Grrrr even ego. Vol goede moet op de weegschaal. Ohhh wat ben ik pissed. Gewoon een halve kilo meer. Grrrr Voor de lijst. Begin gewicht 93,1 Nu 88,6 Leeftijd 31 Lengte 1,67. Straks zal ik reageren op iedereen.
Hier het lijstje van mij: Lengte 1.60m Startgewicht 5-6-2017: 67.1 kg Streefgewicht < 60 kg Leeftijd: 30 jaar Gewicht 17-6-2017: 65.7 kg Totaal afgevallen: 1,4 kg Overigens zou volgens allerlei site berekeningen mijn ideale gewicht op 51 kilo liggen. Dat zou een BMI van 19.9 zijn. Ik ben altijd "stevig" geweest, dus heb nooit 51 kilo gewogen bij mijn lengte, ook niet als puber. Onder de 60 is mijn minimale doel, dat heb ik jaren gewogen voor de 1e zwangerschap is een gezond gewicht, en daar wil ik per se naar terug. Mocht het goed blijven gaan, dan wil ik best nog wel meer kwijt. Maar of ik naar de 51 kg zal gaan? Dat voelt voor mij nu wel als heel veel... (en ik kan moeilijk voorstellen hoe ik er dan uitzie)
Echt een stuk minder vaak wegen. Met warm weer hou je al weer makkelijker vocht vast e.d. De ene dag gaat het er makkelijker af dan de andere. Ik zou op zn hoogst 1x per week wegen.
Een man heeft gemiddeld 500 kcal meer per dag nodig dan een vrouw (2500 kcal versus 2000 kcal). Het is dus volstrekt normaal dat je man meer afvalt, als jullie exact hetzelfde eten Al kan ik me voorstellen dat het anders voelt. In krap 2 weken tijd 3 kilo afvallen is hartstikke veel. Het is niet gezond om meer af te vallen, dan weet je zeker dat het geen vet is maar vocht of spieren. Spieren heb je juist nodig om vet te verbranden, dus die wil je niet kwijt. Ik zou meer naar de totale kijken, dan naar individuele dagen dat helpt je misschien.
Vanmorgen 78.9! Ik was 78.7 maar na het snaaien op de verjaardag valt het me niks tegen. Vandaag krijg ik een fietszitje en kan ik met onze zoon ook lekker fietsen. Als dat goed gaat kan ik ook weer met de fiets doen ipv auto. @Cloud9 Haha! Na het toiletteren herkenbaar Wat irritant @heidiane ! Ik wordt gewoon boos. Mijn man zou dat niet hoeven doen. Dan eet hij zelf maar mayo maar mijn kind eet gezond. Lekker frustrerend meis. Netjes @madameV
Bmi vind ik onzin. Ik kijk in de spiegel en houd mijn vetpercentage in de gaten. Volgens bmi zou ik onder de 60kg mogen geloof ik. In elk geval heel weinig. Dan ben ik net een gratenpakhuis
Mijn oudste had en heeft ook altijd heel veel honger. Als kind was hij echt te dik, terwijl hij toen nog heel gezond at. Wel veel, soms 4 boterhammen per keer. Dat hebben we wel wat ingeperkt, gebeurde op de crèche. Nu is hij 9 en super gespierd en slank. Hij eet helaas wel veel minder gezond, maar dat is een onderliggend probleem. Hij kan nog steeds enorme hoeveelheden wegwerken. Man ook. Met zijn geboorte woog hij 5 kilo, met 2 jaar 20! Echt veel te veel. Toen nog bloedonderzoek gehad omdat zijn eetpatroon wel goed was. Met 5 jaar woog hij 21 en nu 30 (wat normaal is).
Dochtertje was ook te zwaar ooit. Nu echt heel slank ook ene gespierd. Echt mijn man zijn bouw. Ze sport maar 2 keer in de week en heeft een sixpack en spierballen. Ook geboren met 5 kilo. De jongste geboren met 3700 gram id altijd gewoon slank geweest
Wat me overigens wel opvalt bij mensen die écht veel zijn afgevallen, is dat het lijkt alsof het lichaam ook weer enig tijd nodig heeft om zich opnieuw te vormen. Ik ken mensen die 40 of 50 kilo zijn afgevallen. Toen ze in het begin op een gezond gewicht waren, zagen zij er inderdaad ingevallen uit. Met name in het gezicht en bij de sleutelbenen valt het op. En het verschil met daarvoor is natuurlijk ook heel groot. Maar, naarmate ze langer op het gezond gewicht bleven (gelijk gewicht), leek het lichaam zich toch aan te passen en werd het ingevallen minder. Dat duurt wel even en het gaat geleidelijk, maar opeens valt het op dat iemand er dan weer "gewoon normaal" uit ziet. Ik heb het ook wel bij mensen gezien die "maar" 10 kilo waren afgevallen. Dan zag ik aan de sleutelbenen dat ze waren afgevallen, niet eens aan de rest. Nu, een jaar later, is dat helemaal niet meer zichtbaar en is het een gewone slanke vrouw waarvan je denkt dat ze altijd zo dun is geweest.
