Heel herkenbaar Micera! Ik was blijer toen ik van 80.1 naar 79.9 ging dan van 81 naar 80.1 Hier vanmorgen ook gewogen vast want wij gaan vanavond uit eten, 79.0! Ik hoop maar dat het vocht is...
Salade, wat ik vaak gebruik is fetakaas, ananas, makreel, tonijn, walnoten, zoete aardappel, komkommer, tomaat, paprika, druiven, linzen, kidneybonen, gerookte kip, gebakken kip, augurk, olijf, uitje... Niet alles maar gewoon wat me op dat moment lekker lijkt. En dan met veldsla/spinazie/ijsbergsla/rucola...
Wow wat kletsen jullie veel! Dat ga ik denk ik niet bijhouden hoor . Wbt myfitnesspall, ik doe weight watchers en kom ook wel eens zo uit dat ik na het avondeten nog meer moet gaan eten omdat ik anders niet genoeg kcal heb binnen gekregen. En het punt is dat je dat dus wel moet doen! En dan gaan bedenken hoe je overdag meer kcal binnen kan krijgen. Bij WW staat 30 punten voor ongeveer 1200 kcal en die moeten allemaal op elke dag. Als ik een doorsnee dag nam van een moment dat ik eerder op dieet was, at ik veel te weinig kcal, te weinig voedingsstoffen. Vind het dus niet gek dat ik niet afviel. Nu dus elke dag 31 punten (30 is het minimum, je daadwerkelijke punten zijn van veel dingen afhankelijk) en elke week heb ik 42 extra punten. Als ik die extra punten niet gebruik val ik minder af. Gebruik ik ze wel (en eet ik dus meer) dan val ik beter af. Ik maak ze niet altijd helemaal op en 'speel' er een beetje mee, maar wat is het mij duidelijk geworden dat ik echt veel te weinig at als ik weer eens op dieet was. Mijn tip is dus echt, zorg dat je voldoende kcal binnen krijgt. Van te weinig eten gaat je lichaam in spaar stand en daarnaast krijg je tekorten en als je dan wel een keer teveel eet sla je veel meer op en kom je sneller weer aan. Dit hoeft natuurlijk niet met WW, maar kan in elk gezond voedingspatroon.
@Auto WW werkt inderdaad met kcal tellen. Let wel op dat je voldoende eet. 1200 kcal wordt over het algemeen getypeerd als crash dieet, omdat het zoveel onder de gemiddelde benodigde energie van een vrouw zit. Zelf probeer ik rond de 1500 / 1600 kcal per dag uit te komen. Ik ben vandaag ongesteld worden, mogelijk dat ik daardoor ook iets minder afgevallen. Vandaag wel een prima dag gehad verder. Lijnen gaat nog allemaal hardstikke goed
@yaro bedankt voor je bericht. Eigenlijk weet ik dat ook wel maar ik vind het echt moeilijk en dan vooral omdat ik dan neig na wat lekkers s'avonds. Voorbeeld: mijn lijstje vandaag. O drinkyoghurt T aardbeien L focaccia broodje van de Lidl T ( niet van gekomen ) A zelfgemaakte tomaten paprika soep met een keizerbroodje met kruidenboter De lunch bv. Dat ene broodje schrok ik van was wel 314 calorieën. Eigenlijk had ik wel zin in meer maar ik vond dit zoveel in 1 zo'n ding dat ik het er maar bij heb gelaten. Vervolgens kreeg ik vanmiddag bezoek heb ik mijn tussendoortje niet gehad en mijn avond eten was maar 296 calorieën de soep zit amper wat in qua calorieën dus een lichte maaltijd. Nu heb ik dus weer tussen de 207 en 407 calorieën over en dan zit ik echt te denken van joh wat zal ik dan vanavond nog nemen. Ik moet idd overdag al meer eten maar vind die balans best lastig. Waardoor ik de afgelopen week bijna elke dag zo uit kwam, s'avonds een waterijsje nam ( wat ook maar 30 calorieën is ) en dus te weinig had gegeten. Ga maandag voor het eerst na mijn bevalling weer na de sportschool. Misschien kunnen ze me daar ook wel verder helpen. Ben gewoon zenuwachtig voor de weegschaal morgen. Ben bang dat er amper wat af is sinds vorige week en dan ben ik de hele dag chagrijnig, zucht
Ik heb zelf nog nooit gecontroleerd of het bij mij ook 1200 kcal is. Maar daar ga ik wel vanuit. Echter is het de bedoeling dat je je weekextra ook opeet, dan kom je op een minimum van 1200 kcal (of meer als je meer dagpunten hebt) maar verdeel je de weekpunten dan kan je zo 400 kcal extra hebben per dag. Denk dat ik daarom ook echt beter afval als ik mijn weekpunten wel gebruik.
@Victoria30 wel slim om bij zin in snaaien eerst yoghurt te pakken. En daarna brood als je nog echt zin hebt in iets. Altijd nog beter dan snoep en koek! @madameV die vrieslollies zijn op zich natuurlijk heel goed wat betreft calorieën, maar als je volgens myfitnesspal nog calorieën over hebt kan je beter iets voedzaams eten. Een eitje ofzo, of noten of yoghurt, zoiets. Moet wel zeggen dat ik dat zelf dus ook niet doe momenteel maar dat is iets wat ik wel wil veranderen. @Micera ik snap het heel goed dat het irritant is dat je die 5 de hele week ziet! Maar toch waarschijnlijk 500 gram eraf, volhouden en dan komt de 4 snel in zicht! @Logan hoop inderdaad dat het vocht is! Zo balen! Wel lekker gegeten vanavond? Ik zit dan altijd zo in dilemma, wil heel graag afvallen maar het is ook allemaal zo lekker. Eigenlijk vind ik uit eten gaan als ik bezig ben met afvallen helemaal niet zo leuk @yaro het klopt inderdaad dat je voldoende moet eten. Maar de laatste dagen ga ik er ook mee de mist in. Ik beweeg vrij veel (soms verbrand ik 1200 calorieën met fietsen en wandelen) dus moet ook veel meer eten, maar kan de tijd niet vinden (of besef te laat dat ik meer moet eten) en ik heb de laatste dagen maar weinig eetlust. Misschien doordat ik in de flow zit, misschien door het weer, misschien door de adrenaline van de keuken nog . Ben wel erg moe dus het komt er nu een beetje uit. Vandaag niet zo heel veel bewogen voor mijn doen dus zit nu wel aan mijn calorieën. Wel net een klein bakje japanse mix en een after eight chocolaatje op. Waar ik eigenlijk al niet eens heel veel zin in had. Maar in iets anders al helemaal niet.
@madameV, die balans is ook heel moeilijk. Heb ik zelf ook moeite mee. Al leer je uiteindelijk vanzelf meer verantwoorde keuzes te maken waarmee je wel genoeg kcal binnen krijgt. Het voelde voor mij echt heel tegenstrijdig om meer te gaan eten, maar het werkt uiteindelijk wel. En hoewel je beter voor wat gerookte zalm, avocado of noten kan gaan, eet ik zo ook wel eens een paar blokjes chocolade om de punten op te vullen. Succes met sporten morgen!
@Snoopy1979, oh ja die mooie keuken Had ik nog niet op gereageerd geloof ik. Zal wel fijn zijn dat hij af is of niet? Ja met weinig eetlust is het moeilijk. Helemaal als je ook heel actief bent en dus idd meer zou moeten eten.
@madameV dat is echt heel weinig op een dag! Zo houd je je -nog herstellende- lichaam na de bevalling niet in goede conditie. Als je zo weinig eet ga je spieren verbranden ipv vet. Dan verlies je wel gewicht, maar niet op een gezonde manier. Bovendien, verbranden spieren energie. Als je door heel weinig eten veel spieren afvalt, en je gaat daarna weer normaal eten, heb je weinig spiermassa over om energie te verbranden. Dat vergroot de kans op jojo'en. Kijkend naar je lijstje: drinkyoghurt is geen ontbijt. Daar zou je gewoon nog een volkorenboterham met gezond beleg bij kunnen eten. Daarnaast erg je weinig groeten en fruit. Je haalt 2 stuks fruit en 200 gram groente niet. Dat is eenvoudig toe te voegen. Ook je avondeten: alleen soep en 1 broodje is weinig. En op zo'n dag krijg je ook erg weinig vezels binnen... Die heeft je lichaam wel nodig. Een lunch van 300-400 kcal is helemaal niet gek, daar hoef je niet van te schrikken. Stel dat je 1500 kvsl kcal per dag wilt eten om gezond af te vallen, dan kan je dat bijvoorbeeld verdelen: O: 300 kcal T: 100 kcal L: 450 kcal T: 100 D: 550 kcal Dat zijn allemaal hele normale porties die je mag eten. Maakt het lijnen ook veel beter langere tijd vol te houden
Helemaal eens met @Micera maar had eerder al aangegeven dat @madameV meer zou moeten eten . Snap echt wel dat het lastig is met een kleine en zelf ga ik er ook nog wel de mist mee in, dus voor mij ook weer een eye opener
Morgen weer een dagje aan normaal een uitdaging zou zijn. Denk dat het nu wel mee gaat vallen. Ga eerste de jongste naar turnen en dansles brengen, dan eet ik altijd tussendoor 2 stuks fruit en daarna 2 boterhammen, probeer te ontbijten met pap. Fiets dan ongeveer een half uur en wandel dan bijna 2 uur. Daarna naar Ikea (softijsje) en dan naar Decathlon, daarna naar de film (vaak cola, popcorn en m&m's) en daarna naar de Mac. Denk dat ik de m&m's en popcorn wel kan weerstaan (zal wel een beetje nemen), bij de Mac weet ik nog niet wat ik neem. Qua calorieën kan ook vast een menu nemen maar denk dat ik toch voor de salade ga, toch een stuk gezonder. Wel jammer dat ze er niet meerdere gezonde dingen hebben.
Ja dames het klopt ik weet het. Dit was ook echt wel een slechte dag. Andere dagen kom ik zeker aan mijn fruit en groente. De soep had ik wel netjes zelf gemaakt met tomaat en paprika maar toch. Het is gewoon te weinig. Oh en mijn ontbijt was drinkontbijt ipv drinkyoghurt dat staat er bij mij verkeerd. Ook ff snel gehaald uit gemak omdat ik nog niks had gehad. Maar niet goed nee. Ik ga maar proberen om elke dag vooraf ong te bedenken IPV op het laatste moment en dan weinig tijd heb en snel dan maar even yoghurt pak ofzo. En dan ook gewoon meer aanhouden per eetmoment. Nu zal het me helemaal niks meer verbazen dat er morgen niks af is. Ma volgende week weer een nieuwe week. Heb mijn dag vandaag maar aangevuld met rosbief
Even snel want lege batterij Uiteten was heerlijk maar inderdaad wat @Snoopy1979 zegt, het is niet zo leuk als je af moet vallen. Ik heb er wel van genoten, het was écht lang geleden @madameV, inderdaad meer eten.. ik heb geen uitgebreid tijd om te kijken maar ipv een foccaciabroodje zou je al een volkoren bol kunnen pakken. Je moet ook niet té bang zijn voor kcal, te weinig eten zorgt juist voor gewicht vasthouden. Je lijf denkt dat je in een hongerwinter zit en gaat alles opslaan wat je binnen krijgt. Je helpt eigenlijk je metabolisme om zeep Ik ga slapen, telefoon valt zo uit. Morgen reageer ik weer even uitgebreider op iedereen
Vandaag een hele drukke dag gehad en ik ben echt op dus niks blijft meer hangen van wat ik net heb bij gelezen... Vandaag heb ik de woonkamer helemaal om gegooid. En wij hebben geen oppas dus was echt pittig met nieuwsgierige kinderen. Vanavond had ik echt geen zin om moeilijk te doen met eten dus hebben wij chinees gehaald. Hopelijk gaat het niet te erg aantikken. Oja ja die cal kan je beter voedzaam opmaken anders ga je toch voedingsstoffen missen alsnog.
Ik heb mijn best doen, en laat nu fitnesspal maar ff varen. Misschien is dat maar beter dan ben ik er niet zo op gefixeerd.
Inderdaad moet je ook niet te weinig gaan eten, dan val je straks inderdaad nog minder af, ik houdt ook echt bij op hoeveel kcal ik ongeveer zit en of het in de norm past. Een keer wat minder kan voorkomen maar over de hele linie moet het wel redelijk op pijl zitten. Vanochtend al vroeg op ivm een begrafenis maar net gelijk gewogen en daar werd ik dan wel weer heel blij van de teller stond op 100 kg!!!! Yeah weer een kilo minder. Hopelijk houden we dit vast.
Mijn menu van gisteren nog even: - O: 2 witte bolletjes met boter. 1 met hagelslag en 1 met kaas 30+. - T: handje aardbeien. - L: 3 boterhammen. Smeerkaas 20+. 2 plakjes bacon. En 1 heel ligt besmeerd met pindakaas. - T: 3 muntdropjes. - A: Mexicaanse wraps met rijst. - T: 1 mueslireep. Kom op meer kcal dan ik wilde. Rond de 1900. Is eigenlijk te veel. Dus niet een hele goede dag. Succes dames vandaag weer. Sterkte met de begravenis.