Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Volkoren is gezonder omdat de hele graankorrel is verwerkt in het brood. Dat betekent dat het brood meer niet oplosbare vezels bevat dan gewoon bruinbrood. Een vrouw heeft 30 gram vezels per dag nodig, en daar komt 90% vd Nederlanders niet aan. Dat helpt niet alleen op de korte termijn (langer verzadigd en betere stoelgang) maar ook op de lange termijn vanwege minder hoog risico op ernstige darmaandoeningen (waaronder darmkanker). Voldoende vezels (combinatie van oplosbare en niet oplosbare) zorgt dus dat je langer gezond blijft.

Als je volkorenbrood eet kan je een aanzienlijk deel van de onoplosbare vezels via het brood binnenkrijgen.

madameV vindt dit leuk.
  2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Lidl
    Lidl heeft overigens inderdaad lekker brood! Het tijgerbruin is hier voor de kinderen favoriet. Ook uit de diepvries is het nog altijd lekker.

madameV vindt dit leuk.
  3. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    De ochtend wel goed gegaan maar vanavond iets minder namelijk wat patatjes gegeten en 4 nuggets. Dit dan wel weer uit de airfryer maar toch......
    Vandaag was dit het menu:

Ontbijt twee bruine bolletjes. 1 met hagelslag en 1 met ham en komkommer. Verder een beker melk.
    Lunch een bruine boterham met ei.
    Tussendoor wat aardbeitjes
    Avondeten patatjes en 4 nuggets. Daarbij een beetje satesaus en appelmoes (light).

Tussendoor alleen te weinig gedronken dus pak nu even een groot glas met water!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @madameV ik zou een paar boterhammen meer eten en wat rauwkost. Volkoren is inderdaad beter dan gewoon tarwe en in rauwkost zitten ook weer veel vezels en natuurlijke vitaminen :)

@suus1983 oh ja jij eet nooit na het avondeten. Wel knap hoor, ik zou dat echt lastig vinden, maar wel want zo ga je 's avonds niet teveel snoepen waar bij mij het gevaar vooral in zit ;)

@Micera ah gelukkig voel je je weer wat beter! Ik vind friet ook prima kunnen hoor. Ik neem er zelf meestal geen snack bij omdat ik dat echt veel calorieën vind bij elkaar.

@tuc jij ook weer gezond gegeten zie ik en je ingehouden bij het barbecue ;). Ik ben zelf niet zo van het heel veel vlees maar stokbrood met smeerseltjes gaat er wel in!

@Cloud9 ach die frietjes moeten kunnen toch! Verder is het prima toch zo in het geheel.

Ik zit lekker in de broeierige open keuken pannenkoeken te bakken, bleh. Bijna klaar gelukkig!

5. tuc

tuc Niet meer actief

@Snoopy1979, lekker pannenkoeken bakken met deze temperaturen;)
    Ik eet sowieso graag salades dus het kost mij weinig moeite bij een bbq.
    De bbq's met 3 schijfjes komkommer en een berg vlees zijn niet zo mijn ding. Deze was heel goed verzorgd met allemaal verse salades.

Dat niet eten/snoepen na het avondeten las ik hier voorheen ook wel eens op zp en dan dacht ik: ja daaaag, dat lukt bij mij nooit, dan lig ik met enorme honger in bed. Nou na een week niks eten na het avondeten (en zorgen dat je overdag voldoende eet) raakt je lichaam eraan gewend hoor. Nee ik geloofde dat ook niet, maar het is echt waar. Zelfs in het weekend wanneer ik mijzelf 1 of 2 avonden een bakje chips gun heb ik er gewoon ineens geen zin in:eek:. Nooit gedacht dat dat zou gebeuren.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Test
    Hoop dat het zo lukt.
    Wat vinden jullie ervan?
    Laat maar weten als er iets niet klopt of als je nog een kolom erbij moet. Kan deze alleen niet in dat gastenboek zetten, dan zou ik 'm eerst moeten uploaden.

Screenshot_2017-06-18-21-27-03-1.png

Logan, Micera en Cloud9 vinden dit leuk.
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe is het met ts @Fortunae trouwens? En @Haak muts en @Rylie?

@tuc ik heb ook geen honger hoor 's avonds, maar vind het gewoon lekker wat te knabbelen ;). Bewaar echt iets lekkers zoals chocola voor in de avond omdat ik er dan echt in alle rust van kam genieten.