Die 100 gram groente/fruit kwam niet bij mij vandaan. Hij eet heel snel, en heeft kijkhonger. Dan is hij al klaar met eten en wil hij net als de rest doorgaan. Ik probeer te zorgen dat hij langzamer eet, dat lijkt veel verschil te maken. Hij is trouwens ongelofelijk sterk en hij houd van bewegen. Hij loopt nog niet. Zodra hij kan lopen gaan wij lekker veel naar de speeltuin. Net gewogen -1,3 kg.
Dat van het lichaam weer vormen dat klopt wel. Maar soms moet je ook daar wat voor doen . Ik had toen idd die sleutelbeenderen heel erg en mijn zwangerschaps hang buikje zat er nog. Door better belly te gaan doen iets meer in verhouding gekomen. Al vind ik altijd toch als je sommige mensen ziet dat ze ook doorslaan Snoopy bananen brood vond ik lekker. Gebruik jij ook amandel meel? Of heb je een ander alternatief? Amandel meel is wel erg duur en 3 kwart van t pak gaat in 1 x op
De spijsvertering werkt bij mannen anders hun mogen ook meer kcal op een dag... Ik weet het is niet eerlijk
Start gewicht 104 kg Nu 92 kg Doel 80 Heb ff uitgezocht om maar een gezond bmi te hebben mag ik maar 71 kg wegen
Nee dat weet ik hoor, daarom tagde ik jullie allebei Maar als hij in de leeftijd is dat hij nog niet loopt dan moet hij toch niet afvallen?? Hier ook een zoontje dat snel en enorm veel eet. Wat betreft groenten mag hij onbeperkt van mij.
Maar bij kindjes die nog niet lopen hoef je toch niet naar gewicht te kijken? Een beetje babyspek hoort toch?
Ik woog vanochtend 87,9! Een week en 1 dag geleden woog ik 90 dus ik ben zeer tevreden Veel gereageerd weer, leuk Hier kunnen de kinderen eten wat ze willen en blijven netjes op gewicht. Jongste zit op 1 kg van ondergewicht en oudste geloof op 1,5 kg van ondergewicht. Maar ze ogen echt niet heel dun ofzo. Maar ze eten over het algemeen wel gezond. Wel hagelslag op brood, maar verder veel groente en fruit en in de middag wat koek/snoep. Vooral jongste houdt erg van groente en fruit. Die eet gerust een komkommer, appel en een kilo aardbeien per dag . Die aardbeien beperk ik dan wel een beetje ivm de kosten en dat de rest van het gezin ook wel wat wil Oudste sport veel trouwens, 5 uur per week en dat wordt volgend jaar waarschijnlijk 6 uur. En thuis springt ze veel op de trampoline. Jongste sport 2,5 uur, vanaf volgende week 3 uur. Zij is dus wat dunner dan de oudste en bij haar zie je dus wel een sixpackje als ze haar spieren aanspant. Maar verder is ze echt een lange dunne spriet, heel fijntjes gebouwd. @madameV wat leuk dat je het bananenbrood lekker vindt! Ik maak het met havermout en amandelmeel, soms ook rijstmeel als ik dat in huis heb Havermout is niet zo duur.
Hij hoeft niet af te vallen maar ik moet wel een limiet aanhouden. Hij zit vanaf een maand of 6 in luiermaat 5 (volledig op bv toen). En nu met 14 maanden zit maat 5 van pampers te strak om zijn benen. Gelukkig zit die van het kruidvat nog wel goed. Maar het is niet de bedoeling dat hij binnenkort al over moet naar maat 6. Als ik hem zijn gang zou laten gaan zou hij zo 3 a 4 broodjes achter elkaar eten of meerdere stukken vlees. Dat is gewoon niet gezond. Patat ed mocht mijn oudste van mij voor zijn 2e ook niet (die was gewoon normaal beetje mollig). Dus geen dieet, maar wel met grenzen er aan.
@Logan zo leuk dat je nu met hem kan fietsen! Ik woon in een kleine stad dus alles is lopend ook wel te doen, dus dat deed ik veel toen de kinderen klein waren. Maar fietsen gaat zoveel sneller en is zo fijn dan!