Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Logan ik heb in t verleden wel met fitnesspal gehad maar vond het toch wel erg veel werk het invullen.

Pff vanacht 2 x op t toilet gezeten met buikpijn. Leuk zon cheat dag ahumn. Ben meteen weer genezen.

Iedereen een fijne dag lekker genieten van het mooie weer!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Goedemorgen! Ben bezig met het lijstje maar ben nog even aan het uitvogelen hoe ik het wil doen, maar komt er nog aan dus ;).

Wandelen was leuk gisteravond, jongste is wel een beetje ziekig dus was wel een beetje sneu maar uiteindelijk vond ze het wel leuk. Veel vleermuizen gezien :). Gelukkig zijn ze wel om 19:00 gaan slapen. Om 21:30 eruit en weer om 23:30 in bed. Jongste snottert nu wel maar het gaat wel redelijk gelukkig.

@madameV vervelend dat het eten niet zo lekker viel ;)... motiveert toch om misschien wat gezonder te eten op een cheatdag ;)

@mama en zoon het is echt niet erg als je niet op iedereen reageert hoor, je kan er ook gewoon uitpakken wat je opvalt en daar op reageren en verder nog meekletsen en je ei af en toe kwijt ;)

@Logan ja stokbrood is zo lekker! Met kaas erop in het pannetje! Heb er maar 3 van op :thumup:. Verder paar stukjes vlees, 2 pannenkoekjes, 2 pannetjes krieltjes en een paar pannetjes ui en paprika. Wel 3 eetlepels whiskeysaus op, heel slecht ;)

@Cloud9 ja bruggen zijn ook gewoon verschrikkelijk ;). Heb hier 2 'bruggen' over een spoorweg en die zijn heel steil, die hoef ik niet te nemen maar doe ik soms wel, is net iets sneller. En toch een beetje een uitdaging ;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik lees dit en zie jouw foto in het show je outfit topic. Ben jij dan heel erg lang ofzo, want je ziet er super goed uit in dat jurkje. Ik kan niet geloven dat dat jouw gewicht is.

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja ik ben 1.82. Mijn 'probleemgebied' is ook wel m'n bovenbenen, heupen en billen die allemaal heel keurig onder die jurk zitten ;)

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dat weet je goed te verstoppen dan. Je ziet er niet uit alsof je nog makkelijk 30 kilo kwijt kan :)

Nou vanmorgen op de weegschaal weer bijna mijn startgewicht... Gisteren gewoon brood vervangen met luxe broodjes, maar verder niks gedaan de afgelopen dagen aan snoepen ed. Dit was echt een uitzondering.... Beetje teleurgesteld. Dus ik hoop maar dat ik vocht heb vast gehouden.

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Vandaag niet te weinig gegeten/gedronken, maar op voel me helemaal slap en futloos. Ik denk door het warme weer, en toch wel weer energie verbruikt vandaag: 6.5 km hardgelopen, 15 km gefietst, de was opgehangen en achter een dreumes en peuter aangerend ;) en vanaf 6 uur vanochtend al wakker helpt ook niet.

Ik heb niet eens honger maar ben gewoon slap. Lig nu op de tuinstoel met een groot glas koud drinken. Hopelijk voel ik me zo weer wat fitter.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Micera ik voel me ook wat slapjes, denk ook door het weer. Heb een half uur gefietst vandaag en gaan zo naar de Mac fietsen (waar ik niets ga eten ;)), is heen en terug 20 minuten. Verder vind ik het wel even best met dit weer ;)

@Victoria30 oh wat balen zeg! Maar gewoon volhouden hoor!!! Dat gewicht gaat er echt wel af!

Vanochtend rustig aan gedaan, naar mijn ouders geweest die taart hadden gehaald (brownie cheesecake taart, zoiets), dat kan ik dan echt niet weigeren. Nu een uurtje thuis en zo naar de Mac en de kinderen op tijd naar bed. Heb nog pannenkoekenbeslag van gister over, ga denk ik 2 pannenkoeken eten (man is niet thuis). Qua calorieën zit ik wel weer goed vandaag. Bij de lunch heel netjes 1 pompoenpittenbroodje op en verder niets, ook niet zo'n lekker croissantje ;)

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dit weer is echt een beetje té hè. Heb het ook wel. Gewoon nergens geen puf voor. Al hoop ik nog ff te gaan fietsen straks. Maar dat zal wel klein rondje worden. Eerste x na de bevalling.

Snoopy wij wachten rustig af hoor de lijst.

Ik heb tot nu toe op
    O yoghurt
    T yoghurt
    T beschuit met muisjes
    M twee boterhammen filet americain
    T 2 watersijsjes van die invries staafjes
    A eet ik kip met wat fruit. Met dit weer ook niet zo'n zin in warm eten of koken dus we doen makkelijk vandaag.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Net even gekeken en ik heb ongeveer hetzelfde figuur. Ben 1.78 en 104 kilo nu. Dat bedoelde ik laatst ook in een ander topic dat ook als je te zwaar bent je niet meteen moddervet eruit hoeft te zien. Zeker niet als je ook nog wat langer bent.

Victoria30, Skatje en madameV vinden dit leuk.
  10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Heb de app toch maar weer gedownload haha. Dit groepje motiveert al maar zo'n app eigenlijk ook. Want dan leg je jezelf niks op dat je niet mag eten als je maar niet boven de zoveel calorieën komt. En ik gebruik veel Endomondo voor wandelen etc en dat is dan wel weer leuk dat je dat daar ook in kunt vullen. Net ruim 7km gefietst met mijn dochter achterop. Toch nog wat aan beweging gedaan vandaag want was ook nog niet verder als mijn tuin geweest vandaag hahaa

heidiane vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hier dus niet een heel goede dag gehad, maar pak het morgen wel weer op.