Mijn man is er trouwens niet vanavond maar voel nog niet de verleiding om te snoepen eigenlijk. Natuurlijk bezig geweest met die tabel en ik lig buiten op de loungebank en heb geen zin om op te staan. Dus nog niets genomen na het eten ;)

8. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    @Snoopy1979 De rest was inderdaad wel oké, dus we gaan gewoon goed door. Hoop dat de pannenkoeken gesmaakt hebben. Pfff, lekker bakken in deze hitte. Ben blij dat mijn man kookt :D

@tuc Dat van het snoepen dacht ik eerst ook, van dat gaat nooit lukken 's avonds na het eten niets meer snoepen. Maar nu een week verder en inderdaad nog geen echte behoefte gehad om echt te gaan snoepen (ging soms wel door mijn hoofd maar mijn wil om mijn doelen te halen was gelukkig groter) en dus tot nu toe iedere keer maar gelaten. Hopelijk wordt het bij mij net zo als bij jou en dat ik straks inderdaad gewoon geen behoefte meer aan heb!

9. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    @Snoopy1979 tabel ziet er toch keurig en overzichtelijk uit! Wat mij betreft perfect.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    :)
    Zat nog te denken aan een kolom wat er nog af moet maar dat vindt misschien niet iedereen fijn om telkens te zien.

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mooi overzicht zo! Top dat je het bij wilt houden :D

Mijn gegevens zijn waarschijnlijk in de post-brij verloren geraakt ;) Dus hierbij nog een keer:

Lengte 1.60m
    Startgewicht 5-6-2017: 67.1 kg
    Streefgewicht < 60 kg
    Leeftijd: 30 jaar
    Gewicht 17-6-2017: 65.7 kg
    Totaal afgevallen: 1,4 kg

's avonds eet ik bijna nooit meer na het avondeten. Hiervoor ook niet. Als ik overdag voldoende heb gegeten, heb ik 's avonds geen honger meer. Wel kopjes thee :)

12. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Thanks voor het vragen.Kwa afvallen niet zo geel goed.:(
    Was zo pissed dat ik aangekomen was ipv afgevallen afgelopen week dat ik gewoon het helemaal los had gelaten. Dom natuurlijk maar goed ik ga morgen cobtact opnemen met de diëtiste van het obesitascentrum en okm met de psycholoog. Ik wil dit niet. Maar doe het toch. Waarom?? Waar is die willpower van 10maamdem geleden. :mad:
    Maar goed morgen weer netjes en zoals het hoort.

Hoe gaat het met alle dames hier. Hopelijk zijn jullir allemaal wel sterk geweest en gewoon door gegaan!!
    Ik lees morgen weer bij en schrijf weer mee. :D

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    #533 Snoopy1979, 18 jun 2017
    Laatst bewerkt: 18 jun 2017
    Screenshot_2017-06-18-22-19-33-1.png Oh sorry @Micera had je gegevens wel genoteerd maar helemaal vergeten te verwerken in de tabel :oops:

@Rylie ah wat balen! Wel goed dat je hulp gaat zoeken. Ik herken je gevoel heel erg, nu zit ik weer in de flow maar als ik daaruit kom (hopelijk dit keer niet) voel ik me ook zo. Je wil het zo graag waarom doe ik het dan niet. Dat gevoel. Stom eigenlijk dat het zo moeilijk kan zijn.

Micera vindt dit leuk.
  14. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Micera, Snoopy en tuc bedankt voor de uitleg. Ga ook maar aan het volkoren brood dan. @Micera wat je zegt voor de stoelgang is altijd goed want heb nog steeds ijzertabletten ivm de bevalling.
    En idd ik vind het brood erg lekker, blijft lang vers en ook uit de diepvries hartstikke goed nog.

@cloud dat is toch een prima menu? Joh die paar frietjes en nuggets moeten kunnen. En dan zelfs nog uit de airfryer.

@Rylie kop op meid. Je moet maar zo denken zoncheat dag is helemaal niet erg maar daarna gewoon weer met frisse moed verder. Goed dat je hulp zoekt als je er zelf niet uit komt. Hopelijk sterkt het je ook door juist wel hier mee te schrijven en te lezen als stimulans. En je bent toch ook pas net bevallen?

@snoopy mooie tabel hoor!

