kleine een dagje ouder is dan mijn neefje. Heerlijk zo'n klein hummeltje. Heb inmiddels al een paar keer een lach van hem gehad. Ik dacht dat je alleen als moeder zijnde tot over je oren verliefd kon zijn op je eigen kinderen maar blijkbaar kan je ook op neefjes verliefd worden #trotsetante
Ja de stabiliteit is bijzonder hier ben nog steeds op gewicht en met vakantie vind ik dat een goede prestatie en ben ik tevreden. Plus mijn handtekening is aangepast dus kan ook binnkort veranderen (hopelijk )
Cerberale Parese dat betekent hersen verlamming. Hij heeft beschadigde plekken in zijn hersenen. Hij kan bijvoorbeeld niet lopen of echt praten. Zegt zn 4 woorden en is niet zindelijk. Maar ten opzichte van 3 jaar geleden toen hij het vooruitzicht kreeg geen 2 jaar oud te worden zo slecht ging het, is hij nu fantastisch vooruit gegaan binnen zijn kunnen!
Jeetje best pittig als ik dat zo lees. En je oudste heeft Autisme ? Levi heeft Autisme en Elin een verdenking van ADHD. Ik zeg altijd ik heb 2 kinderen,maar ze tellen voor 6 haha. Zou echt niet weten waar ik de energie voor nog een kleine vandaan zou moeten halen. Mijn man zou graag nog een kleintje willen maar ik zwijmel wel lekker bij mijn neefje. Merk echt dat ik iets meer ademruimte krijg nu de kids groter worden en ik ze af en toe gewoon even naar hun kamer kan sturen
Ja klopt mijn oudste heeft ass. Een milde vorm maar hij gaat wel naar een sbo als grote vakantie voorbij is
Ik ben erg benieuwd hoe jouw ervaringen daar gaan zijn. Ik denk dat het bij ons daar uiteindelijk op gaat uit lopen maar hij gaat nu naar groep 6 en zou het zo jammer vinden als hij voor 2 jaar nog naar een andere school moet ( en gelijk 45 min. rit in de taxi ) Levi doet nog regulier onderwijs dus,maar alle klassikale uitleg gaat volledig langs hem heen door afleiding van geluiden en zijn fantasie. Het probleem bij hem is ook dat hij hoogbegaafd is,maar dit er dus niet uitkomt door zijn ASS. Hij is heel pienter en snapt van veel dingen totaal niet waarom hij dat zou moeten leren. Hij wil de leider van een clonelegertank (Lego star wars)worden en daar heb je al dat onderwijs niet bij nodig Op bepaalde vakken zou hij VWO aankunnen maar op de belangrijke vakken ( rekenen en spelling ) scoort hij op speciaal onderwijs niveau. Lastig om een keuze te maken dus. We hopen dat er na de vakantie 1 op 1 begeleiding opgestart kan worden in de klas. Daarvoor zijn nu aanvragen gedaan.
Ik ben vanmorgen in alle haast vergeten me te wegen . Zaterdag ( normale weegdag) weeg ik me weer. Dan zijn. Misschien de vakantiekilo’s er af als die er zijn
Zou ik hier misschien mogen meekletsen? Ik ben als kind altijd al te zwaar geweest. Toen ik 16 was ging de knop om en ben van ruim 100 kg naar 76 gegaan. De jaren erna is dat er allemaal weer aangekomen (en meer) Iets meer dan twee jaar geleden zat ik op mijn max:110 kg. Ik besloot dat het weer genoeg was en bleef, gek genoeg, weer rond de 76 hangen. Maar nu... Hormonen... Weer een pittige MMM, alleen nu niet van de zijlijn maar er zelf middenin... En poef! Stress en een verstoorde hormoonbalans en helaas tik ik nu weer de 89 aan. Zucht.... Iemand tips? Want ik moet voorzichtig zijn, want als ik te snel afval heeft dat ook weer invloed op mijn cyclus...
Zou ik hier ook mogen mee kletsen? Ik heb mij gisteren weer aangemeld voor ww. Ik heb dit al eens eerder gedaan ben in 2011 begonnen. Ben in totaal 33 kilo ermee afgevallen. Tijdens de zwangerschap veel aangekomen, daarna geprobeerd het eraf te krijgen maar door diverse omstandigheden is dat blijven hangen. Nu inmiddels ben ik mijn lichaam helemaal zat. Mijn eerste dagje ww valt me eigenlijk vies tegen. Ik ben een beetje kwijt hoe ik het toen deed. Er is inmiddels ook veel veranderd, eierkoek is ineens behoorlijk veel punten bijv. Ik weet niet zo goed wat ik moet eten. Wil ook graag afwisseling. Ik ben niet een goede groente eter en ook geen vis eter. Fruit gaat er beter in maar moet mezelf daar wel toe gaan dwingen. Hebben jullie tips wat weinig punten is om te eten. Zowel ontbijt, lunch als diner en tussendoortjes. Voor de lunch kom ik niet verder als brood met beleg. Als ik straks weer aan het werk ga en naar school moet het wel praktisch zijn om mee te nemen en niet teveel bereidingstijd in beslag nemen.