Hier ben ik het mee eens. Ik zou het echt even radicaal doen. Later kun je dan langzaam weer af en toe wat nemen maar ik ben bang dat het je nu niet gaat helpen. Ik heb het ooit ook zo aangepakt. Het grappige is (is al ruim 10 jaar zo) dat ik nu helemaal niet meer van zoet, vet , suiker etc. houd. Voor mij is echt dadels eten of een blokje kaas en wat noten ''snoepen'' en lekker. Het kost me nu dus nul moeite. Wij hebben ook vrijwel nooit snoep in huis. Ja een zak chips voor mijn man en wat uitdeelsnoepjes voor mijn zoontje maar ook zij snoepen amper. Je zult zien dat je hang naar suiker en snoepen echt afneemt als je het gewoon een poos NIET doet. En jezelf dan belonen met iets wat niet eten is. Denk aan in bad met een leuk tijdschrift een lekkere douchegel kopen etc.
Tnx! Het voelt niet als knap, eerder als nep, omdat ik 2 jaar geleden nog slanker was dan nu, denk dat als ik onder de 100 kom, het een beetje echter gaat voelen.
Ik snap heel goed dat dit een gewaagde manier is. Maar als je het altijd hetzelfde blijft proberen dan kom je ook niet verder. Flink gewichtsverlies is geen kwestie van een afval periode, maar van iets dat jij je hele leven vol moet kunnen en willen houden. Het gedragsmatige deel is dan (medische redenen uitgesloten) vaak toch niet handig. De weegschaal liegt niet. Ga je experimenteren en kom je er na de vooraf bepaalde tijd achter dat het niet helpt kan je overgaan op een andere strategie.
Maar wat is er dan heel streng aan geen koekje bij de koffie?? Ken hele volksstammen die dat niet doen. Dat zijn dus net de dingen waar ik mee gestopt ben en dat werkt veel beter. Want na dat koekje krijg je weer meer trek in nog meer. Nu ik niks meer pak is die trek erin helemaal weg.
Ja hier heb je gelijk in, maar ook die trek afkicken duurt een paar dagen... bij mij tenminste wel. En precies dan word ik zwak en ga ik toch eten
Koekjes bij de koffie ga ik ook niet pakken. Ik heb echt het idee dat jullie me niet begrijpen. Het gaat me om de uitzondering toe te staan. Waardoor ik mezelf niet ga verwijten dat ik een keer wat doe. Dat was bij mijn radicale pogingen wat mis ging. Waardoor ik het op de lange termijn niet vol houd. Ik heb het dus niet over een koekje bij de koffie. Ik heb het over die ene keer in de maand dat ik uit eten ga, als ik dat al eens in de maand doe. Of die ene keer dat gaan kaarten. Geen chips op tafel zetten, maar dat een snackje wel mag. Punt is dan van een verbod, ik het stiekem doe en mezelf wijs maak dat het niet erg is. Maakt ook niet dat jullie niet helder hebben zoals ik het bedoel, het moet voor mij werken. En dat gaat het doen. En zo niet, kan ik altijd weer aanpassen. Met radicaal, @tuc bedoel ik dat je koolhydraten gaat laten staan, of aan de sonja gaat ed.
Ik heb niet alles gelezen, maar heb jaren terug op mn zwaarste 106,5 kg gewogen. Inmiddels rond de 64 kg. Ik vind het heel knap dat je het probeert ondanks dat je borstvoeding geeft. Bij mij kwam het door dagelijks meer dan een liter cola drinken en veel snoepen (met name chips). Heb dat veranderd in alleen het weekend of op een verjaardag wat nemen en water drinken. Inmiddels jaren later moet ik bij alles wat ik eet water hebben en drink ik cola eens in de zoveel tijd een keertje. Wat mij ook helpt is fietsen. Het is ook iets wat je voor jezelf moet doen en niet omdat een ander dat wil. Dat werkt dan niet. Jezelf dingen compleet ontzeggen is ook nergens voor nodig, echter jezelf beperken wel. Als ik toch na het eten nog trek had ergens in, dan nam ik wel een stukje fruit, het liefste iets wat ook zoet smaakte of een slok water. Tegenwoordig taal ik nauwelijks nog ergens naar. Heel veel succes. Je kan het
Dank je! Dat is ook de levensstijl die ik wil. Ieder weekend is nu niet mijn bedoeling, maar inderdaad op een feestje of bij een dagje weg en dergelijke. Ik hoop je na te doen! Qua volhouden en gewicht!
Zo, deze dag goed doorgekomen. Niks gesnoept. Wel rond half 5 echt trillerig en slapjes. Dus tijdens het koken maar alvast wat rauwkost gegeten. Dat hielp niet denderend, maar wel wat. Het avondeten hielp gelukkig wel. Wel toen mijn man om half 8 even weg was en de oudste 2 op bed lagen echt moeite gehad me in te houden, maar heb een glas water gedronken en ben gaan kroelen met de jongste. En nu man al op bed ligt (altijd erg vroeg richting werk) is het ook lastig niet de kast in te duiken. Maar goed, even voeden en dan gewoon vroeg naar bed. Dan is er weer een dag om... en iedere dag die we verder zijn zal het vast makkelijker worden! Hoe is het bij jullie gegaan?