Cloud9 vindt dit leuk.
  15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Kijk niet terug, maar juist vooruit. Ieder moment, ook -nu-, kan je weer opnieuw beginnen
    :) Je hoeft niet te wachten tot morgen, of tot een maandag, of tot 1 januari wanneer het even wat minder is gegaan. Nu kan je weer verder gaan waar je gebleven was, en het gezonde eten oppakken. Je kan het!

16. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Woh dames, Ik had 7 pagina's bij te lezen!
    Lekker actief!

Hier het weekend gewerkt, verlof is voorbij. En hoewel ik altijd dacht dat ik lekker veel liep op het werk, heb ik vandaag voor het eerst deze week mijn stappendoel niet gehaald.

Eten ging dit weekend goed, zaterdag is friet dag op het werk, maar ik had gewoon mijn eigen eten bij en ook opgegeten, ipv weggegooid en toch maar friet eten (zoals voor mijn verlof). Had vandaag een pak rijstwafels meegenomen en een potje suikervrije jam. Dus bij het trek moment dat gegeten (Nee niet het hele pak).

Weegschaal zei vanmorgen 105.5 dus weer beduidend beter dan de 107.7 van woensdag.

Mijn lengte is trouwens 174.

Morgen werken van 1 tot 11 dat gaat mijn borstvoeding vast niet overleven. Maar op het werk is het makkelijker niet te snaaien dan thuis. Al wordt de behoefte ook langzaam minder.

Wil heel graag op jullie reageren, maar 7 pagina's en moe... Dat lukt me niet.
    Maar goed bezig allemaal!!!

Cloud9 vindt dit leuk.
  17. Logan

Logan Niet meer actief

Die lijst is erg mooi! Ik snap nu waarom je gewichten van vorige week wilde weten :D
    Toch wel trots op de 22.1 :D

Knap hoor @tuc, bbq is bij mij zo'n dingetje waar ik heel netjes begin maar uiteindelijk een heel stokbrood met saus naar binnen werk.

Volkoren brood, verhaaltje klopt ;) Dit geld ook voor de pasta's, rijst, wraps, beschuit wat je dan ook volkoren kan kopen. We eten nu vaak licht meerzaden brood (zoiets) omdat zoontje dit krijgt maar ik moet gewoon twee broden gaan kopen.

@Rylie , knuffel! Goed dat je morgen gaat bellen. Lastig om zo'n cirkel zelf te doorbreken.

Ik snoep savonds ook niet meer, ben daar ook aan gewend. Als ik na het eten wat eet is het vaak kwark of whey omdat ik gesport heb.

Morgen weer een nieuw week. Ik merk dat ik bij de laatste kilo's wat nonchalanter wordt dus ik moet even de riemen strak trekken ;)

tuc vindt dit leuk.
  18. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Jammer dat het even mis ging maar inderdaad niet achterom kijken maar naar voren en er nu weer vol tegenaan. Knap dat je trouwens hulp gaat inschakelen!

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Pfff dat weer. Je houdt hierdoor echt veel vocht vast dus dat is niet leuk meer.

Voorheen haalde ik wat makkelijks te eten omdat ik geen had om te koken met de hitte.. maar nu dus niet.. braaf achter het fornuis :)

Gisteren had ik:

O. Volle yoghurt met havermout en banaan.
    T: Appel
    L: Slawrap met plakje kalkoenfilet, plakje bacon, oreganomayo en tomaat.
    Daarna na een verjaardag gegaan en alleen water gedronken. Niks gegeten (geeft zichzelf een schouderklopje).
    D: ovenschotel met courgette, paprika, tomatenblokjes, kip en mozzarella.

Verder veel water gedrinken.
    Resultaat vanochtend weer 600 gram kwijt :):).

1e week 2,8 kilo kwijt.
    2e week 1 kilo kwijt.
    Totaal dus 3,8 kilo in 2 weken.
    :):)

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Logan pasta etc kocht ik wel altijd al volkoren inderdaad. Alleen het brood eigenlijk niet.

@RoGiJuLi netjes hoor van de verjaardag. Wanneer zijn je weeg momenten van week tot week? Op de tabel staat ook week 1 2.8 bij jou. Maar dat was zaterdag en nu is het pas maandag

We gaan er maar weer tegenaan vandaag. Heb nu al een slecht gevoel over deze week. Alleen door die snaai dag zaterdag. Of zal het de warmte zijn zijn?

Deel Deze Pagina