Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1708

    Elke1708 Actief lid

    26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Op 18 oktober ben ik bevallen, nu dus 7 weken en 2 dagen geleden. Ik zou graag mee doen op dit topic. Het valt mij behoorlijk zwaar dat ik niet echt afval en ben dan ook al begonnen met sporten. Helaas bleek daar dat het dieet dat ik volg, er was een actie met het programma BenFit, niet aanslaat bij mij. Ik wil nu graag met Sonja Bakker beginnen.

    Welke dieet volgen jullie of hoe pakken jullie het aan?! Ik merk zelf dat ik iedere keer bang ben om op de weegschaal te gaan staan, wil zo super graag afvallen! Blijkbaar hebben meer vrouwen ''de balen'' over hun gewicht na de zwangerschap, hihi!

    Is het goed als ik mij bij dit forum voeg?!

    Lieve groetjes,
    Elke
     
  2. roever

    roever Niet meer actief

    Hoi hoi...

    Ik spiek heel af en toe hier.
    En vraag me eigenlijk beetje af welke methode jullie toepassen voor t gewichtsverlies! :)
    Zouden jullie dit eens in grote lijnen willen delen voor mij? :)
    Alvast bedankt!
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik meld me ook weer even! Tabel weer niet gelukt, sorry, maar doe het altijd op mijn werk en daar heb ik het zo druk gehad, echt niet normaal, niet meer gewend ;). Maar ook wel weer lekker, soms is het te rustig.
    Verder weer goed bezig, ik beweeg sowieso altijd wel veel maar gister het thuis sporten weer opgepakt, doe dan heel klein beetje cardio en verder lichte krachttraining. Wil dit 3 keer per week gaan doen een half uurtje maar of dat gaat lukken moet ik nog maar zien ;)


    Welkom @Elke1708! Met Sonja Bakker moet je wel uitkijken dat je genoeg eet, het, zijn voor zover ik weet weinig calorieën.

    @roever ik tel calorieën en probeer de juiste verhouding koolhydraten, vetten en eiwitten te eten. Doe ik door mijn eten in myfitnesspal in te voeren.
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Zou ik mij weer aan mogen sluiten? Ik mag niet actief lijnen (ik geef bv). Maar snoepen is echt mijn zwakke plek. Een week na de bevalling woog ik 106. Inmiddels ben ik flink ziek en heb ik vocht te kort. Nu wegen zou niet eerlijk zijn.

    Mijn streef is nog steeds 80. Dan is mijn BMI nog te hoog maar dan voel ik mij het beste in mijn vel. Dat hoop ik te bereiken door gewoon gezond te eten en te bewegen. Lijnen heeft tot nu toe een te kort effect en ik wil het graag vol houden.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Zonnestralen je bent uiteraard weer welkom! Gefeliciteerd met je dochtertje!
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik doe weight watchers.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Lieverds, ik ga dit groepje verlaten. Ik ben momenteel actief op het nieuwe forum en zal hier weinig zijn. Bedankt voor alles en veel succes!!

    Wie weet kom ik jullie daar nog eens tegen!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Nou er is weer genoeg af, maar wat heeft me dat een moeite gekost zeg. En de plus van vorige week is nog lang niet weg. Gewicht nu: 65,7.
    December is echt niet de tijd om te lijnen! En dan ook nog eens veel te veel drukte op werk, verbouwing aan huis, morgen een echo van mijn buik om te kijken waarom die pijn blijft doen... Motivatie is ver te zoeken. Ik blijf het toch proberen. Nog maar 2,7 tot streef en anders is het 2 januari nog 8 tot streef en daar heb ik geen zin in haha.
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Gezellig dat je er bent!!! Wat een vervelend moment om ziek te zijn.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Toch ben je inmiddels wel al een heel eind gekomen! Vergeet dat niet. Wat naar van die buikpijn. Heeft dat nog met jouw galblaas te maken?

    We hebben echt een rot weer achter de rug. Om de beurt was 1 van de kinderen de hele nacht aan het kotsen, daarna werd ik ziek en daarna mijn vriend. Zijn (oude) werk heeft hem vorige week ontslagen omdat hij geboorteaangifte moest doen en graag die hele vrije dag die ervoor staat had omdat het thuis dweilen, dweilen en dweilen was...
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ja, waarschijnlijk wel. Mogelijk is een van de hechtingen niet goed dichtgebleven. Maar dat weten ze niet zeker dus een echo.

    Ach wat een rot week!!! Ik hoor veel mensen met zo'n 24 uurs virus... Wel echt stom van het werk van je vriend!!!
     
  12. Elke1708

    Elke1708 Actief lid

    26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Jeetje, wat heftig van het werk van je vriend! Schandalig eigenlijk, toch?! Bah! En wat moet je dan he?! Veel sterkte daarmee!
     
  13. Elke1708

    Elke1708 Actief lid

    26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Weten jullie iets over een trage stofwisseling en afvallen?! Op de sportschool gaven ze mij een advies dat ik juist veel en veel meer moest gaan eten om te zorgen dat die stofwisseling omhoog zou gaan maar ik kom alleen maar aan van dat meer eten, baal er zo van! Ik heb ook echt hele nare dingen met mijn werk, ik zit er een beetje doorheen merk ik :(
     
  14. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Yeaahh onder de 80kg!!

    79.8 vandaag, yes!
     
    Muisjex3 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Oh jeetje dat klinkt niet goed. Wanneer mag je komen voor de echo? Het klinkt als spoed.

    Hij is gelijk weer aan het solliciteren. Het zou mij niks verbazen als ze hem bang wilde maken door zo op zijn rechten te reageren en straks weer terug vragen. Maar hopelijk heeft hij snel een plek waar ze beter om gaan met hun personeel.

    Veel groente eten. Mijn moeder eet regelmatig bijvoorbeeld 500 gram sperziebonen extra om haar spijsvertering een boost te geven. Met een klein beetje chili saus kan je dat wat makkelijker weg krijgen.
     
  16. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Geen spoed, morgen een echo. Is vergelijkbaar met een navelbreuk of liesbreuk .

    Echt knullig van die werkgever. Hoop dat hij snel een betere vindt.
     
  17. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Als je te weinig eet wordt je stofwisseling trager. Bij mij gebeurt dat onder de 1000 kcal ongeveer. Dan val ik niet meer af. Je kunt online je bmr berekenen. Dat is een getal waar je eigenlijk niet onder moet komen als je op een gezonde manier af wilt vallen. Als je er wel onder zit, gaat het afvallen iets sneller maar als je er te veel onder zit dan stagneert dat weer.
     
  18. Elke1708

    Elke1708 Actief lid

    26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Jeetje, dan kom ik uit op 1732 per dag!! Dat is wel veel toch?!
     
  19. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Als je veel sport en/of zwaar bent dan is dat niet heel gek hoor.

    Ik beweeg bijna niet en zit op 1236.
     
  20. Elke1708

    Elke1708 Actief lid

    26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Ja, dit is nu denk ik omdat ik 1.82 ben en 91 weeg, mijn normale gewicht is 77 a 78 dus er moet nog veel vanaf!
     

Deel Deze Pagina