Ik ga meedoen....ik krijg die knop ook moeilijk om maar wil zo graag weer terug naar het gewicht dat ik een paar jaar geleden had en waar ik nu ver vanaf zit Heel graag zou ik tussen de 15 en 20 kilo af willen vallen en morgen is de dag dat ik het roer om ga gooien en hoop op beterschap. Ik weet dat het begin het moeilijkste is. Dus zou graag meepraten en steunen.
Ik heb vandaag lekker 2 milka koekjes gegeten. Ik snoep haast nooit dus ik vond het wel even prima. Morgen weer gezond eten.
Nou dat trillen en slap vind ik niet normaal klinken hoor. Zo hou je het niet vol vrees ik. Eet je verder wel genoeg bij het ontbijt en de lunch etc? Ik vind het wel knap dat je niet hebt gesnoept meis.
@Fortunea: ik heb ook snel dat ik ga trillen en slapjes word. Dat heeft te maken met schommelingen in mijn bloedsuikerspiegel waar ik net wat gevoeliger voor ben. Wat helpt is voor die tijd al iets eten. Dus elke 2 uur eet ik wel iets: een appel, een nectarine, een cup a soup. Eigenlijk moet ik de hele dag door eten, óók als ik aan het lijnen ben Voor geval van nood heb ik druivensuiker. Dat klinkt misschien tegenstrijdig, maar een tabletdruivensuiker bevat maar 18 kcal en heeft wel direct effect. Bij mij is vandaag goed verlopen. Veel fruit gegeten, wat minder brood dan normaal, en gezond beleg: huttenkase, kipfilet, eitje. Tussendoor nog yoghurt, het was geen moeilijke dag zo!
Ik was om 10 uur uit bed. Heb toen 2 geroosterde boterhammen met zoet begin gegeten. Om half 1 2 broodjes. En om half 3 een mango gedeeld met de kinderen. Verder water gedronken. Dus niet gek weinig. Maar normaal ben ik er om 7 uur uit, eet ik 2 boterhammen, tussendoor fruit, lunch 2-4 boterhammen afhankelijk van de trek. Tussendoor fruit en dan avondeten. Tenminste dat is het idee, maar als de oudste op school is en de jongste slaapt dan is het fruit snel vervangen door een stapel koeken. En na het avondeten is chocolade als de kindjes slapen ook erg lekker. Dat heb ik nu dus niet gedaan, en een stukje fruit minder omdat ik laat wakker was...
Goed bezig! Eitje, klinkt goed... ga ik morgen op mijn brood doen denk ik! Qua eten heb ik dus iedere 2 á 3 uur iets gegeten vandaag, maar beduidend minder calorieën dan een stapel koekjes.
Wat zijn jullie al goed bezig dames!!! Vanaf vrijdag ga ik ook echt actief weer opletten. Op onze dagen weg gun ik mezelf nog wel iets. Fortuana. Moeilijk he die momenten dat je alleen bent. Dat is ook een valkuil voor mij. Ik zit ook echt te wachten tot ik een voeding moet geven. Ik zorgde er voor de zwangerschap altijd voor dat ik iets klaar had staan zosat ik het kon pakken. Dus een gezonde snack. En ik had mijn kan thee. Ik heb door mijn maagverkleining ook een natraject en ha morgen een afspraak maken bij de diëtiste en de psycholoog. Heb er nu weer zo'n moeite mee. En dat wil ik niet. Voelde me zo top voor de zwangerschap. Ohh en ik was in het verleden ook altijd super streng mocht ik echt niks van mezelf maar ook door te streng te zijn kun je het al verbruien voor dat je begonnen bent. Dan ben je zo streng en is je willpower niet sterk genoeg fat je met 100% zekerheid weer terug gaat vallrn in je oude gewoontes of gaat snaaien en dan alles van de afgelopen dagrn teniet doet. Zoek voor jezelf die balans. Is zeer moeilijk maar we komen er wel!!
Precies wat ik ook altijd eet... Hahahaha Nee lijkt me toch best in orde dan... Misschien de suikerspiegel dan geweest? Speculeer maar wat hoor... Maar goed bezig!
Trouwens, met bv geven moest ik meer eten... ik ging anders zo van mijn stokje... pffff ik at als een dijkgraver
Maar dit is wel echt heel weinig op een dag. Ik zou wat meer groenten in je dagmenu toe voegen. Dus 2 boterhammen voor de lunch en dan een schaaltje rauwkost bv. Eitje tussendoor. Of ipv brood havermoutpannenkoekjes of een gevulde omelet.