Heb 2 kleine stukjes taart gehad, 2 keer een handje chips en 3 plakjes worst. De lunch maar overgeslagen maar dat was ook niet slim.

12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Zeker weten van niet inderdaad. En het gaat ook om uitstraling vind ik. Heel slank hoeft niet perse te betekenen dat iemand er mooier uit ziet vinden jullie ook niet ?

Victoria30 vindt dit leuk.
  13. Logan

Logan Niet meer actief

Ik vind slank niet perse mooi nee. Goed gevormd wel :) Ik kijk daarom liever in de spiegel dan op de weegschaal, al moet er wel echt wat af hahaha.

Dit weer is niet goed voor me. Zin in friet, chips, tosti's met heel veel saus

Menu van vandaag *schaam schaam*
    O: twee croissants (gehaald want vaderdag)
    T: stukje Nijntje koek
    M: twee croissants
    T: raketje
    A: chimichanga ofzo. Erg lekker, al denk ik een beetje te vet.
    T: raketje

Ik ga morgen weer een poging doen tot meepraten, voor nu lig ik 'lekker' buiten.

Victoria30 vindt dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @madameV vind nog steeds wel dat je weinig eet hoor. Heel weinig vezels ook. Of ligt dat aan het weer vandaag? ;) Wel goed voor jezelf zorgen hè zeker zo kort na de bevalling!
    Ah lekker flink rondje gefietst! Wij net nog naar de Mac en terug maar vond het geen pretje hoor ;). Maar ga morgen toch met de fiets naar mijn werk en ik denk ook nog tussen de middag wandelen. Kan ik daarna heerlijk afkoelen in de airco :)
    Ik gebruik voor fietsen en wandelen runkeeper, heb die gekoppeld aan mijn menzis en zo spaar ik punten die ik inruil voor korting of dingetjes van Rituals. Doordat ik veel fiets en loop heb ik zo elke maand 20 euro korting en 1 keer in de 2 maanden een klein Rituals pakket :)

@suus1983 niet zo'n geweldig dagje qua eten maar zo heel erg vind ik het nog niet op een verjaardag! Uitkijken dat je je nu niet laat gaan vanavond omdat 'de dag toch al verpest is'!

@Logan haha mooi menu vandaag ;) :p, hopelijk heb je ervan genoten :)

Ik heb omdat jongste niet zo lekker was 1,5 kipnuggets op en wat frietjes. Had zelf een ijshoorn genomen (alvast toetje ;)). Straks ga ik maar 1 pannenkoek eten en wat rauwkost. Heb met dit weer ook geen zin in normaal eten.

Heb nog wat vaat staan maar die ga ik mooi niet afwassen, morgen wordt de keuken geplaatst dus hopelijk morgenavond de vaatwasser aan! :)

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Na het avondeten voelde ik me stukken beter. Dus misschien toch behoefte aan meer energie vandaag. We hadden friet, vind ik geen moment storend in mn dieet overigens. Ik ervaar dat niet als zonde, mits je het bij een normale portie houdt (zoals bij alles het geval is). ;)

O: muesli yoghurt perzik
    T: perzik, appel, yoghurt
    L: salade, ei, 2 volkorenboterhammen, 1x kipfilet, 1x kaas
    T: 1 volkorenboterham met smeerkaas + 2 perziken + yoghurt
    D: friet + kroket met halfvolle frietsaus en curry

Prima dag, ondanks dat ik me vlak voor het avondeten niet goed voelde.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik eet nooit wat na het avondeten, dus daar ben ik niet heel bang voor.

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Snoopy1979 eigenlijk niet perse het weer. Ben gewoon best inspiratie loos qua eten op t moment en druk met de kindjes. Dus gewoon de makkelijke weg. Yoghurt is zo gepakt zeg maar. Wat zou je aanraden qua vezels enz dan? Heb wel toch maar weer myfitnesspall geïnstalleerd en qua calorieën wel 1161 gehad. Komt misschien door de waterijsjes maar heb juist het idee dat ik vandaag de hele dag door wel telkens een beetje aan het eten was. Alleen misschien niet zo de juiste keuzes.

@Micera vind ik ook hoor van de friet. Ligt er idd aan hoe. Heb het vrijdag ook gehad. En dan 1 snack IPV 2 en zonder saus. Ik hou van kroket uithollen met patat haha ( uit mijn kindertijd over gehouden )

18. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wij eten altijd tijgerbruin brood van de Lidl. Dat vind ik gewoon erg lekker brood. Is volkoren brood alleen beter omdat het beter vult als ander brood of is het ook sowieso gezonder?

19. tuc

tuc Niet meer actief

Een cheatdag is onvermijdelijk vind ik, het moet wel leuk blijven.
    Hier gister gehad. Mn ouders hadden 3 bonnen voor Ben en Jerry's ijs....tjao_O dus daar gister aan begonnen:)

Ik zal mn menu ook delen hier omdat het bii mij ook om gezond eten gaat zonder dagelijks snoepen.
    Vandaag:

O: 2 bruine bolletjes met kaas met thee
    t: banaan en water
    l: 2 volkoren boterhammen met ei en een stuk komkommer, thee
    t: appel, water
    t: handje ongezouten cashewnoten en water
    a: bbq bij de hockey vereniging (2 stukjes vlees, 4 stukjes stokbrood en een vol bord salade, 3 ice tea green
    t: net een bak kersen. Verder alleen nog thee of water nu.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Het vult meer en de vezels die in volkoren zitten zijn goed voor je, dus ook echt gezonder.

madameV vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina